Autor |
Wiadomość |
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-08, 16:46 [D3 02 4.2MPI
] Błędy do oceny.
|
|
|
Witam. Nabyłem vcds z adako. wywala takowe błędy:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 077-910-560-BFM.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560 *
Komponent: 4.2L V8/5V *G 0040
Weryfikacja: 00000000 Numer seryjny: AUX3Z0B7301106
Kodowanie: 0011773
Kod serwisu: WSC 00650 223 81819
VCID: 234507C1E25F31001D9
8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P1672 - 004 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30
P1602 - 002 - napięcie za niskie - Sporadyczny
19510 - Rozrusznik nie obraca się
P3054 - 001 - mechanicznie zablokowany lub usterka elektryczna - Sporadyczny
16684 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
P0300 - 001 - - MIL zapalona
16692 - Cylinder 8
P0308 - 001 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
17718 - Sterowanie zapłonem cylindra 10
P1310 - 001 - zwarcie z masą
Kody gotowości: 0000 1000
Cewka pada to kumam ale zbyt uboga mięszanka nic mi nie mówi i 10 cylinder na 8 obecnych w aucie również(dwa dni temu wszystkie świece nowe)
Jeszcze jedno (głupie ) pytanie siedząc za kierą ósmy to który? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-10, 10:48
|
|
|
Po pierwsze to skasuj, pojeździj i sprawdź ponownie - no chyba, że to już po takich zabiegach.
Jak cewka kuleje to zmieniaj czym prędzej bo jak szczęścia zabraknie to uwali ci sterownik silnika.
Jakby coś to mam na sprzedaż kilka cewek - z numerami po akcji serwisowej czyli te bez wad fabrycznych. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-10, 13:03
|
|
|
Cholera cewkę nabyłem ale w dobrej cenia beru za 120pln.
A co to bedzie ta uboga mięsznka ? Który to bedzie 8 cylinder stojąc przodem do samochodu.
Dzięki. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-10, 21:34
|
|
|
Auto bez LPG ?
17718 - Sterowanie zapłonem cylindra 10
kurcze skąd się biorą takie błędy - ma ktoś w ogóle opis takiego ?
[ Dodano: 2013-10-10, 23:14 ]
datelos napisał/a: |
Jeszcze jedno (głópie ) pytanie siedząc za kierą ósmy to który? |
najbliżej kierowcy ( o ile europejska wersja) czyli jak otworzysz maskę to po prawej najdalej |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-11, 07:42
|
|
|
Bez LPG.
Dzięki. W sobotę dłubnę i się pochwalę. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-11, 08:19
|
|
|
colln napisał/a: | 17718 - Sterowanie zapłonem cylindra 10
kurcze skąd się biorą takie błędy - ma ktoś w ogóle opis takiego ? |
Nie wiem, może ze spadku napięcia na akumulatorze - D3 jest na to bardzo wrażliwe i w przypadku spadku napięcia potrafi sypać głupimi błędami po wszystkich sterownikach.
Dlatego pisałem - skasować błędy bezpośrednio ze sterownika silnika, ze skrzyni, z ABS a najlepiej ze wszystkich, potem zrobić trochę dłuższą jazdę testową (szybciej, wolniej, na niskich, na wysokich, na Drive, na Tip) a na koniec ponownie skanowanie błędów i wtedy wrzucić tu to co się pojawiło. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-11, 20:55
|
|
|
datelos napisał/a: | A co to bedzie ta uboga mięsznka ? |
Najczęściej lewizna, lub nieszczelność na przewodach podciśnienia |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-13, 17:06
|
|
|
Witam. Cewka nowa , błąd zniknął.
Wymieniłem również klocki tył, tak podawał komp zrobiłem wzystkie trzy procedury aby skasować klocki z FIS ale nie znikają . Nie wyświetla żadnych błędów hamólca z kompa. A jak to jest z klockami przód czy też vcds pokazuje które klocki.
Wali dalej z tą mięsznką:
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P1672 - 004 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
Kody gotowości: 0000 1000
Zacznę od szcelnośći i podciśnień ale każda sugestia jest bezcenna.
A wentylator włącza asię tylko przy pierwszym odpaleniu jak się auto nagrzeje spokój.
Dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-13, 22:02
|
|
|
datelos napisał/a: | Witam. Cewka nowa , błąd zniknął. |
Ale który błąd?...
datelos napisał/a: | Wymieniłem również klocki tył, tak podawał komp zrobiłem wzystkie trzy procedury aby skasować klocki z FIS ale nie znikają . |
Nie kumam o co chodzi :roll:
Jakie 3 procedury?...
Jeżeli piszesz o wymianie klocków z tyłu to procedura jest chyba jedna właściwa :roll:
datelos napisał/a: | Nie wyświetla żadnych błędów hamólca z kompa. A jak to jest z klockami przód czy też vcds pokazuje które klocki. |
Co to znaczy?
- VCDS nie ma żadnych zapisanych błędów w sterowniku hamulca postojowego?
- VCDS nie informuje o zużytych klockach w sterowniku hamulca postojowego?
- VCDS nie ma żadnych zapisanych błędów nt. hamulcy w żadnym innym sterowniku?
- VCDS nie informuje o zużytych klockach w żadnym innym sterowniku?
- FIS informuje o zużytych klockach?
- FIS informuje o awarii hamulca postojowego?
- inne info nie zawarte powyżej?
datelos napisał/a: | A jak to jest z klockami przód czy też vcds pokazuje które klocki. |
O co dokładnie pytasz?... o klocki przód czy ogólnie o klocki?
FIS informuje o zużytych klockach zarówno na osi przedniej jak i na osi tylnej.
Na osi przedniej pomiar grubości klocka odbywa się trywialnie poprzez czujniki przy klockach hamulcowych a na osi tylnej za pomocą silniczków hamulca postojowego przy czym awaria układu hamulca postojowego może również powodować także sygnalizację skończonych klocków z tyłu.
VCDS w sterowniku hamulca postojowego informuje zarówno o sprawności układu jak i o grubości klocków. Nie pamiętam gdzie w VCDS pojawia się info o skończonych klockach z przodu.
datelos napisał/a: | Wali dalej z tą mięsznką:
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P1672 - 004 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
Kody gotowości: 0000 1000
Zacznę od szcelnośći i podciśnień ale każda sugestia jest bezcenna. |
Jak auto pracuje?... poprawnie czy jakoś kuleje??
Może sondy lambda?... nie zawsze ich usterka powoduje zapisanie błędu w sterowniku.
A może to wina LPG??... o ile je posiadasz.... w profilu wprawdzie nie masz LPG ale masz skrzynię Multitronic której twoje auto na pewno nie posiada więc może popraw profil co by była pewność o czym dyskutujemy ;-)
Więcej danych potrzebne :-x
datelos napisał/a: | A wentylator włącza asię tylko przy pierwszym odpaleniu jak się auto nagrzeje spokój. |
Tzn. że jak konkretnie?... przy rozruchu włącza się na chwilę o potem wyłącza czy o co chodzi??
Patrząc na błąd to wentylator główny uwalony ale równie dobrze może być coś innego co powoduje jego niepoprawną pracę i taką właśnie diagnostykę.
Jak piszesz nie precyzyjnie to nie ma jak ci coś konkretnego podpowiedzieć :roll:
Nie masz tam w swojej jakiegoś doktora od Audi ??? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-15, 17:11
|
|
|
Zniknął błąd wypadanie zapłonu cyl 8 oraz dziwny cyl 10.
Procedury to jak słusznie zauważyłeś jedna słuszna w 3-ech etapach.
Na fisie nadal wyswietla zużyte okładziny hamulcowe, stąd pytanie o okładziny przód(Nabyłem nowe bo moje miały ok 4mm) myslę , że to pomoże zlikwidować klocki na fise.
VCDS w żadnym sterowniu(i pełnym skanie ) nie informuje o klockach . Wyświetla je tylko na fisie.
Zbyt uboga mięszanka wyskakuje nadal , idąc za sugestią kolegi PEPEKA, sprawdziłem dzisiaj cały dolot i podciśnienia w dwuch punktach był brak opasek zaciskowych (jedna uszkodzona na dolocie do sameco silnika i na jednym podciśnieniu jej brak) skanowanie , kasowanie i błędy nie wróciły. Oby to było to. tylko zrobiłem dopiero z 50 km.
Jakiś miesiąc temu wywalało błą rząd pierwszy sonda lambda zwarcie do masy sporadycznie obwód grzejny. Poczyściłem wszystkie wtyczki od sond polatałem z 800 km i błąd nie wrócił.
Wentylator błąd j/w . Po porannym odpaleniu auta wentylator załącz się na maxa(wyłączenie silnika a wentylator nadal pompuje ok 1 min) występuje tylko na zimnym silniku.
A co do mechanika w mojej okolicy to jak bym ich wszystkich słuchał do dobe S8 by wyszło z mojego A8.
Dzieki .
Sory z chaos wcześniejszych pytań. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-15, 19:24
|
|
|
datelos napisał/a: | Wentylator błąd j/w . Po porannym odpaleniu auta wentylator załącz się na maxa(wyłączenie silnika a wentylator nadal pompuje ok 1 min) występuje tylko na zimnym silniku. |
Cóż, pewnie wentylator walnięty i od tego bym zaczął.
Niestety to nie jest tylko wiatrak ale wentylator z własnym sterownikiem - szukaj takiego o konkretnym numerze, nie wierz sprzedającym że inny też będzie pasował bo musi być taki z konkretnym sterownikiem.
Niestety wymiana też nie należy do tych łatwych.
Jak masz 2 duże wentylatory to do wymiany wentylatora musisz rozebrać cały przód razem z chłodnicami.
W innej konfiguracji wentylatorów (sam jeden duży bądź jeden duży drugi mały) jest prawdopodobnie tyle samo roboty. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
datelos
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip-Tronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 86 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-10-16, 16:32
|
|
|
O wentylatorach to temat mam ogarnięty bo padł mi kiedyś od klimy(i zgodność nr to podstawa , ale z głupa można podzwonić po serwisach a tam CZASAMI podadzą na jakie nr są zamienne).
Bardzięj do tematu z wątku, 63 km przejechane i powrót zbyt ubogiej mięsznki. Jakie parametry powinny wskazywać sondy, i jak rozpoznać która z 4-ech obecnych pada( w sensie wskazania napięć o ile dobrze pamiętam) .
Jak są opisane sondy przed i za katem oraz lewa i prawa strona silnika stojąc przodem do auta?
Pozdrawiam dzieki. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-06, 11:22
|
|
|
Odgrzeje trochę, bo u mnie dziś rano po odpaleniu silnik zaczął kulec.
Wyswietlila się kontrolka silnika.
Na Vag 2 błędy
16684
16689
Z tego o sprawdziłem to dotyczy losowego wypadania zaplonu i cylinder 5.
Możecie mi napisać jak poznać czy cewka w aucie jest ta z wadą fabryczna czy juz pozbawiona wady. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-02-06, 12:04
|
|
|
Przełóż cewkę na inny cylinder. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-02-06, 12:29
|
|
|
Będę zmieniał miejscami i cewki i świece.
Ale jak rozpoznać cewki wadliwe które wymienia ASO |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|