Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Zalane MMI  
Autor Wiadomość
ptasiek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3, Corvette c3,
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2014-03-18, 11:37   [D3 05 4.2MPI/LPG ] Zalane MMI

Witam. Po weekendowych opadach deszczu zauważyłem, że w moim świeżo kupionym aucie rynienki odplywowe były zapchane i woda dostała się do kabiny. Efekt to zalany panel mmi. Rozebralem cały panel, osuszylem, wyczyscilem niestety mmi juz nie ozylo. Tzn po włożeniu kluczyka włącza się na jakieś 5 sek i gaśnie. Nie ma też podświetlenia klawiszy na tym panelu. Pytanie czy można gdzieś dostać ale tylko płytkę scalona czy trzeba zaraz wymieniać cały panel? Czytałem tez ze czasem powodem takiej usterki może być zasilacz, ale u mnie ewidentnie mmi zalało. A może ma ktoś na sprzedaż z kolegów z forum taki panel? Jeszcze jedno pytanie. Czy po zamianie paneli, ten nowy musze jakoś zaadoptować?



mmi opanowane, ale tylko połowicznie. Rozebrałem cały tunel środkowy, wyjąłem mmi i rozebrałem na części pierwsze i powiem szczerze to co tam zobaczyłem przeraziło mnie. Woda wyrządziła elektronice spore szkody.Cała płytka scalona byłą zaoksydowana. na nóżkach procesora, oporników był już spory nalot rdzy. Mimo wszystko zabrałem pędzelek i benzynką ekstrakcyjną zacząłem wszystko czyścić. Później spryskałem jeszcze całość płynem do czyszczenia styków i znów pędzelek. Na koniec kompresorem do suchego i podłączam, ku mojemu zdziwieniu ruszyło :) <hura> wszystkie opcje działają! Jedynym mankamentem jest brak podświetlenia klawiszy, ale jeszcze przed chwilą nie było nic, więc to aż tak mi nie przeszkadza. :)
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-25, 15:58   

Po ostatniej nawałnicy mnie też to dopadło. Na panelu były widoczne delikatne plamki po kroplach. Tylko skąd ta woda ? przez kanały wentylacyjne, może przez szyberdach ?
Wszędzie było sucho, na podszybiu również.
Po rozebraniu panelu w dwóch miejscach płytka była zaśniedziała. Niestety po wyczyszczeniu oraz osuszeniu MMI nie działa.
Czy ktoś wie gdzie można skutecznie naprawić bądź kupić nową elektronikę ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-25, 22:03   

colorado napisał/a:
Czy ktoś wie gdzie można skutecznie naprawić bądź kupić nową elektronikę ?

Naprawić?... u kogoś kto para się naprawą elektroniki samochodowej ale u takiego co właśnie ingeruje w środek sterowników, zegarów i takich innych.

Kupić nową elektronikę to chyba tylko w ASO.
Używkę na Allegro albo u kogoś z kolegów z forum co mają części do D3, przy czym uprzedzę pytanie, ja w tym momencie nie posiadam takiego sprawnego.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2015-08-01, 19:50   

mmi zalane nie do odratowania plyta mmi sama mozna wymienic ale musi byc albo z przed fl albo po fl zalezy jaki masz nowy jest grubsyz od dołu

przed fl jest wezszy od dołu w nowych jojstick jest wymienialny w starych nie <nie>

z anglika pasuja tylko sa amieniane stronami hamulec i start stop tylko jak z anglika bierzesz to kompletny bo nie przelozysz od siebie start stop ani recznego niestety inne profile <niechce>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
konrado001 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 92
Skąd: Głogów
Wysłany: 2016-03-18, 19:56   

Mam zalany panel od mmi. Teraz pytanie czy jak kupie od anglika (niższe ceny) czy jest szansa na przełożenie samej płytki żeby nie zmieniać położenie przycisków od odpalania i hamulca postojowego?
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-03-19, 05:49   

zmiana plytki ok jezeli masz panel pre fl i pre fl zmieniasz

zmiana plytki jezeli masz pre fl i zamieniasz na po fl nie pasuje nie dzila

niestety same obudowy duzo sie róznia conajmniej gruboscia

kessa i reczny nie masuja zamiennie inne ulozenie obudowy panela

trzeba wymieniac wtedy kompletny panel na fl razem z recznym i start stop

jezeli masz reczny tania wersje / pez chromu to mozna dokupic i zalozyc kostki sa te same kabla starczy

jezeli chcesz kupic i zalozyc panel po fl i przelozyc swoje stare guziki , kółko na srodku to nie da rady bo jest inne dodatkowo kółko srodkowe ma jojstick wymienny w po fl poprostu wypinasz w pre fl niest ety nie wymienny

kostki te same pasuja pamietaj o antenie kessy jezeli masz aby przykrecic spowrotem :P
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-19, 09:18   

Myślę że pominąłeś sedno pytania. Z Anglika do Europy nie przełożyć samej płytki. Możesz całość ale zmienisz miejscami ręczny i start/stop jeśli masz.

