Ogłoszenie 


Opony samochodowe Felgi Audi A8 opony width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Opony samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 09 4.2TDI ] Dziura w tłoku - wymiana silnika  
Autor Wiadomość
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-05, 08:52   

Zgadza się, ale turbiny i tak idą do sprawdzenia i prawdopodobnie regeneracji - jedna już wcześniej się lekko pociła.

Owszem koszty będą. Jednak mając wybór wzięcia udziału w loterii pod tytułem kupno silnika z Allegro wybrałem tą opcję.

Mechanik, który robi remont - zresztą nasz kolega z forum Quest87
- poprzedni silnik przygotował w takim stanie

Rurki zostały wypiaskowane i pomalowane piecowo - po 2 latach rdzy brak.
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 101
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-02-05, 11:31   

bardzo dobrze
zrób sobie od razu alternator i rozrusznik
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2683
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 00:07   

Jacek82 napisał/a:
bardzo dobrze
zrób sobie od razu alternator i rozrusznik


********** , myslisz ze sie nie zorientowal? ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 174 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6368
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-06, 06:09   

maciu napisał/a:
Jacek82 napisał/a:
bardzo dobrze
zrób sobie od razu alternator i rozrusznik


********** , myslisz ze sie nie zorientowal? ;)

spokojnie... bez nerwów :P

Ogólnie głupie byłoby robienie remontu silnika za blisko 20tys i nie zrobienie alternatora oraz rozrusznika za 400-500 zł :P
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-17, 19:19   

Prace stanęły na jakiś czas, ale remont rusza ponownie. Robi się ciekawie po zdjęciu drugiej głowicy ukazał się kolejny tłok z pęknięciem. Nie ma dziury co prawda i prawdopodobnie trzymał kompresję bo mało prawdopodobne, żeby dwa się sypnęły w tym samym czasie. Jednak to daje do myślenia, że dwa tłoki są w takim stanie.

Wtryski zostały oddane do sprawdzenia i tutaj zdziwienie ponieważ wszystkie są dobre.
Mechanik też mówi, że jakby wtrysk lał to by była wytopiona dziura, a u mnie jest pęknięcie. Według niego stan tłoków jest spowodowany zbyt wysoką temperaturą.

Mając te informacje zadzwoniłem do Compsportu Bielsko Biała gdzie robiłem program w 2015 roku - 130 tys. kilometrów temu. Patryk mówi, że to wina wtrysków na 100% i po 150tys km należy wymienić na nowe bo nawet jak maszyna pokaże, że są sprawne to nie odwzorowuje warunków jakie panują w silniku.

I bądź tu mądry i pisz wiersze.

Zdjęcia drugiego pękniętego tłoka i sprawdzenie wtrysków.



















 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 27 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 900
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-02-18, 08:28   

Glac napisał/a:
Mechanik też mówi, że jakby wtrysk lał to by była wytopiona dziura, a u mnie jest pęknięcie.

zgadza się

Glac napisał/a:
Według niego stan tłoków jest spowodowany zbyt wysoką temperaturą.

mechanik dobrze mówi

Glac napisał/a:
Patryk mówi, że to wina wtrysków na 100% i po 150tys km należy wymienić na nowe bo nawet jak maszyna pokaże, że są sprawne to nie odwzorowuje warunków jakie panują w silniku.

a co ma teraz powiedzieć? tylko takie dyrdymały pozostały
masz przyczynę padu silnika
 
 
jarogmur 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-18, 19:06   

wirus zrobił swoje Oby nie koronawirus....
_________________
Pozdrawiam Jaro
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-18, 21:01   

Pytanie czy program został źle napisany czy nastąpiło zmęczenie materiału - nie jest to oczywiste i trudne do stwierdzenia.
Firma robi setki aut i ma renomę, więc mało prawdopodobne, że coś spieprzyli.
1. Auto kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 130tys i miał zrobiony program u "Heńka w stodole" nawet bez sprawdzania na hamowni i bez wykresu. Po kupnie pojechałem na rolki i wyszło 333 km i chyba 750 Nm z tego co pamiętam - czyli jakieś dziwne parametry jak na program.
2. Po wgraniu serii w Compsport pokazały się książkowe parametry i wtedy został wgrany soft 364 km i 780 Nm - czyli nie jakiś wysilony.
Od tamtego czasu zrobiłem około 130 tys km.

Nie ma co jednoznacznie wyrokować bo zbyt dużo niewiadomych.
Jedno jest pewne - wszystkie tłoki idą do śmietnika, a po wyremontowaniu jadę na pomiary temperatur przy pełnym obciążeniu i weryfikację programu.
 
 
drago_o 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 174 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6368
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-02-19, 06:15   

Moim zdaniem nie ma mowy o zmęczeniu materiału. Te silniki swojej opinii o pazerności z kosmosu nie wzięły. Przypadek pojedynczego tłoka jeszcze mógłby się zdarzyć ale masz efekty "czegoś" na więcej niż jednym. Ja jednak przychylałbym się do tego co panton pisał.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-19, 20:16   

Taką odpowiedź otrzymałem z Compsport

"Witam,

Wszystkie informacje przekazałem Panu wczoraj telefonicznie.
Temperatura spalin jest na bieżąco monitorowana poprzez sterowniki silnika i w razie dochodzenia do limitu obniżana.
Uszkodzenia na pojedynczych tłokach mogą być spowodowane jedynie zmęczeniem materiału lub punktowym wzrostem temperatury spalin za co odpowiedzialne są wtryskiwacze.

Pozdrawiam"
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 101
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-02-20, 06:39   

zawsze można sprawdzić w sofcie czy limitery nie były podniesione
 
 
boos1975 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 44
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 3
Skąd: Konin
Wysłany: 2020-03-21, 16:50   

A moim zdaniem jest jeszcze inna przyczyna.
Czy wcześniej nie zapalała się sprężynka lub nie miałeś błędu mówiącego i czujniku zapchania DPFa????
W wielu przypadkach a w szczególności 3.0 jest to powodem dziur w tłokach.
Pozdrawiam
 
 
Glac 
Moje A8



Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 243
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-22, 14:17   

boos1975, 3-4 lata temu owszem miałem problem z DPFem, ale sprawa została załatwiona.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
OC/AC
| Felgi Audi - AluShop.pl | | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |