Autor |
Wiadomość |
KuBa926
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 25 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2016-12-13, 15:54 [D3 09 4.2TDI
] Przyspieszenie
|
|
|
Witam,
Mam pytanie odnośnie przyspieszenia do 100km/h.
Mój tata i dziadek mają Audi A8 4.2tdi oba rocznik 2009 mierzyliśmy je VCDS ile mają do 100km/h w obu przypadkach wychodzi 7.0 sek. a katalogowo powinno być 5.9 sek.
Moja 4.0tdi przyspiesza w 6.5 sek. czy ktoś mógłby się podzielić informacją w ile jego samochód przyspiesza. Oba auta zero błędów chodzą jak zegarek dziwna sytuacja |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-12-13, 16:01
|
|
|
Zawsze broniłem 4.0TDI jak mi wszyscy mówili, ze to ...ujowe motory
Ale swoją drogą dziwna sprawa tak na serio bo powinny szybciej się zbierać. Znowu patrząc czasem na katalogowe wartości trzeba brać poprawki na szerokość opon, jakoś opon, warunki pogodowe, jakość i rodzaj paliwa itp...
Moja miała 6.9s latem, mierzone takim czymś od kumpla a'la gps przyklejane pod szybę. Nie wiem jak się nazywało |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-13, 16:07
|
|
|
Był to driftbox. Droga sprawa ogólnie w zakupie. VCDS-em bym się nie sugerował. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-13, 16:28
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Był to driftbox. Droga sprawa ogólnie w zakupie. VCDS-em bym się nie sugerował. |
driftbox... to tak jakby powiedzieć kasprzak na tekst widziałem sprzęt co odtwarza kasety...
a czy drogie? może 15 lat temu... teraz mozesz sobie zmierzyć telefonem
lub np
http://allegro.pl/gtech-p...6639552524.html
(pomiar mocy pomijam to jakieś zgrubne bardzo szacowanie) |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
KuBa926
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 25 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2016-12-13, 16:34
|
|
|
Tak tylko że moja 4.0 zostawia z tyłu oby dwie 4.2.
Zastanawia właśnie nas czemu jest aż tak duża różnica dodam, że moja jest po chipie
Oglądaliśmy już 3 sztuki i każda właśnie ma tak samo
https://www.youtube.com/watch?v=KXrpQqlXZnQ |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
KuBa926
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 25 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2016-12-13, 16:43
|
|
|
Właśnie nie wiadomo ile moja ma dokładnie koni i niutonów bo to robili poprzedni właściciele. Ale wydaje nam się, że powinny bardziej urywać głowę przy pełnym bucie przecież to ma 50koni więcej seryjnie |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-13, 16:49
|
|
|
Mam na myśli taki profesjonalny: http://allegro.pl/racelog...6644258443.html
Tego używają testerzy motoryzacyjni. Telefonem to mogę sobie zadzwonić lub wysłać sms-a. Bawiłem się telefon i ma się to nijak. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-13, 17:01
|
|
|
a po co ci taki profi do pomierzenie swojej fury?
nie musisz mieć az takiej dokładności
jakj odbiorę swoją to odkurze gtecha i zobaczymy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-12-13, 18:49
|
|
|
Jeśi jest tańsza opcja i sprawdzona to chętnie bym taż taką zakupił. Na telefonie są strasznie duże lagi. Mierzyłem ostatnio i dopiero przy około 20 km/h zaczął cośmierzyć, czyli około po sekundzie jazdy. Ponoć ważna jest ta częstotliwość pracy GPS. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-13, 19:03
|
|
|
gps to jedno ale obowiązkowe jest korzystanie z czujnika bezwładnościowego (przyspieszenia) celem wyznaczenia dokładnie momentu startu i dalszego przeliczania drogi i prędkości
ten stary gtech to gpsa nie ma korzysta tylko z przyspieszenia i czasu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
byku
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 79 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-15, 12:43
|
|
|
KuBa926 napisał/a: | Właśnie nie wiadomo ile moja ma dokładnie koni i niutonów bo to robili poprzedni właściciele. Ale wydaje nam się, że powinny bardziej urywać głowę przy pełnym bucie przecież to ma 50koni więcej seryjnie |
Oba silniki mają seryjnie taki sam maksymalny moment obrotowy (650Nm), a po chipie nie dość, że od samego dołu ciągnie jeszcze mocniej, to jeszcze w szczycie sięga pewnie około 750-770Nm. Stąd wydaje mi się naturalnym że 4.0 po chipie będzie szybsze.
Ale podobno zchipowane 4.2 TDI dorównuje wersji W12 (a może nawet ją przewyższa?) |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|