Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 07 4.2TDI ] Wymiana Kompresora  
Autor Wiadomość
Magiii1 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPrtonic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: Marek
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 2021-11-03, 18:12   [D3 07 4.2TDI ] Wymiana Kompresora

Witam szanowne grono.
Mam pytanie Drodzy koledzy. Czeka mnie wymiana kompresora bo mój niestety umiera, jednak nawet kiedy radził sobie jeszcze całkiem dobrze podnoszenie na jakikolwiek program wymagało odczekania kilkunastu sekund. I tu moje pytanie. Czy nie można by tego zrobić tak by auto podnosiło się w góra kilka sekund? Rozumiem że to wymaga przede wszystkim większego magazynu powietrza. Oczywiście sprężarka też powinna być większa bo ta może się przegrzewać.
Chyba że nie bawilibyśmy się 5 sekund. Choć czy same zawory pozwolą na przepływ większej ilości powietrza?
Może ktoś was ogarniał już taki temat?

i to ogarnia sterownik bo nie mogę gościa namierzyć ze w momencie zakluczenia auta auto siada na glebie otwieram i się podnosi.


Chłopaki co myślicie zapraszam do dyskusji <chura>

626f94051c3553044697d69d90dbe131.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 47,46 KB

 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2021-11-03, 22:28   

Chyba za małe przekroje przewodów, na dół też powoli idzie. Na co dzień pomykam Cytruną C5 i powiem ci że tam działa aż za szybko :]
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2021-11-04, 07:15   

Za mały przekrój przewodów powietrznych by przetaczać duże ilości powietrza w krótkim czasie.
Na zewnątrz 4 mm, wewnątrz z 1mm-1.5 mm.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
andrzej1278 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Paź 2021
Posty: 5
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2021-11-10, 20:21   

Proponuję wstawić kompresor od A6 C5 allroad. Ja tak zrobiłem i mi pompuje w zaledwie kilka sekund z dołu na maksymalny poziom - kilka sekund tzn między 4-8 sekund między niskim a najwyższym poziomem. Podałem taki rozrzut sekundowy bo nie mierzyłem z zegarkiem.

Na pewno różnica jest duża w porównaniu ze starym kompresorem.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-12, 15:33   

andrzej1278 napisał/a:
Proponuję wstawić kompresor od A6 C5 allroad. Ja tak zrobiłem i mi pompuje w zaledwie kilka sekund z dołu na maksymalny poziom - kilka sekund tzn między 4-8 sekund między niskim a najwyższym poziomem. Podałem taki rozrzut sekundowy bo nie mierzyłem z zegarkiem.

Na pewno różnica jest duża w porównaniu ze starym kompresorem.


przy normalnej operacji jak sie podnosi to powietrze idzie ze zbiornika na tyle
a kompresor sobie podpompowywuje tenże zbiornik w międzyczasie, ciężko byłoby
zrobic warunki testowe powtarzalne chyba żeby wachlować z góry na dół co najmniej klika razy
w końcu zacznie pompować na bieżąco

ponadto maksymalne ciśnienie dla zbiornika nie jest
zależne od kompresora a od programu w jednostce sterującej

w 4 sekundy nie wierzę prawie tyle to jedną oś podnosi ale nagrasz filmik może zmienie zdanie

miarodajnym i powtarzalnym testem byłoby wypuszczenie powietrza vagiem a potem
odpalenie żeby się podniósł i wtedy mierzenie czasu
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2021-11-13, 14:22   

Dokładnie tak jak Maciek mówi, podnosi z zasobnika , z drugiej strony co ma kompresor do opuszczania które też trwa, może poprostu kolega wsadził kompresor od A6 który jest sprawny,a stary zdychał i nie był w stanie napompowac zbiornika.
 
 
andrzej1278 

Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Paź 2021
Posty: 5
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2021-11-14, 17:04   

Najpierw podnosi tył potem przód, razem trwa to do 8 sekund. Układ miałem przerabiany bo nawet kompresora teraz nie słyszę.
Warto sprawdzić sprawność kompresora, szczelność miechów, rozdzielacz. Te auta mają swój wiek i z racji tego przegląd dla tej instalacji się przyda.


Co do tematu, który kolega rozpoczął jak wrzucisz mocniejszy kompresor, czeka Cię lekka przeróbka instalacji. Napisałem wyżej z jakiego auta możesz wrzucić. Może koledzy z forum mają inne propozycje?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2021-11-14, 17:39   

andrzej1278 napisał/a:
Najpierw podnosi tył potem przód


Tak ma być, w dół jest odwrotnie ;)

andrzej1278 napisał/a:
nawet kompresora teraz nie słyszę


Hmm, mało kto słyszy kompresor ponieważ on załącza się dopiero po przekroczeniu 35km/h (jeżeli startuje po odpaleniu silnika to znaczy że jest nieszczelność i dobija od razu)

andrzej1278 napisał/a:
jak wrzucisz mocniejszy kompresor


Ale co to znaczy mocniejszy ? standard sprawny bije 16, a nawet 19Bar

andrzej1278 napisał/a:
czeka Cię lekka przeróbka instalacji


To właśnie napisałem w drugim poście żeby było szybciej trzeba zwiększyć przekroje przewodów, ale pozostaje jeszcze rozdzielacz.
 
 
Magiii1 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPrtonic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: Marek
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 10
Skąd: Śmigiel
Wysłany: 2021-11-17, 09:39   

Ja myślę, że przede wszystkim większa średnica przewodów i większy zbiornik. Kompresor niekoniecznie bo jak jest sprawny to sobie poradzi. W AIRRIDE są kompresory takiej samej konstrukcji. nie wiem niestety jaką nasz ma wydajność l/m. Bo ciśnienie to jeno ale oczywiście ilość powietrza jest istotna.
no i najważniejsza sprawa. Zakładając temat nie chodziło mi o zabawę żeby się bawić pokazowo opuszczać i podnosić go 10 razy na minutę i skakać jak szalony. Ma się miękko podnosić i opuszczać jak na A8 przystało.
Dla oka filmiki poglądowe ale to już z profesjonalną zabudową.
https://youtu.be/UCZn9YAEZC8
https://youtu.be/lu4gUMNHT74.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.