Kupić możesz dowolny. Każdy będzie pasował. Rozgraniczenia jakie podał dracus powstają tylko gdy chcesz przekładać bebechy panela.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-03-19, 09:57   

drago_o napisał/a:
Kupić możesz dowolny. Każdy będzie pasował.

Teoretycznie.
Polecam jednak szukać o tych samych numerach bo może powstać problem z MMI i jego softem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-03-19, 15:09   

ja kupywalem dowolny byle tani i sprawny numery inne i oczywiscie po fl a mialem przed fl

malo tego kupilem od diesla i pasowalo caloscia ale co do plyt to sa inne obudowa tez jest inna i nie da sie przelozyc z przed fl do fl i odwrotnie , o guzikach tez zapomnij

obudowy z angli ka to cale kompletne razem z rewcznym ... i kessa

nie pasuja z wersji euro

malo tego miejsca jest malo bardzo na przelaczniki i kable trzeba naciagac <niechce>
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Krzysztof78 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 5998
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 L
Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Haga
Wysłany: 2016-05-29, 17:57   

Niestety też mnie dopadł zatkany odpływ szyberdachu, mmi zalane - nie działa. Dla jasności: z anglika przed fl da się przełożyć samą płytkę do wersji europejskiej przed fl, tak? Reszta jest ok więc nie chcę zmieniać całego panelu.
Ewentulanie jeśli ktoś ma do sprzedania to proszę o info.
Pozdrawiam.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-05-29, 18:00   

Krzysztof78 napisał/a:
Dla jasności: z anglika przed fl da się przełożyć samą płytkę do wersji europejskiej przed fl, tak?


Masz napisane post wyżej i 3 posty wyżej... Wystarczy przeczytać przed napisaniem. Nie nie da sie samej płytki przełożyć.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-05-29, 19:41   

dobra nie bede taki tez mialem ten dramat wymiana mmi i panela klimy do tego nerwy i woda w aucie jak po powodzi:

odplywy:

2 z przodu jak otworzysz szyber i wcisniesz owiewke to zobaczysz

2 z tylu szybra nie zobaczysz

przód dmuchasz albo penetrujesz linka stalowa od góry

na dole najlepiej zdjac z nadkoli poszycie i wyczyscic saczki bedzie je widac z prawej jest pos zbiorniczkiem spryskow

2 tylne tylko i wylacznie linka stalowa po zdemontowaniu nadkoli i nozyczkami saczki przyciac obowiazkowo

teraz tak :

zaczynasz od otwarcia szybra i wyczyszczenia szlamu itp

potem namierzasz otwory saczkow sa po rogach szybra z przodu i czyscisz

nalewasz wody do szybra !

nie wiecej niz wysokosc rynienki !

patrzysz czy splywa

nie nalewac dynamicznie tylko statycznie bo zalejesz srodek saczki maja okreslona przepustowosc

jezeli przód bedzie splywal sprawdzasz tyl

wody lejesz wiecej do tylu jezeli zacznie ciec po rogach czyscisz tyl tez

teraz panel :

w panelach pre fl jest o tyle lipa ze jak siadzie jojstick to lutowanie

w panelach po fl jojstick jest wymienny

teraz co do plyt

plyty pasuja zamiennie jezeli sa z pre fl to czy eu czy anglik nie ma roznicy obudowa jest odwrotna wiec musialbys miec start stop na odwrót z hamulcem
jezeli myslisz ze do obudowy eng podejdzie start stop czy reczny to zapomnij nie podejdzie

wiec albo kupujesz panel kompletny albo zmieniasz sama plyte

po fl ma inna budowe i nie pasuje

naprawa nie wchodzi w gre wanna tego nie uratuje a jak uratuje to zaraz drugie sie sypnie cos
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.