|
Autor |
Wiadomość |
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-12-14, 14:38 [D3 06 4.2TDI
] Problemy z DPF-em po sofcie na 360KM/795Nm
|
|
|
Pół roku temu robiłem chipa 4.2 TDI u dobrze znanego na tym forum tunera. Z seryjnych 310 KM / 612 Nm wyciągnięto 360 KM / 795 Nm. Niestety szybko pojawiły się problemy z DPF-em, w czym nie pomaga fakt, że jeżdżę głównie po mieście: codziennie robię 10-15 km, natomiast co 3-5 tygodni robię kilkaset km na autostradzie.
Już pierwsze dwa tygodnie miejskiej jazdy spowodowały, że po kilku minutach od uruchomienia silnika, na desce zaczęła się zapalać kontrolka DPF. Wraz z upływem kolejnych dni było tylko gorzej - zapalał się check engine i silnik przechodził w tryb awaryjny. Pomagała ostra jazda autostradą, ale na krótko - cykl za jakiś czas się powtarzał.
Zdemontowałem więc oba DPF-y i wyczyściłem je myjką ciśnieniową na gorącą wodę pod dużym ciśnieniem. To przyniosło dużą poprawę - mogę jeździć cały miesiąc po mieście i choć silnik nie przechodzi już w tryb awaryjny, to jednak sporadycznie zapala się kontrolka DPF. Czasem silnik łapie też błędy wskazujące na zbyt bogatą mieszankę (szczególnie pod obciążeniem, przy wyższych prędkościach).
Proszę Was o niezależną opinię - chciałbym wiedzieć czy mam tu szukać winy warsztatu, zanim zacznę go mieszać z błotem, czy może powinienem się z tym pogodzić, bo taka jest konsekwencja zwiększenia dawki paliwa? Czy taki słaby wynik serii nie wynika czasem z tego, że w trakcie pomiaru na hamowni DPF był zapchany? Jeśli tak, to czy warsztat nie powinien był mnie odprawić z kwitkiem i odradzić chipowania przy zapchanym filtrze? Czy wgrany program ma szansę w ogóle teraz działać poprawnie, skoro był tworzony dla zapchanego DPF-a? |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-12-14, 20:41
|
|
|
Pojedź do tego tunera z wyczyszczonym dpf-em i pogadaj żeby zrobił korektę swojego programu, bo coś jest nie teges. |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-12-15, 07:24
|
|
|
A może wtryski? Jak leją to wtedy jest za bogata mieszanka i mogą być problemy z dof |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |