Autor |
Wiadomość |
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-02-25, 10:28 [D3 04 3.0MPI/LPG
] Spadek mocy
|
|
|
Witam od dłuzszego czasu mam wrazenie ze mam spadek mocy tak jakby auto było mułowate nie ma kopa i dobrego przyspieszenia ? jakies sugestie ? pomysly ? |
|
|
|
|
|
|
|
kerys102
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3
Wiek: 39 Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 9 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-02-25, 10:38
|
|
|
A czy przypadniem nie wymieniałeś rozrządu? |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-02-25, 11:00
|
|
|
wymieniłem 2 tygodnie temu mianowicie wszystko co sie dalo (zwiazane z rozrzadem) |
|
|
|
|
kerys102
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3
Wiek: 39 Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 9 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-02-25, 11:06
|
|
|
A na blokadach wymieniałęś rozrząd?
Podpinałeś pod komputer/diagnozowałeś . |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-25, 12:09
|
|
|
Podpinałeś kompa?? Zacznij od tego bo może jakaś pierdoła być |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-02-25, 12:41
|
|
|
autko dalem do specjalistow w audi oni robili mi roząd . podepne go dzis jakie to byly na vcds grupy pomiarowe ? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-25, 17:23
|
|
|
PITER82 napisał/a: | autko dalem do specjalistow w audi oni robili mi roząd . podepne go dzis jakie to byly na vcds grupy pomiarowe ? |
90, 93
Pozostaje mieć nadzieję, że to nie po wymianie rozrządu bo wtedy będzie do poprawki. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-02-25, 22:03
|
|
|
FOSS napisał/a: | PITER82 napisał/a: | autko dalem do specjalistow w audi oni robili mi roząd . podepne go dzis jakie to byly na vcds grupy pomiarowe ? |
90, 93
Pozostaje mieć nadzieję, że to nie po wymianie rozrządu bo wtedy będzie do poprawki. |
o ile wiem i z tego co wyczytalem to musi byc poprawnie ustawiony na wszystkich wałkach 0 0 0 0 co wiadomo ze po zalozeniu blokad uzyskujesz to ale nie jestem pewny bo podobno jest tez zabawa z wariatorami ?
dodam ze autko na D jest dla mnie mułowate nawet na gazie czy bezynie dopiero od 4 tys obr. zaczyna przyspieszac dodam ze quattro nie jest bo ma cvt skrzynie ale jesli chodzi o tryb S to zachowuje sie zupełnie inaczej i mozna uznac ze ma przyspieszenie
a zapomnialem jeszcze jak podpiołem kompa to w silniku błedy byly :
poduszka pod silnikiem (standard)
18672 oraz 18686 - sonda b2 s1
po mojej szarzy autostrada : 16804 - catalyst system bank 1 efficiency below threshold
i to tyle i nie swieci mi check engine ( na szczescie )
co do pomiarow blokow :
grupa 090 - 720/min g28 , adjustment bank 1 (0.0 kw) adjusment bank 2 (0.0kw)
grupa 93 - phasenleg intake bank 1 (8.0kw)
phasenleg intake bank 2 (4.0kw)
phase position bank 1 11.0kw
phase position bank 2 (5.0kw)
[ Dodano: 2017-02-25, 22:44 ]
dodam ze widzialem auto rozebrane dekle górne i blokady osobiscie wiec nie mozna stwierdzic ze nie bylo blokad |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-01, 10:35
|
|
|
Witam
wtrace sie bo wlasnie wymienialem u siebie rozrzad wraz z termostatem.
Przed wymiana w bloku pomiarowym 93 mialem wartosci +4°
Auto zachowywalo sie bardzo leniwie w dolnym zakresie obrotow.
Po ponownym ustawieniu rozrzadu tzn.
Wal na OT i blokada pinem , blokada walkow rozrzadu, oczywiscie luzne kola walkow , napinacz zblokowany z podkladka 5mm , rolka napinajaca (prawa strona) na 70 Nm i dokrecona , dokrecenie srub walkow rozrzadu na 55-60 Nm , sciagniecie podkladki pod napinaczem i uwolnienie napinacza no i usuniecie bolca blokujacego z walu.
Po ustawieniu mialem na obu stronach -2° i auto nie do poznania .
dynamicznie wchodzi na obroty , jest ciche i nie ma wibracji.
Z ustawieniem na wczesny auto potrzebuje napewno ulamek sekundy dluzej do odpalenia. Nie odczuwalne .
Z tymi wartosciami napewno sprawdzilbym ustawienie rozrzadu
Pozdrawiam
Michal |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-03-02, 22:53
|
|
|
mam fazy rozbierzne ale w normie
walki pozycja na 0 wiec gdzie dalej szukac ? sprawdzalem gruszki wszystko z nimi ok
moze odme trzeba zmienic ? albo gdzies w podcisnieniach moze jakas nieszczelnosc nie wiem jak sie sprawdza poprawnie pomiar przepływki ?
swiece cewki wymienione na nowiutkie , filtr paliwa tez bo robie to co roku , ehhh |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-02, 23:22
|
|
|
na podstawie czego stwierdzasz ze masz ustawienie rozrzadu w normie?
podales blok 93 ktory wogole nie jest w normie.
Wg tego pomiaru rozrzad jest przestawiony
Pozdrawiam
Michal |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2017-03-03, 18:52
|
|
|
rozmawialem z 2 osobami co roba mechanike i stwierdzili ze pomiar w grupie 090 jest na zero i to ok a 93 to poprostu zmienne fazy i ze w tym silniku (ASN) nie da sie ustawic nigdy prawidłowo nastepnie rozrzad byl na blokadach to w jaki sposób jest przestawiony sam widzialem blokady załozone wiec nie moge powiedziec ze ich nie bylo |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-03-03, 20:55
|
|
|
bo ludzie głupoty piszą i pewnie to piszą ludzie co tylko widzieli jak ktoś ustawiał
blokuje się wałek ale ten wałek jest spięty łańcuchem z drugim wałkiem i w środku jest jeszcze napinacz -tu jest problem .
Moim zdaniem jeśli wynik po blokadach jest bliski zeru świadczy to o dobrym stanie napinaczy i łańcuchów a jeśli jest wynik dziwny i było blokowane prawidłowo to przyczyna jest tam gdzie napisałem .
Czujnik jest na drugim wałku i może być rozjazd |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-03, 23:00
|
|
|
Pepi
bladego pojecia o ASN nie masz
O jakim lancuchu ty opowiadasz.
Wez prosze zerknij do ELSY na ASN i wymiane paska rozrzadu.
Walki wydechu i ssania sa na jednym pasku i trzeba sciagac dekle i stosowac blokady
T40030 x2
z momentem 10 Nm do tego blokada T40026 i dopiero mozna zluzowac napinacz i rolke i sciagac kola walkow rozrzadu
Nie wciskajcie ze tak ustawione walki zaworow ssacych sa ok
Pozdrawiam
Michal
asn-zahnriemen2-8644543334684450734.png
|
|
Plik ściągnięto 8878 raz(y) 46,64 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-04, 10:22
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Pepi
bladego pojecia o ASN nie masz
O jakim lancuchu ty opowiadasz.
Wez prosze zerknij do ELSY na ASN i wymiane paska rozrzadu. |
To samo chciałem napisać
Nie doczytał kolega że to 3.0 ASN - myślał że to 4.2 BFM |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|