Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-10-18, 16:08 [D3 ALL
] Falowanie obrotów na zimnym silniku?
|
|
|
Witam
Co prawda przypadek który pragnę poddać dyskusji nie występuje w moim aucie a w aucie kolegi który kupił je stosunkowo niedawno zreszta mniejsza o wiekszość.
Przypadek jest taki że skrzynia faluje jak by nie wiedziała na jakim biegu jechać tylko na zimnym silniku na D , jak zbije sie bieg na tipie na wyzsze obroty to nic nie faluje, jak olej sie nagrzeje skrzynia zmienia biegi normalnie.
Sprawdzone błedy brak.
Sprawdzony poziom i jakość oleju wszystko ok widać ze olej niedawno zmieniany bo jest prawie jak nowy.
pytanie czy to kwestia wyuczonych nawyków skrzyni czy siada konwerter? czy ew zła jakość oleju ?
auto z takim stanem rzeczy przejechalo juz kilka k km i nie pogłębia sie ten stan na ciepłym silniku zmiana biegów jest okej wiadomo nie jak w nowym aucie ale zmienia poprawnie biegi |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-10-18, 17:02
|
|
|
Tu odpisałem na identyczny problem: http://www.a8team.pl/d3-0...-vt4080,226.htm
Mogę się oczywiście mylić bo sam skrzyń nie robię ale takie właśnie info dostałem od tych co to naprawiają. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-10-18, 23:30
|
|
|
Strzal w 10 to jest to , skrzynia sie poci
Ciekawe na jakiej zasadzie dzieje sie ta usterka po nagrzaniu uszczelnia sie ?
Widze ze w audi solidarnie psuje sieto samo |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-19, 10:20
|
|
|
raftor, ja mam podobny problem zresztą Foss ci linka podał, dziś dzwoniłem do serwisu ASB a konkretnie do ASB Palka
Jestem z nimi wstępnie umówiony na przyszły Poniedziałek bo w tym tygodniu nie dam rady (praca)
Zostawię im auto i zobaczymy ile k zł będzie do zapłaty, jak coś to napiszę co i jak.
W każdym bądź razie jeśli to konwerter to lepiej nie czekać aż auto zacznie gubić biegi lub przestanie jeździć tylko odżałować $$$ i robić. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-10-19, 10:51
|
|
|
No jeśli zrobisz to ciekaw jestem ile za to wezmą pesos,
dam w ów czas znać koledze jak to kosztowo wygląda.
ale jeśli muszą wyjąc całe bebechy skrzyni to zapewne proforma sprawdza wszystko i co będzie nosiło ślady zużycia również poleci do wymiany |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-10-28, 13:17
|
|
|
oddałem auto na zrobienie skrzyni, jutro ew piątek odbieram |
|
|
|
|
|
|
|
artex
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 Quatro
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2015-12-25, 18:47
|
|
|
Witam wszystkich,kolego mkbewe ,jakim skutkiem zakonczyla sie twoja naprawa?Pytam bo mam tez problem z falowaniem obrotów ale dodatkowo po zmianie biegu na wyższy i spadku obrotów było slyszalne tarcie.Po przestudiowaniu forum i ogólnych szukajek postanowiłem wyrwać skrzynię i odrazu spróbowac regeneracji konwertera,co prawda w niektórych przypadkach pomogła wymiana oleju,tak ja auto mam dopiero 3 miesiace wiec nie wiem czy oleju byl juz i czy wogole wymieniany.W jednym temacie kolega Foss pisal o przypadku pocenia sie skrzyni,mam skrzynię na wierzchu i nie zauwaźylem nic podobnego.Konwerter po swietach wroci z regeneracji wiec poskladam do kupy wymienie oleje,uszczelniacze i sie okaze. |
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-26, 13:22
|
|
|
5600zł
Regeneracja konwertera, wymiana tarcz forwardu uszczelnień i wszystkich olejów i coś tam chyba jeszcze. Musiałbym zerknąć na rachunek. Ogólnie jak już wytargali skrzynie to robili co było do zrobienia.gwarancja 12 miesięcy.
Sam wyciagales skrzynie? Wszystko razem z motorem czy sama skrzynie wyciagales? |
|
|
|
|
|
|
|
artex
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 Quatro
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2015-12-27, 16:37
|
|
|
Dysponuje duzym garażem wiec postanowiłem samemu sie za to zabrac,nie mam kanału ale sposobem wytargałem samą skrzynię,troche odkręcania jest ale da sie zrobic,zastanawiam sie własnie czy wyciągać bebechy czy pozostac przy regeneracji tylko konwertera plus oczywiscie oleje,filtr,uszczelniacze.A jaki efekt po naprawie?smiga jaki powinna? |
|
|
|
|
|