Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] El. składane lusterko przestało działać  
Autor Wiadomość
P0L0 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Wiek: 34
Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 21
Skąd: Jawor
Wysłany: 2017-10-18, 16:58   [D3 ALL ] El. składane lusterko przestało działać

Witam. Zaparkowalem auto na sasiednim parkingu, bo na moim nie bylo miejsca, zlozylem lusterka i jak szedlem do domu to zwolnilo sie miejsce pod moja klatka, wiec wrocilem do auta, rozlozylem lusterka, zaparkowalem pod swoja klatka i chcialem je ponownie zlozyc, a to zonk! Od strony kierowcy zlozylo sie normalnie, a od pasazera nawet nie drgnie, ani nie wydaje zadnego dzwieku. VCDS nic nie pokazuje i moje pytanie brzmi: od czego zaczac? Sa moze bezpieczniki od skladania lusterek czy zwyczajnie skonczyl sie silniczek i trzeba wymienic na nowy? Pozdrawiam.
 
 
mackall 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 59
Dołączył: 08 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: anglia
Wysłany: 2018-04-27, 06:26   

mam ten sam problem i wszedzie szukam odpowiedzi i nie mogę znależć
_________________
mackall
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2018-04-27, 06:46   

Mam to samo tylko u mnie zostało w pozycji złożonej i musiałem delikatnie je ręcznie rozłożyć. Podłączałem Vasa i nie reaguje na polecenie składania/rozkładania. Jedynym wyjściem jest rozebranie. Chyba, że faktycznie jest jakiś bezpiecznik?
 
 
jason07 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 58
Dołączył: 24 Kwi 2018
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-30, 12:40   

Miałem identyczną sytuację ostatnio. Okazało się, że silnik po prostu zaciął się. Po wyjęciu go chodził bardzo ciężko, a komutatory były bardzo osmolone. Z środka wypadło też parę rozsypanych elementów. Udało mi się go rozruszać i przeczyścić, ale po podłączeniu z powrotem poleciał z niego dym i sytuacja się powtórzyła. Z mojego akurat nie ma już czego zbierać, będę musiał wymienić, ale ktoś kiedyś tutaj napisał, że u niego tylko się zaciął i po wyczyszczeniu wszystko działało.

Żeby dostać się do silnika trzeba rozebrać lusterko. Trzeba wyjąć wkład (przekręcić szkło w stronę samochodu i mocno podwadzić). Do wkładu bedą przyczepione minimum 2 wtyczki. Odkręcić 3 śruby, a także śrubę od dołu lustra i wyjąć zewnętrzną obudowę lusterka - wystarczy pociągnąć ją do siebie, w kierunku przeciwnym do samochodu.

Żeby wyjąć silnik trzeba też zdjąć sprężynę. Żeby to zrobić, trzeba mocno ja docisnąć i wyjąć zawleczkę (jest bardzo silna, wiec może wystrzelić na dalekie odległości, przy okazji robiąc krzywdę. Trzeba uważać.). Po zdjęciu sprężyny pozostaje wyjąć czarną obudowę silnika i odkręcić na niej ostatnią śrubę. Zębatki znajdują się pod czarną klapką, trzymająca się na zwykłych zaczepach, które można podwadzić śrubokrętem.

Sam silnik znajduje się pod takim plastikowym kapturkiem, jego po prostu ściąga się ku górze. Można podwadzić czymś, ale ostrożnie, bo łatwo złamać obudowę. Już po wyjęciu, sam silnik z kapturka najłatwiej wyjmować wypychając styki we wtyczce.

Żeby otworzyć sam silnik, trzeba odgiąć takie dwa zagiecia na obudowie, zaraz przy plastiku. Tam można przeczyścić komutatory, spojrzeć czy szczotki są całe i przeczyścić całość.

Potem można założyć ten silnik bezpośrednio wsuwając jego styki do wtyczki. Złożyć i rozłożyć lustra, jeśli działa, to bomba i można składać resztę. Pamiętając, by zębatki były ustawione w pozycji rozłożonej lusterka.

Zakładanie tego z powrotem to po prostu wszystkie czynności w drugą stronę. W przypadku sprężyny warto ścisnąć ją w imadle i założyć 2-3 trytytki żeby była ściśnięta podczas wkładania, a potem założyć zawleczkę już na samochodzie i obciąć trytytki. W przeciwnym wypadku wymagana jest przynajmniej jeszcze jedna para rąk, samemu praktycznie nie da się tego założyć bez ściskania jej wcześniej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.