Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem  
Autor Wiadomość
dakopi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 W12, Pathfinder, Cuore
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 54
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2016-01-08, 11:58   

Można zakodować aku każdego producenta, czy tylko bardziej powszechne? Planuję zakup Autocrafta 110 Ah tylko czy potem uda się go zaadaptować... <hmm>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-01-08, 13:26   

Generalnie jeśli kupisz innego producenta to ważne aby zakodować coś z listy o tych samych parametrach co Twój aku. Jeśli poszukasz dobrze na forum to jeden kolega wrzucał tu listę kodowań do aku o różnych parametrach.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-08, 14:28   

dakopi, zakoduj jako 110 Varta i po temacie


110 Ah 920A
4FO 915 105 D
VAO 270 305 34 15
 
 
dakopi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D3 W12, Pathfinder, Cuore
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 54
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2016-01-09, 09:49   

Panton i drago_o wielkie dzięki - operacja zakończona sukcesem <amasz> Aku kupiłem Dublet 110 Ah 960 prąd rozruchu za 280 zł 2 lata gwarancji. Autocraft okazał się niewymiarowy (za szeroki).
 
 
Audik_Agi 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Mutitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: A
Jeżdzę: D4
Wiek: 41
Dołączyła: 30 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: PN
Wysłany: 2016-10-03, 20:06   

FOSS napisał/a:
piter1959 napisał/a:
nie mam instrukcji tylko na penie mam do A 6 więc mysłałem ze jest podobnie. Jesli mozęsz to powiedz co z tą elektroniką Może lepiej wobec tego nie ładować ?

Skoro jest taka konieczność to możesz ładować... ale tylko tak jak napisał kolega wolek.

Najbezpieczniej byłoby odpiąć klemy od auta tylko nie wiem czy sterownik odczyta później akumulator pełny czy też nie trzeba będzie zrobić ponownej adaptacji :roll:


Czy ktos na 100% wie czy po odlaczeniu akumulatora w D3 i jego podładowaniu na zewnatrz trzeba kodować go znowu czy nie?
W instrukcji rzeczytałam, że mozna małym pradem ładować go bez odłączania.
Dziekuje
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-10-03, 21:52   

Audik_Agi napisał/a:
FOSS napisał/a:
piter1959 napisał/a:
nie mam instrukcji tylko na penie mam do A 6 więc mysłałem ze jest podobnie. Jesli mozęsz to powiedz co z tą elektroniką Może lepiej wobec tego nie ładować ?

Skoro jest taka konieczność to możesz ładować... ale tylko tak jak napisał kolega wolek.

Najbezpieczniej byłoby odpiąć klemy od auta tylko nie wiem czy sterownik odczyta później akumulator pełny czy też nie trzeba będzie zrobić ponownej adaptacji :roll:


Czy ktos na 100% wie czy po odlaczeniu akumulatora w D3 i jego podładowaniu na zewnatrz trzeba kodować go znowu czy nie?
W instrukcji rzeczytałam, że mozna małym pradem ładować go bez odłączania.
Dziekuje

Na 99% po odłączeniu akumulatora w D3 nie trzeba go ponownie kodować, ale trzeba będzie usunąć błędy spadku napięcia i jeszcze kilka innych przy okazji. Można też ładować bardzo małym prądem. + od prostownika podłącza się do + na akumulatorze a - do takiego metalowego długiego prętu (tzw. zacisk zewnętrzny rozruchu).
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-03, 21:56   

Nie trzeba kodować ale powstaje masa błędów, które najlepiej wykasować. W ekstremalnych przypadkach miałem styczność z rozjechaniem się funkcji w zielonym menu(wszystko znikneło).
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Audik_Agi 
Użytkownik


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Mutitronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: A
Jeżdzę: D4
Wiek: 41
Dołączyła: 30 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: PN
Wysłany: 2016-10-03, 21:58   

Dziekuje.
Tak dokladnie powstało kilka błędów dot napięcia i skasowałam w trasie i potem było ok.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-10-04, 08:21   

drago_o napisał/a:
W ekstremalnych przypadkach miałem styczność z rozjechaniem się funkcji w zielonym menu(wszystko znikneło).

W stanie przedłużonego głębokiego rozładowania jest to możliwe.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-10-08, 08:45   

Jezeli chodzi o ladowanie akumulatora to chyba nie jest az tak zle, bo na wiosne na starym aku uzywalem prostownika przez dobre 2 miesiace kazdej niedzieli i jakis problemow z tego nie bylo.
_________________

 
 
klark 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: D2
Wiek: 50
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-11-03, 10:52   

eed napisał/a:
Jezeli chodzi o ladowanie akumulatora to chyba nie jest az tak zle, bo na wiosne na starym aku uzywalem prostownika przez dobre 2 miesiace kazdej niedzieli i jakis problemow z tego nie bylo.


NIestety moje auto też zimuje pod chmurką i przy mroźnych nocach zdarza się, że akumulator nie domaga. Wcześniej miałem prostownik z , ale jego problemem było to, że nie ładował takich praktycznie do zera rozładowanych akumulatorów.
Znaczenie lepiej z w tego typu sytuacjach sprawuje się prostownik . Sterowany mikroprocesorem, dobiera optymalne parametry ładowania. Sprawdza się nawet w przypadku tych mocno rozładowanych aku... N
 
 
eed 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 223
Skąd: Gryfino - Aukra
Wysłany: 2016-11-09, 13:46   

klark, ja uzywam takiego prostownika i narazie jestem zadowolony :)

http://www.biltema.no/no/...4-A-2000031642/
_________________

 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2016-12-24, 00:04   

Panowie, a taka sprawa?:
ogólnie z aku nie mam problemu, ale ponieważ zrobiło się zimno, a obok auta wisi sobie prostownik mikroprocesorowy Boscha, to kiedy nie używam auta kilka dni (zimą więcej latam terenowym..), podłączam go pod ten prostownik. On jest bardzo mądry i po naładowaniu aku, przechodzi w stan podtrzymania (impulsowo doładowuje aku).
No i podpinam ten + do plusa, - do pręta i.. mimo że Bosch pokazuje pełne naładowanie następnego ranka dajmy na to, to przy uruchamianiu auta info o rozładowanym aku i w mmi 10%. Tak jakby rozładowywał, a nie ładował.
Czy aby na pewno ten metalowy pręt nie służy do rozruchu, a do normalnego ładowania małym prądem, może trzeba podpinać pod - normalnie? Chyba to sprawdzę, ale najpierw wolę zasięgnąć opinii..
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-24, 15:26   

Spróbuj zaadaptować akumulator. Ja tak zazwyczaj ładuję jak pisałeś i jest ok.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-25, 00:12   

Ten pret to najzwyklejsza masa z pominieciem sterownika.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.