|
Autor |
Wiadomość |
BorówkaA8D3
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2019 Posty: 3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-06-07, 08:11 [D3 04 4.0TDI
] Uszkodzona pompa wody
|
|
|
Witam , podejmował ktoś się z was wymiany pompy wody ? Przydały by się jakieś wskazówki jak najszybciej się do niej dostać żeby nie rozbierać pół auta . Z góry dziekuje |
_________________ Pozdrawiam Borówka |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-06-07, 09:40
|
|
|
Trzeba rozebrać pół auta
Ogólnie bez zdjęcia przodu, chłodnic i rur dolotu oraz większości rur chłodzenia nie wymienisz pompy. Dodatkowo od razu wymień ten trzpień napędzający. A jeszcze bardziej dodatkowo, to powiem Ci, że najczęściej winna jest pompa oleju i w niej wyrabia się gniazdo na ten napędowy sześciokąt co idzie do pompy wody.
O mniej więcej tak trzeba rozebrać
|
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-06-07, 21:09
|
|
|
Toś mu kurna doradził |
|
|
|
|
BorówkaA8D3
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2019 Posty: 3 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-06-07, 21:21
|
|
|
Dzięki kolego za chęci ale wiem ze do pompy można się dostać bez rozbierania przodu . 2 lata temu miałem ten sam objaw to mechanik coś wykminil z tym imbusem . Teraz mam trochę czasu wiec może sam bym to ogarnoł . Tylko obawiam się ze tym razem całkowicie się mogło gniazdo w pompie olejowej wyrobić . |
_________________ Pozdrawiam Borówka |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-06-08, 22:42
|
|
|
Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-06-09, 23:25
|
|
|
drago_o napisał/a: | Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni |
Tak jak mówisz Karol.
Dokładnie ten temat właśnie przerabiamy w D4 4.2tdi
Tu również jedna śruba jest schowana i nie ma szans na jej wykręcenie bez rozebrania przodu, rur wodnych i kilku innych rzeczy
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
KowalskyBTR
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: D3
Wiek: 41 Dołączył: 02 Paź 2020 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-10-16, 16:46
|
|
|
Panowie, pytanie. Co było powodem wymiany pompy? Nie ukrywam, że próbuję ustalić duże ubytki płynu 5l/30min pracy silnika, wszystko ucieka do oleju. Sprawdzona głowica i chłodnica oleju. Dla spokoju psychicznego wyciągnąłem pompę wody. Po zatkaniu wszystkich otworów i wpuszczenia powietrza okazała się, że gniazdo trzpienia w pompie wysuwa się i chowa (w zależności od ciśnienia). Po obróceniu gniazda, ruszeniu nim (góra-dół) - od razu powietrze ucieka oringiem przy trzpieniu. Nie wiem czy grzebać dalej, czy szukać przyczyny tej awarii. Silnik nalatane ma 400 tys.(BTR) pompa nigdy nie była zmieniana. Rzeczywiście może być to wina wyrobionego trzpienia w pompie oleju? Po wyjęciu pompy trzpień został w środku. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |