Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Uszczelniacz przedniego mechanizmu róż  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-05-13, 09:52   [D3 05 4.2MPI/LPG ] Uszczelniacz przedniego mechanizmu róż

Mam problem z wyciekiem z przedniego mechanizmu różnicowego chodzi o uszczelniacz znajdujący się wewnątrz mechanizmu różnicowego który uszczelnia wałek idący w stronę lewego koła . Przez ten wyciek olej pojawia mi się na połączeniu skrzyni z silnikiem na tych 2 otworach od spodu.
Czy do jego wymiany trzeba zrzucać skrzynię czy jest dostęp po wyjęciu mechanizmu różnicowego od strony koła .
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2020-05-25, 22:47   

Skrzyni wyciągać nie trzeba ale jest trochę gimnastyki przy wymianie tego uszczelniacza ...trzeba wyciągnąć dyfer a żeby go wyciągnąć będziesz musiał opuścić trochę skrzynię.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-01-31, 20:33   

Czy może ktoś potwierdzić, że idzie wymienić ten uszczelniacz bez demontażu skrzyni. Czy są jakieś problemy przy rozbieraniu mechanizmu różnicowego. Czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?

[ Dodano: 2021-02-28, 23:37 ]
Sam odpowiem na powyższe pytanie. Można wymienić wewnętrzny uszczelniacz dyferencjału bez demontażu skrzyni. Operacja przebiega w następującej kolejności:
-przed podniesieniem auta odkręcamy śruby główne od przegubu lewej i prawej półosi
-zaczynamy z prawej strony auta od odkręcenia 3 śrub osłony prawej półosi
-następnie odkręcamy 6 śrub przegubu wewnętrznego i wyjmujemy prawą półoś
-demontujemy prawą flanszę półosi z dyferencjału
- następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju
- jak olej spłynie wyjmujemy obudowę dyferencjału
- następnie wysuwamy cały dyferencjału na zewnątrz w stronę prawej podłużnicy
-teraz widać już końcówkę lewej flanszy półosi i nieszczęsny uszczelniacz
- przechodzimy na lewą stronę auta
-odkręcamy 3 śrubki osłony lewej półosi i ją demontujemy
-odkręcamy 6 śrub lewego przegubu wewnętrznego i demontujemy lewą półoś
-odkręcamy 3 śruby obudowy łożyska lewej flanszy półosi i wyciągamy ją na zewnątrz
- od strony lewej flanszy wkładamy nasadkę z przedłużką i wybijamy uszczelniacz w stronę prawej podłużnicy
-następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Do kompleksowej wymiany potrzeba 2 uszczelniacze ZF prawy i lewy , nową uszczelkę obudowy dyferencjału ZF, 1,2 litra oleju np: motyl gear 300 LS. Należy zwrócić uwagę że po wyjęciu dyferencjału ok 200 ml oleju znajduje się za jego obudową. Żeby go wypuścić trzeba ją odkręcić lub wysysarką wyssać pozostały za nią olej żeby go wymienić w całości. Operacja jest czasochłonna ale można ją wykonać samemu
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2021-03-01, 22:51   

witia82 napisał/a:
- następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju


Chodzi o te chyba 12 szt. na torx 40 ??
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-03-01, 23:30   

Dokładnie tak, nie pamiętam ile ich jest ale na pewno są na torxa T-40
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2021-03-02, 07:48   

witia82, <brawo> <okok>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Kolczyk2100 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 29 Maj 2019
Posty: 31
Skąd: Stargard
Wysłany: 2021-04-07, 11:02   

super ,czekałem na taką wiadomość bo i też cieknie. <muzyka> <muzyka> <chura> <chura> <chura>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.