Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Brak reakcji na przekręcenie kluczyka  
Autor Wiadomość
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-03, 09:25   [D3 preFL ALL ] Brak reakcji na przekręcenie kluczyka

Autko świeżo po wymianie rozrządu, zregenerowaniu alternatora i rozrusznika, zrobiłem nim od tego czasu ok 200km. Wszystko działało idealnie do wczoraj, rozrusznik kreci jak wariat, ładowanie powyżej 14V, napięcie na aku po uśpieniu systemu 12,45-12,50V (Exide 95Ah Agm), żaden przewód przy aku się nie grzał, wszystkie systemy w środku i na zewnątrz działały idealnie.

Problem pojawił się wczoraj, autka potrzebowałem od samego rana, zrobiłem po mieście jakies 40-50km, w tym czasie auto było zapalane i gaszone jakieś 5-6 razy (za każdym razem zapalał od razu, nie było problemów z przygaszającymi kontrolkami itp).

Zajechałem w odwiedziny do znajomej w szpitalu, byłem jakieś 20-30 minut. Podchodzę do auta, otwieram je z pilota, siadam za kierownicę, zapinam pas, wkładam kluczyk, słychać jak rygiel błyskawicznie odblokowywuje kolumnę, przekręcam kluczyk do pozycji zapłonu, zapalają się kontrolki które normalnie powinny się zapalić, czekam aż pogasną te które powinny zgasnąć i przekręcam kluczyk w prawo...co jest kur....?

Po tym jak przekręciłem kluczyk nie nastąpiła żadna reakcja ze strony rozrusznika, wszystkie systemy jak mmi, otwieranie szyb, oświetlenie środka i inne działają normalnie, zegary nie mają zresetowanej daty, to co ma się świecić na zegarach i ma zgasnąć gaśnie, problem jest tylko i wyłącznie w tym, że brak jakiej kolwiek reakcji na przekręcenie kluczyka max w prawo.

Nie słychać nic od strony rozrusznika, nie tyka żaden przekaźnik pod kolumną (tak mi się wydaje albo one tak cicho działają że nie usłyszałem, nie ma problemów z wybieraniem trybu jazdy, nic się nie blokuje, skrzynia nie wchodzi w tryb serwisowy, świeci się tylko jedno oznaczenie pozycji lewarka (aktualnie wybrane).

Co najlepsze po podłączeniu ori VCDS'a z licencją nie pokazuje żadnych błędów które miałyby z tym związek, błędy są,ale te, które są od "zawsze" i są to błędy typu brak pilota do webasto, brak tunera tv itp czyli nic mającego związek z awarią. Mmi i jego sterowanie działa poprawnie.

Od kiedy posiadam auto nigdy nie miałem problemów z przeciekiem wody/chłodziwa poprzez nagrzewnice do środka auta, nie ma w nim żadnej niepokojącej wilgoci.

Bezpieczniki sprawdzone na szybko i nie zauważyłem żadnego przepalonego, ewentualnie podpowiedzcie mi, które bezpieczniki mogą mięć związek z awarią? (jakiś numer bezpiecznika czy coś).

Czyżby mogła to być stacyjka? miał ktoś podobny problem? wczoraj wyciągnąłem jej wtyczkę i nic nie jest zaśniedziałe, czy to że w innych Audi padają te stacyjki tyczyć się może też A8? i jak się to objawia? jakieś dodatkowe objawy czy jest to tak jak u mnie ?

Czy immo jeśli nie działa to odcina także zasilenie zegarów i rygiel nie odpuszcza? czy może niedziałające immo pozwala odpalić się zegarom i wszystkim systemom a nie pozwala uruchomić rozrusznika?

Auto u mechanika, będzie miał czas się tym zająć dopiero w poniedziałek ale może uda mi się wcześniej dowiedzieć co może być przyczyną i gdzie szukać by zawęzić obszar poszukiwań.

Normalnie idzie osiwieć z D3 :D
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-03, 09:30   

eee tam... skoro nie ma błędów to obstawiam po prostu że auto nie wie ze przekrecasz
kluczyk czyli mechaniczna albo elektryczna awaria pewnie w stacyjce... w kazdym razie
ja bym tam szukal
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pfx 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-03, 11:33   

Podmień kluczyk na drugi. Jeśli będzie to samo to moduł stacyjki lub kabel od niej.
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-04, 07:51   

Dzięki za sugestie, dostęp do auta będę miał dopiero w poniedziałek to sprawdzę drugi kluczyk, ale im więcej analizuje tym bardziej myślę, że dobrym tropem może być ta kostka/stacyjka. Będzie wiadomo więcej w poniedziałek. Ktoś na forum A6 miał podobny przypadek i wymienił stacyjkę.

Powiedzcie mi jedno, jakim ograniczeniem dla auta jest gdy immo przestaje działać, tzn. jeśli są problemy z rozpoznaniem kluczyka jak się to objawia? co auto pozwoli zrobić a czego nie? Można odpalić wszystkie systemy? zaświecają się kontrolki na zegarach? czy odpuszcza rygiel itp?

Po prostu jestem ciekaw jakie są objawy padniętego immo, i czy pasują one do mojego przypadku.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-04, 11:22   

no własnie obstawiałem że to nie kluczyk po tym że rygiel odpuszcza czyli kluczyk
wydaje sie byc czytany prawidłowo
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-07-04, 19:52   

Moduł stacyjki jak nic, poczytaj forum a znajdziesz mnóstwo podobnych przykładów.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-04, 22:15   

Czyli ta kostka schowana za wejściem kluczyka? o numerze 3D0905865E do której podłączone jest parę przewodów? jak tak to jest tego troche na aukcjach i naprawa może nie być taka problematyczna. Dzięki za pomoc zobaczę czy ten trop jest słuszny.

A więc winowajcą okazał się kabel masowy, nie wiem który ale to była wina kabla. Autko chodzi idealnie także dupcia teraz odpocznie moszcząc się w wygodnym fotelu kierowcy :D

Temat do zamknięcia. Yo! :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.