|
Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-05-13, 09:52 [D3 05 4.2MPI/LPG
] Uszczelniacz przedniego mechanizmu róż
|
|
|
Mam problem z wyciekiem z przedniego mechanizmu różnicowego chodzi o uszczelniacz znajdujący się wewnątrz mechanizmu różnicowego który uszczelnia wałek idący w stronę lewego koła . Przez ten wyciek olej pojawia mi się na połączeniu skrzyni z silnikiem na tych 2 otworach od spodu.
Czy do jego wymiany trzeba zrzucać skrzynię czy jest dostęp po wyjęciu mechanizmu różnicowego od strony koła . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2020-05-25, 22:47
|
|
|
Skrzyni wyciągać nie trzeba ale jest trochę gimnastyki przy wymianie tego uszczelniacza ...trzeba wyciągnąć dyfer a żeby go wyciągnąć będziesz musiał opuścić trochę skrzynię. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-01-31, 20:33
|
|
|
Czy może ktoś potwierdzić, że idzie wymienić ten uszczelniacz bez demontażu skrzyni. Czy są jakieś problemy przy rozbieraniu mechanizmu różnicowego. Czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?
[ Dodano: 2021-02-28, 23:37 ]
Sam odpowiem na powyższe pytanie. Można wymienić wewnętrzny uszczelniacz dyferencjału bez demontażu skrzyni. Operacja przebiega w następującej kolejności:
-przed podniesieniem auta odkręcamy śruby główne od przegubu lewej i prawej półosi
-zaczynamy z prawej strony auta od odkręcenia 3 śrub osłony prawej półosi
-następnie odkręcamy 6 śrub przegubu wewnętrznego i wyjmujemy prawą półoś
-demontujemy prawą flanszę półosi z dyferencjału
- następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju
- jak olej spłynie wyjmujemy obudowę dyferencjału
- następnie wysuwamy cały dyferencjału na zewnątrz w stronę prawej podłużnicy
-teraz widać już końcówkę lewej flanszy półosi i nieszczęsny uszczelniacz
- przechodzimy na lewą stronę auta
-odkręcamy 3 śrubki osłony lewej półosi i ją demontujemy
-odkręcamy 6 śrub lewego przegubu wewnętrznego i demontujemy lewą półoś
-odkręcamy 3 śruby obudowy łożyska lewej flanszy półosi i wyciągamy ją na zewnątrz
- od strony lewej flanszy wkładamy nasadkę z przedłużką i wybijamy uszczelniacz w stronę prawej podłużnicy
-następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Do kompleksowej wymiany potrzeba 2 uszczelniacze ZF prawy i lewy , nową uszczelkę obudowy dyferencjału ZF, 1,2 litra oleju np: motyl gear 300 LS. Należy zwrócić uwagę że po wyjęciu dyferencjału ok 200 ml oleju znajduje się za jego obudową. Żeby go wypuścić trzeba ją odkręcić lub wysysarką wyssać pozostały za nią olej żeby go wymienić w całości. Operacja jest czasochłonna ale można ją wykonać samemu |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2021-03-01, 22:51
|
|
|
witia82 napisał/a: | - następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju |
Chodzi o te chyba 12 szt. na torx 40 ?? |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-03-01, 23:30
|
|
|
Dokładnie tak, nie pamiętam ile ich jest ale na pewno są na torxa T-40 |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2021-03-02, 07:48
|
|
|
witia82, |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Kolczyk2100
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 29 Maj 2019 Posty: 31 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2021-04-07, 11:02
|
|
|
super ,czekałem na taką wiadomość bo i też cieknie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |