|
Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-09-18, 20:01
|
|
|
Panowie sprostowanie dzisiaj naprawiałem dociąg klapy, bo silnik dociągu słychać ,ale nie dociągało trze było mocno trzaskać (naprawa banalna,urwana była sprężynka w zamku) i musiałem zdemontować osłonę tylnego pasa w bagażniku i moim oczom ukazały się wzmocnienia (sanki) butli, butla jest normalnie podwieszona tak więc nie leży bezpośrednio w plastikowej wannie tylko wisi na dwóch płaskownikach które są zamontowane do tylnego pasa wchodzą pod butlę i dalej do podwozia w bagażniku za fotelami, mimo tego że butla wisi zmieściła się 90L wykładzina praktycznie leży ok. brakuje/odstaje około 1cm. Tak więc wcześniej pisałem że nie mam wzmocnień ponieważ w kanale nic nie było widać i na butli też nic nie widać,dopiero po demontażu osłony tylnego pasa dołączam fotkę:
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-19, 10:20
|
|
|
No więc jednak.
Gustownie to zrobili,u mnie to tak byle jak byle by było i to pod wanną. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-19, 20:03
|
|
|
nie ma to jak klej do szyb
BRC górą |
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-10, 06:57
|
|
|
Witam,
pioter - mozesz proszę podać dokładnie jaki model / rozmiar butli masz w kole (będę uświadamiał gazownika który chce wstawić 75l...)
chrisvtr i FOSS - możecie proszę podać dokładnie ten model butli ponad 100l? Może się skuszę na zakup
Dziękuję! |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-09-11, 23:12
|
|
|
st@rost napisał/a: | chrisvtr i FOSS - możecie proszę podać dokładnie ten model butli ponad 100l? Może się skuszę na zakup |
Ja nie mam pojęcia.
Butli nie zmieniałem, mam po staremu. w trasie po autobahn robię max 330km i trzeba tankować.
Ostatnio trochę mnie to zdenerwowało bo w nocy nie było po drodze stacji z LPG ale mam inne priorytety jak zmiana butli na większą. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-13, 11:27
|
|
|
Odświeżę
Załozyłem instalację, zbiornik 82l. Kilka spostrzeżeń:
1) zbiornik ma max. pojemność 82l. W teori powinno wejść 80%, czyli 65,6l. Poporosiłem dodatkowo w warsztacie o "podgięcie" pływaka, tak aby wchodziło nieco więcej, tj, do 70l. I tu zagadka: na totalnie pustym baku nie ma opcji zatankować więcej niż 59l. Przy czym ostatni litr to już takie dobijanie pistoletem przez minutę... macie jakieś pomysły?
2) Samochód jadąc na PB98 do Niemiec, trasa ok 1000km, w środku 4 chłopa + 100kg bagażu, prędkość srednia grubo ponad 150km/h (czasami dłuższe odcniki po 200km/h, momentami 250km/h) spalił 15,3l PB98/100km. Po zamontowaniu lpg i "emercykiej" jeździe w Polsce z prędkościami 120-170km/h (2 osoby na pokładzie, zero bagażu), samochód spalił ponad 21l LPG/100km.
Z chęcią poczytam Wasze opinie i wskazówki, co może być nie tak. O ile spalanie mogę jeszcze mógłbym zrozumieć, że instalacja nowa etc. to jednak spalanie wyższe o ponad 40% od PB, przy znacząco niższych prędkościach i z dużo niższym ładunkiem daje mi dużo do myślenia...
No i podstawowa sprawa: przy tak małej (why?) pojemności zbiornika, niższej o prawie 7l, i tym spalaniu nie mogę dojechać na 1 zbiorniku z Krk do Wawy... W warsztacie tłumaczą się, że w zbiorniku robi się poduszka powietrzna i to dlatego, no ale przecież podginali pływak, aby weszło więcej... a wchodzi mniej?? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-13, 11:48
|
|
|
st@rost napisał/a: | 1) zbiornik ma max. pojemność 82l. W teori powinno wejść 80%, czyli 65,6l. Poporosiłem dodatkowo w warsztacie o "podgięcie" pływaka, tak aby wchodziło nieco więcej, tj, do 70l. I tu zagadka: na totalnie pustym baku nie ma opcji zatankować więcej niż 59l. Przy czym ostatni litr to już takie dobijanie pistoletem przez minutę... macie jakieś pomysły? |
Jakaś lipa, chyba w drugą stronę podgięli
U mnie też zresztą to podginanie im średnio wychodziło... tzn. jak podgięli to gazu wchodziło fizycznie więcej ale od początku problem był ze wskazaniami poziomu paliwa. Po ostatnich poprawkach wskazania są w miarę poprawne ale tankuję max 57 litrów.
Mam nadzieję że na dniach zrobię z tym porządek... tzn. podegnę z powrotem pływak albo go w ogóle zablokuję bo jednak chciałbym nalać chociaż trochę więcej tego gazy... ot chociaż na jakieś 400km żeby po trasie mi wystarczyło
st@rost napisał/a: | 2) Samochód jadąc na PB98 do Niemiec, trasa ok 1000km, w środku 4 chłopa + 100kg bagażu, prędkość srednia grubo ponad 150km/h (czasami dłuższe odcniki po 200km/h, momentami 250km/h) spalił 15,3l PB98/100km. Po zamontowaniu lpg i "emercykiej" jeździe w Polsce z prędkościami 120-170km/h (2 osoby na pokładzie, zero bagażu), samochód spalił ponad 21l LPG/100km. |
Lipa po raz drugi.
Ja wprawdzie trochę na bogato mam to wystrojone ale 40% więcej to gruba przesada.
Na takiej trasie z prędkościami 120-170 to moja spala jakieś 15-16l LPG
st@rost napisał/a: | W warsztacie tłumaczą się, że w zbiorniku robi się poduszka powietrzna i to dlatego, no ale przecież podginali pływak, aby weszło więcej... a wchodzi mniej?? |
A gdzie to robiłeś? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-13, 12:02
|
|
|
O tu:
http://www.lpghouse.pl/
Dodam jeszcze, że po instalacji powiedziałem panom w warsztacie "jedźcie sobie na obwodnice Krk, przelećcie się samochodem 180-200km/h i więcej i dostrójcie instalację, bo tak jeżdzę za granicą".
Odpowiedź "tak, tak dostroiliśmy". No i dobra: jeżdzę trochę po małopolsce i kurde widzę, że auto żżera benzynę jak złoto i gaz również! Doszło do tego, że zrobiłem 380km, auto spaliło cały zbiornik lpg + bół baku PB (sic!). Instalacja miała przełączać się na lpg przy 35st C, przełączała się (2x na 20 uruchomień auta) po 15km jazdy i aucie nagrzanym do 90st już od 10 minut. I to też pośrednia przyczyna że prawko straciłem, bo na lpg wskakiwało auto jak "depnąłem". No to "depnąłem" wracając za Zakopanego... 300m przed kontrolą i rekordzista nocy. Prawko weg na 3mce
Przyjechałem do warsztatu, nieco ich obsztorcowałem bo przecież wyłozyłem 5k za instalację i pytam jak oni oddają auto niesprawne?! Okazało się że walnięty czujnik temperatury który "widział" non stop 30st. Poprawili, wymienili. Auto przełącza się na gaz dość szybko ale pozostało, jak napisałem wcześniej:
1) mała pojemność butli,
2) spalanie +21l/1ookm
Niby nowa instalacja, nie ma jeszcze 1000km (nie jeżdzę z wiadomych względów) ale to jakieś cuda na sterowniku QMAX, super wtryskach etc, 2 reduktory, która ma w ogóle robić cuda z tym autem.
Szczerze: na chwilę obecną jestem nieco rozczarowany... a robili sobie taką reklamę ze hoho... Nie stawiam jednak na nich krzyżyka, pojeżdzę autem trochę i zobaczymy czy coś sie zmieni po 1 przeglądzie. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-13, 13:23
|
|
|
mam u siebie 80 l i wchodzi mi 73-76 l
spalanie w trasie mam w okolicach 14 litrów
a przy emeryckiej którą nigdy nie wytrzymałem 10-11
Kolego daj foto tego co masz i opisz jaki komp i podzespoły
bo chyba d3 nie palą dwa razy więcej ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-13, 13:26
|
|
|
o stag to tyko pogratulować fajnego wyboru i na dodatek ten nowy
zablokowali czy sam się szczytuje ? |
|
|
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-13, 13:44
|
|
|
QMAX, Wtryski Hana, 2x Reduktor KME, butla Bormech 82l.
Foto nie wstawiam bo nie widze sensu. Instalacja ladnie i "czysto" zalozona.
A co chodzi z tym "zablokowaniem i samoczynnym zczytywaniem"?
Aha, 14l pali Ci przy jakim przedziale predkosci? |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-11-13, 15:24
|
|
|
Witam!
st@rost napisał/a: | w zbiorniku robi się poduszka powietrzna | -"poduszke powietrza" i to chyba taka juz odpalona to oni w glowach maja.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-11-13, 21:56
|
|
|
normalnym trasowym
tak do 200 paczek w porywach niekiedy więcej tylko ja pałuje z głową i unikam głupiego hamowania
Ale ten wynik nie jest odosobniony wiesz co może być w przypadku twojego stylu jazdy to to cały czas jedzie z mapy i leje na prawo i lewo
poduszka w butli może być ale tylko raz potem z czego ? |
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-14, 08:35
|
|
|
Czy ktoś może wrzucić dokładnie model i wymiary tej butli 96l (nawet ktoś pisal o butli ponad 100l) w kolo, oraz foto bagażnika jak to jest zrobione? Baaardzo mnie ten temat interesuje... bardzo!
Edytuje:
Taki oto Marek mi pomogl znaleźć:
http://stener.com.pl/1150...y-68030094.html
94l. Interesuje mnie tylko srednica 680, ewentualnie 700mm o ile takie w ogole sa? Wysokosc może być wieksza niż 300mm ale chyba takich nie ma.
Ktos cos wie? Ktos zna większa butle? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-04-14, 20:21
|
|
|
i po co ci taka ?
proszę mi to wytłumacz .
Można nawet dwie dać |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |
|
|