Autor |
Wiadomość |
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-20, 06:51 [D3 03 4.2MPI
] Adaptacja akumulatora
|
|
|
Mam problem z prawidłową adaptacją akumulatora.
Otrzymałem kilka kodów akumulatora niestety żaden z nich nie działa.
Otrzymuję następujące błędy:
Coding rejected
Error oE: Unknown (0x0E)
Error 31: Request out of range
Czy to może być problem ze sterownikiem ? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-09-20, 10:00
|
|
|
Tak jak pisałem Ci na pw , miałem problem z akumulatorem bo bardzo szybko się rozładowywał . Nowy i stary akumulator tak samo , adaptacja nic nie dawała dalej było tak samo . Wyczytałem gdzieś w googlach że często siada moduł akumulatora i trzeba wgrać do niego w serwisie nowy soft albo zmienić na inny . Numer ten co siada jest : 4E0 915 181 a poprawiony ma numer 4E0 915 181 C . Zmieniłem na ten z literką C i na razie jest ok. Zobacz jeszcze czy klemy są dobrze dokręcone i czy przewody są dobrze zaciśnięte ten minusowy co jest dokręcony do modułu akumulatora też sprawdź czy jest dokręcony . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-20, 10:04
|
|
|
Czy po wymianie modułu trzeba zdjąć Component Protection ?
Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
Jak odpalę auto wszystko jest ok. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-09-20, 10:13
|
|
|
Na tym na szczęście nie ma component protection . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2012-09-20, 20:35
|
|
|
colorado napisał/a: | Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem. |
mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu). |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-21, 07:21
|
|
|
Niestety nie odłączałem akumulatora, ale wcześniej również miałem kłopot z kodowaniem.
W sumie to ciekawe z tym prostownikiem ... podczas aktualizacji MMI wręcz zalecają podłączenie prostownika. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2012-09-21, 07:23
|
|
|
tak ale o możliwości podawania stałego napięcia. (tkz podtrzymywacza) taka jest filozofia koncernu VW. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2012-09-23, 15:35
|
|
|
wolek napisał/a: | colorado napisał/a: | Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem. |
mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu). |
Kolega Wolek zwrócił uwagę na ważny i podstawowy błąd. Nie można ładować aku w aucie nie mając do tego specjalnego prostownika, bo można napsuć nie tylko układy EPC ale i inne ważne. Najlepiej wyjąć aku z auta i solidnie naładować, ewentualnie odpiąć klemy (najlepiej obie). Ponowna adaptacja po naładowaniu nie zaszkodzi. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
Ostatnio zmieniony przez pebo 2012-09-24, 20:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-24, 14:40
|
|
|
Jakie powinno być napięcie spoczynkowe akumulatora, najlepiej po nocy ?
Jakie powinno być napięcie ładowania ?
Pobór prądu spoczynkowego ok. 150 mA
Mimo nowego akumulatora oraz kilkakrotnej adaptacji nowego sterownika,
często otrzymuję komunikaty o słabym akumulatorze. |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-10-24, 17:05
|
|
|
colorado
Coś zżera prąd, w spoczynku powinno być ok. 5mA. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2017-02-17, 08:29
|
|
|
Witam
Ma może ktoś rozpiskę krok po kroku w (języku ojczystym) ja zrobić kodowanie/adaptację akumulatora.
[ Dodano: 2017-02-17, 20:10 ]
Spoko poradziłem sobie. Zacznę od tego że padł mi akumulator wczoraj totalnie, a wcześniej rozładowywał się i co jakiś czas musiałem go podładować, pokazywał raz 60% a raz 10%.
Wyjąłem całkiem aku z auta i naładowałem na full....włożyłem dzisiaj i...
Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem że moje kodowanie akumulatora było błędne po kupnie akumulatora robiłem kodowanie jako VARTA silver 110Ah/920A bo taki mam aku, a dzisiaj patrzę a tu całkiem inna opcja aku wybrana....i kody....więc zrobiłem ponowne kodowanie parametrami z forum tj.:
4E0915105D
0409536083
VARTA
tylko pomyliłem się wpisując 4E0915105D i zamiast literki E wpisałem F, ale kody przeszły pomyślnie jako VARTA.
I tu pytanie czy tak może zostać??? bo za nic nie mogę tego zmienić, próbowałem.
|
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|