Autor |
Wiadomość |
obi125
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-16, 20:31 [D3 06 4.2TDI ] problem po naprawie termostatu
|
|
|
Witam,
jako, że przyszły chłodniejsze dni zauważyłem, że jest problem z temperaturą silnika. Przy jeździe po mieście wszystko wyglądało oki, ale już poza temperatura spadała do 50 st..
Diagnoza była jedna- wadliwy termostat. Zakupiłem więc orginalny wraz z obudową i uszczelką (365zł) oraz nowy płyn. Stary termostat ewidentnie szwankował- po zdjęciu węża puszczał płyn. Po wymianie autko szybko się nagrzało i wyglądało na to, że jest już ok.
Niestety w weekend wyjechałem na autostradę i już za bramkami temperatura spadła do 60st.
Co poza termostatem może powodować, ze auto sie nie dogrzewa? Jest tam jeszcze mała przepływka która w etce również występuje jako termostat. Myślicie, że przez nią auto może mieć takie objawy? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-16, 21:57
|
|
|
A płynu Ci nie ubywa? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
obi125
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-17, 08:22
|
|
|
niet |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-17, 16:57
|
|
|
Podepnij kompa i na autostrade i patrz co się dzieje z temperaturą. Może poprostu czujnik jest uszkodzony. Albo tfu tfu tfu wadliwy termostat co się zdarza |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
obi125
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: Ósemą
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-12-17, 19:51
|
|
|
a czy przy uszkodzonym czujniku webasto odpalałoby aby dogrzewać silnik?
Wydaje mi isę, że po zmianie termostatu silnik szybciej się nagrzewa, ale przy jeździe poza miasem niestety gubi temperature.
Z ETKI wynika, że mam u siebie 2 termistaty- ten który wymieniłem 057 121 111 B
oraz jakąś małą "przelotówkę" 4E0 121 113
Myślicie, że może to być to jej wina?
ps.heh niezle bym się zezłościł gdyby wcisnęli mi wadliwy termostat i to za taką kasę |
|
|
|
|
Dvdawid
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-05-13, 21:45
|
|
|
obi125, udało Ci się rozwiązać problem ?
Podepnę się pod temat, ponieważ nie chce zakładać nowego a mój problem jest podobny.
Niedawno auto było u mechanika na regeneracje rozrusznika i wymianę simmeringa między skrzynią a silnikiem, gdy już odebrałem samochód i pojechałem w trasę okazało się, że silnik dosyć długo się nagrzewa i nie trzyma temperatury a mianowicie na postoju osiągał 90 stopni ale trwało to dosyć długo, a podczas jazdy temperatura spadała według wskaźnika na zegarach do 75 stopni.
Auto wróciło do mechanika, szybka diagnoza i wymiana termostatu na oryginalny (057 121 111 B ) - 345zł.
Kolejna trasa i niestety problem nie ustąpił, gdy było więcej czasu zabrałem się za temat sam i oto jakie są objawy:
-Auto długo się nagrzewa, przy 12-15 stopniach na zewnątrz po przejechaniu 15km samochód osiąga według wskaźnika na zegarach 75-80 stopni.
-Układ wydaje się szczelny, płynu jest powyżej minimum, wycieków nie widać, a po odkręceniu zakrętki zbiorniczka na ciepłym silniku słychać cichy dźwięk kliknięcia ( jakby odkręcanego słoika).
-Brak błędów związanych z układem chłodzenia.
-Samochód został podpięty do komputera aby sprawdzić wskazania czujnika i okazuje się, że na temperaturę silnika oddziałuje to czy jest włączona klimatyzacja a mianowicie na postoju bez załączonej klimy samochód osiągnie około 87-88 stopni i utrzymuje tą temperaturę, po załączeniu przycisku AC temperatura cieczy chłodzącej stopniowo spada w ciągu 5 minut do 73 stopni ( co odpowiada około 80 stopniom na zegarach).
Uświadomiłem sobie, że praktycznie cały czas jeżdzę z klimatyzacją i zrobiłem test - 50 km na wyłączonej klimie, i faktycznie temperatura cieczy jest cały czas na 90 stopniach.
Jutro sprawdzę jak szybko samochód się nagrzewa bez załączonego przycisku AC.
Czy ktoś ma schemat gdzie w układzie jest termostat 4E0 121 113 i czy to on może być winnym ?
Jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania ?
Co dalej sprawdzać ? |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-05-14, 07:07
|
|
|
obi125 napisał/a: |
oraz jakąś małą "przelotówkę" 4E0 121 113
Myślicie, że może to być to jej wina?
|
Mała przelotówka jest przy skrzyni biegów (za lewą półośą) i obsługuje chlodzenie skrzyni. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2014-05-14, 21:26
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | obi125 napisał/a: |
oraz jakąś małą "przelotówkę" 4E0 121 113
Myślicie, że może to być to jej wina?
|
Mała przelotówka jest przy skrzyni biegów (za lewą półośą) i obsługuje chlodzenie skrzyni. |
Przerabiałem magików włącznie z serwisem ktorzy dwa razy wymieniali termostat bez skutku. Nacisnąłem na wymianę tej przepływki przy skrzyni i po probemie a w zaparte mi wciskali że nie ma wpływu itd. Czyli jak nie termostat to to gowienko przy skrzyni.
Tutaj na forum ktoś już o tym pisał ale większość ASO nie ma o tym pojęcia. |
|
|
|
|
|
|
|
Dvdawid
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-05-15, 17:29
|
|
|
Dzięki ralf, zamówię jutro w ASO tą przepływkę i zobaczymy czy rozwiąże ona problem. |
|
|
|
|
Dvdawid
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-05-19, 21:07
|
|
|
Problem rozwiązany, po wymianie przepływki ( 4E0 121 113 ) wszystko śmiga jak należy ! Dzięki ralf |
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2014-05-20, 19:34
|
|
|
Spoko |
|
|
|
|
darob75
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 20 Skąd: London
|
Wysłany: 2015-12-05, 08:25
|
|
|
Czy ktos moze podpowiedziec jak sie najlepiej dostac do 4E0121113 ?
Ok juz znalazlem I wymienilem. |
|
|
|
|
|
|
|
Michall2107
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D3, w211 2.2
Dołączył: 19 Lis 2016 Posty: 109 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-03-26, 12:36
|
|
|
Mam podobny problem raz jest, ze trzyma te 90* a raz ze jade i jest 50? Ile kosztuje ta cala przeplywka drogi temat jesli chodzi o wymiane ? |
_________________ "Wszystko mogę w Tym, który mnie umacnia "Flp |
|
|
|
|
|