Ogłoszenie 

Opony i alufelgi Opony samochodowe opony width= Porównywarka OC mfind zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą Tarcze, hamulce
Opony & Alufelgi
Opony
samochodowe
Opony samochodowe
Porównywarka OC
Niedźwiedź-LOCK
Układ hamulcowy


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 4.2TDI ] Dziura w tłoku - remont silnika  
Autor Wiadomość
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-05, 08:52   

Zgadza się, ale turbiny i tak idą do sprawdzenia i prawdopodobnie regeneracji - jedna już wcześniej się lekko pociła.

Owszem koszty będą. Jednak mając wybór wzięcia udziału w loterii pod tytułem kupno silnika z Allegro wybrałem tą opcję.

Mechanik, który robi remont - zresztą nasz kolega z forum Quest87
- poprzedni silnik przygotował w takim stanie

Rurki zostały wypiaskowane i pomalowane piecowo - po 2 latach rdzy brak.
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-02-05, 11:31   

bardzo dobrze
zrób sobie od razu alternator i rozrusznik
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2722
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 00:07   

Jacek82 napisał/a:
bardzo dobrze
zrób sobie od razu alternator i rozrusznik


********** , myslisz ze sie nie zorientowal? ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6463
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-06, 06:09   

maciu napisał/a:
Jacek82 napisał/a:
bardzo dobrze
zrób sobie od razu alternator i rozrusznik


********** , myslisz ze sie nie zorientowal? ;)

spokojnie... bez nerwów :P

Ogólnie głupie byłoby robienie remontu silnika za blisko 20tys i nie zrobienie alternatora oraz rozrusznika za 400-500 zł :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-17, 19:19   

Prace stanęły na jakiś czas, ale remont rusza ponownie. Robi się ciekawie po zdjęciu drugiej głowicy ukazał się kolejny tłok z pęknięciem. Nie ma dziury co prawda i prawdopodobnie trzymał kompresję bo mało prawdopodobne, żeby dwa się sypnęły w tym samym czasie. Jednak to daje do myślenia, że dwa tłoki są w takim stanie.

Wtryski zostały oddane do sprawdzenia i tutaj zdziwienie ponieważ wszystkie są dobre.
Mechanik też mówi, że jakby wtrysk lał to by była wytopiona dziura, a u mnie jest pęknięcie. Według niego stan tłoków jest spowodowany zbyt wysoką temperaturą.

Mając te informacje zadzwoniłem do Compsportu Bielsko Biała gdzie robiłem program w 2015 roku - 130 tys. kilometrów temu. Patryk mówi, że to wina wtrysków na 100% i po 150tys km należy wymienić na nowe bo nawet jak maszyna pokaże, że są sprawne to nie odwzorowuje warunków jakie panują w silniku.

I bądź tu mądry i pisz wiersze.

Zdjęcia drugiego pękniętego tłoka i sprawdzenie wtrysków.



















 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 29 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 949
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-02-18, 08:28   

Glac napisał/a:
Mechanik też mówi, że jakby wtrysk lał to by była wytopiona dziura, a u mnie jest pęknięcie.

zgadza się

Glac napisał/a:
Według niego stan tłoków jest spowodowany zbyt wysoką temperaturą.

mechanik dobrze mówi

Glac napisał/a:
Patryk mówi, że to wina wtrysków na 100% i po 150tys km należy wymienić na nowe bo nawet jak maszyna pokaże, że są sprawne to nie odwzorowuje warunków jakie panują w silniku.

a co ma teraz powiedzieć? tylko takie dyrdymały pozostały
masz przyczynę padu silnika
 
 
jarogmur 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 6HP
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-18, 19:06   

wirus zrobił swoje Oby nie koronawirus....
_________________
Pozdrawiam Jaro
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-18, 21:01   

Pytanie czy program został źle napisany czy nastąpiło zmęczenie materiału - nie jest to oczywiste i trudne do stwierdzenia.
Firma robi setki aut i ma renomę, więc mało prawdopodobne, że coś spieprzyli.
1. Auto kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 130tys i miał zrobiony program u "Heńka w stodole" nawet bez sprawdzania na hamowni i bez wykresu. Po kupnie pojechałem na rolki i wyszło 333 km i chyba 750 Nm z tego co pamiętam - czyli jakieś dziwne parametry jak na program.
2. Po wgraniu serii w Compsport pokazały się książkowe parametry i wtedy został wgrany soft 364 km i 780 Nm - czyli nie jakiś wysilony.
Od tamtego czasu zrobiłem około 130 tys km.

Nie ma co jednoznacznie wyrokować bo zbyt dużo niewiadomych.
Jedno jest pewne - wszystkie tłoki idą do śmietnika, a po wyremontowaniu jadę na pomiary temperatur przy pełnym obciążeniu i weryfikację programu.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6463
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-19, 06:15   

Moim zdaniem nie ma mowy o zmęczeniu materiału. Te silniki swojej opinii o pazerności z kosmosu nie wzięły. Przypadek pojedynczego tłoka jeszcze mógłby się zdarzyć ale masz efekty "czegoś" na więcej niż jednym. Ja jednak przychylałbym się do tego co panton pisał.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-19, 20:16   

Taką odpowiedź otrzymałem z Compsport

"Witam,

Wszystkie informacje przekazałem Panu wczoraj telefonicznie.
Temperatura spalin jest na bieżąco monitorowana poprzez sterowniki silnika i w razie dochodzenia do limitu obniżana.
Uszkodzenia na pojedynczych tłokach mogą być spowodowane jedynie zmęczeniem materiału lub punktowym wzrostem temperatury spalin za co odpowiedzialne są wtryskiwacze.

Pozdrawiam"
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-02-20, 06:39   

zawsze można sprawdzić w sofcie czy limitery nie były podniesione
 
 
boos1975 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 4
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-03-21, 16:50   

A moim zdaniem jest jeszcze inna przyczyna.
Czy wcześniej nie zapalała się sprężynka lub nie miałeś błędu mówiącego i czujniku zapchania DPFa????
W wielu przypadkach a w szczególności 3.0 jest to powodem dziur w tłokach.
Pozdrawiam
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-22, 14:17   

boos1975, 3-4 lata temu owszem miałem problem z DPFem, ale sprawa została załatwiona.

[ Dodano: 2020-05-27, 08:42 ]
Dość długa cisza w związku z sytuacją w kraju i na świecie, ale wracamy do remontu.

Silnik jest dokładnie wymyty na etapie składania.
Stary blok jest do wyrzucenia ze względu na głębokie rysy jakie zrobił uszkodzony tłok.
Mam już drugi blok - po weryfikacji poszedł do honowania. Wszystkie tłoki ze względu na dość dziwne uszkodzenie dwóch od których się wszystko zaczęło idą do kosza.
Jednak powstał problem przy montażu nowych pierścieni Getza - mechanik mówi, że dosłownie rozsypywały się w rękach przy montażu i to tylko te dolne. (Poszły na reklamację do wyjaśnienia) To znów wstrzymało składania.

Także podsumowując ten etap.
- Blok wymieniony na używkę, sprawdzony i honowany
- tłoki także używane, sprawdzone
- głowice poszły do zakładu od głowic i wróciły zrobione (nie było tam żadnych pęknięć)
- reszta części nowe kupiłem i Michała. Wspomniane pierścienie, uszczelki, dużo śrub do korb i głowicy, panewki.. na razie same części nowe 4180 zł brutto + 4600 zł brutto tłoki i blok.

Kilka zdjęć - jedno zdjęcie z kółkiem na czerwono to pęknięty pierścień po założeniu na tłok.



















 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6463
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-05-27, 10:10   

I dobra robota, jak auto lubisz to będziesz miał nówkę jak fabryka na lata :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 259
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-27, 13:01   

Jak robić to tylko dobrze :) Zamówiłem właśnie u Michała naszego komplet oryginalnych pierścieni, a reklamacja Getza będzie się toczyć swoim tempem. I kolejne 2400 zł.
Jak wyliczam to będzie ok 20k ta przyjemność.

drago_o, auto lubię, ale jak silnik skapitulował to kupiłem nowe bo trzeba czymś jeździć.

[ Dodano: 2020-06-19, 11:27 ]
Oryginalne pierścienie doszły i Karol kończy składać silnik :)





[ Dodano: 2020-07-14, 13:36 ]
Silnik gotowy. Został zamontowany nowy rozrząd, oczyszczone też rurki i pomalowane.











Jedna z poduszek silnika była rozerwana. Też poszła nowa - bagatela już przy wszystkim 975 zł



Mój mechanik idzie na urlop - za dwa tygodnie montaż i pierwsze odpalenie.
Potem docieranie i wymiana oleju po 1000 km.
Normalnie jakbym nowe auto odbierał <muzyka>

[ Dodano: 2020-07-22, 19:08 ]
Silnik odebrany - pora na podsumowanie kosztów.

Od Michała naszego forumowego dostawcy części były 4 faktury z nowymi częściami w sumie 9925 zł
Zamieszczę zdjęcie faktur z wymazanymi danymi tam jest pełna lista części.








Następnie nowe części użyte przez mechanika

uszczelki głowicy x2 470 zł
uszczelniacze wału przód 66 zł
uszczelniacz wału tył 130 zł
filtr oleju 45 zł
olej 13l 520 zł
uszczelki kol wydechowy x2 86 zł
uszczelki kol wydechowego x2 115 zł
uszczelki miedz pod wtryski x8 81 zł
masa uszczelniajaca 100 zł
benzyna ekstrakcyjna 8x40 320 zł

Używane części
tłoki i korbowody x8 1600 zł
turbo lewe 1100 zł
blok 2000 zł
belka pod drazek 100 zł
przewod turbiny 50 zł
przewod wodny 50 zł
przewod wodny 50 zł

Usługi

zlozenie silnika 2500 zł
sprawdzenie wtryskiwaczy 400 zł
obrobka bloku, honowanie 400 zł
obrobka glowic 650 zł
malowanie przewodow 190 zł
transport 350 zł

Razem 11403 zł

I na koniec usługa demontażu i montażu silnika w aucie - 2500 zł

SUMA 23828 zł

[ Dodano: 2020-09-25, 19:56 ]
Byłem w Masters Tuning na sprawdzenie programu.

Zgrali soft, zobaczyli zdjęcia uszkodzonego tłoka i postawili diagnozę.
Program mam zrobiony delikatnie. Limitery temperatur nie zostały podniesione. Pan Marek przez pół godziny tłumaczył mi poszczególne sekcje mojego softu widoczne na ekranie monitora. Do niczego się nie przyczepił - mówi, że on nawet robi ciut mocniejsze programy do tego silnika i tysiące km jeżdżą.

Następnie A8 wjechała na hamownię i okazało się, że temperatury nawet nie dochodzą do limitu (który nie został zwiększony)

No to powstało pytanie od czego ta dziura i tutaj jest zagadka. Prawdopodobnie wina wtrysku. Możliwe, że jedna z mikro dziurek lub kilka się zatkała i wtrysk podawał z pozostałych strugę. Jego uwagę przykuł też dość mocno zaganarowany tłok.

Powiedział, że to gdybanie, ale za przyczynę nie jest odpowiedzialny program.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Akumulatory samochodowe Audi A6 Porównywarka OC
opony samochodowe 24opony.pl
| Forum Audi A6 i A7 |