Autor |
Wiadomość |
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-03-01, 15:58 [D3 ALL
] Audi A8 D3 4,2 BFM stuka nieregularnie w silniku
|
|
|
Witam, nie znalazłem podobnego tematu więc założyłem nowy. W moim silniku stukanie występuje nieregularnie, trwa około 2s cichnie i za chwilę znów się pojawia, tak co około 6s. Na poniższym filmie mamy to zauważalne w 9,15 i 21 sekundzie. Stukot jest podobny do stukotu uszkodzonego łożyska oporowego w manualu na postoju. Czy ktoś może mi doradzić co może być przyczyną ?
https://www.youtube.com/watch?v=tTuwEPGr9cw |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-03-02, 20:58
|
|
|
identycznie jak uszkodzona vacu pompa w t4 ,sprzęgło na alternatorze. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-03-02, 21:30
|
|
|
Jak na mój skromny gust to stuk wypada w takt pracy silnika, więc osprzęt odpada. Albo klapy kolektora albo panewka na wale. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-03-03, 00:21 A8 D3 4,2 stukot
|
|
|
Wydaje mi się że dźwięk słyszalny jest raczej z frontu samochodu. Kładłem się pod auto i tak go słychać znacznie ciszej. Po dodaniu gazu dźwięk cichnie, nawet na ssaniu tego nie słychać. Nasilał się delikatnie po rozgrzaniu silnika. Rano będę zmieniał rozrząd, może to napinacz rozrządu, a może łańcuch ? Chyba jutro zrzucę również pokrywy zaworów. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-03-03, 09:12
|
|
|
Zmierz ciśnienie oleju bo jak po dodaniu gazu cichnie to może być to uzależnione od wydajności pompy oleju. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-03-03, 19:57 A8 D3 4,2 stukot
|
|
|
Dziś wziąłem się za rozrząd. Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ? Po rozebraniu okazało się, że jakiś rzeźnik robił go na flamaster. Po długich oględzinach wyszło na to, że wał był przesunięty o jakiś jeden ząb a wałki minimalnie rozjechane. Mam nadzieję, że to była przyczyna. Okaże się gdy złoże, ale jestem pełen nadziei że to właśnie to. |
|
|
|
|
maciek163
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-03-03, 21:11
|
|
|
U mnie stuka podobnie, nasila się przy załączeniu D i zostawieniu na hamulcu postojowym (słychać tylko na postuju na jałowym- tylko jak silnik się zagrzeje do 90*C). Po ściągnięciu paska osprzętu tego nie słychać, po jeździe na dużym mrozie autostradą i zatrzymaniu się też nie słychać. W moim przypadku na 99% to łożyska alternatora i jak się zrobi ciepło to zamierzam się za to zabierać. U mnie przebieg ~280kkm. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-03-03, 22:32 Re: A8 D3 4,2 stukot
|
|
|
pikwas napisał/a: | Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ? |
Rozwiercić, nagwintować. Jak się uda to pozostanie rozmiar oryginalny, jak nie to gwintować na większy.
Nic przyjemnego - robiłem to wielokrotnie.
Klasyka tematu pseudo mechaników to wkręcanie starych zardzewiałych śrub albo zostawianie tych już urwanych i klejenie uszczelek na silikon - kuźwa, nawet tutaj jest paru takich speców |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-03-04, 12:39 Re: A8 D3 4,2 stukot
|
|
|
pikwas napisał/a: | Przy okazji zapytam czy ktoś zna dobrą metodę na dwie urwane śruby od pompy wody ? |
Polecam helicoil dużo razy stosowałem to przy urwanych rolkach rozrządu a także szpilkach kół. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pikwas
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38 Dołączył: 01 Mar 2018 Posty: 12 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-03-13, 11:00 Stukot a8 d3 4,2
|
|
|
Po prawidłowym ustawieniu rozrządu, wymianie oleju na liqui moly 0w40 stukot znikł. |
|
|
|
|
|