Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Możliwości ustawienia geometri  
Autor Wiadomość
aro51 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 614
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2015-11-25, 21:00   

Ma być wedle procedur programu.
_________________
Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM.
 
 
dduban 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 29
Skąd: leszno
Wysłany: 2015-11-27, 19:04   

aro51 napisał/a:
Przód tylko zbieznosc, tył kąty.


Czy aby napewno?
bylem wczoraj na geometrii i tył lewy nie mogl gosc ustawic zbierznosci...
 
 
ManiekJames 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 281
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-11-27, 22:30   

dduban, To albo nie mógł odkręcić śruby i jest coś zapieczone, albo gość łamaga, albo masz coś krzywe <hmm> innego wyjścia nie ma - bo 100% można tył ustawiać kąty i zbierzności!! :)
_________________
Pozdrawiam !!
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-28, 08:17   

Tył i przód = kąty i zbieżność = 1000% :)

Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-29, 23:55   

dduban napisał/a:
bylem wczoraj na geometrii i tył lewy nie mogl gosc ustawic zbierznosci...

To, że nie mógł ustawić, to nie znaczy, że nie ma regulacji.
Jak nie mógł ustawić tzn. że albo nie poradził sobie ze śrubami albo jest coś pokrzywione czyli poza zakresem regulacji.
Ale jeżeli coś było nie tak to powinien cię poinformować co konkretnie. Zdarza się tak, że śruby od regulacji z tyłu nie dają się poruszyć i trzeba ciąć i kupić nową, podobnie jak zdarza się tak, że końcówek drążków kierowniczych z przodu nie da poruszyć i trzeba je wymieniać na nowe.

drago_o napisał/a:
Tył i przód = kąty i zbieżność = 1000% :)

Generalnie nie prawda.
Tył zbieżność i kąty pochylenia a przód tylko zbieżność, tak jak to pisał aro51.

Wprawdzie z przodu jest możliwość korekty pochylenia kół ale tylko poprzez zmianę pozycji ramy pomocniczej czyli tzw. sanek ale....
zmiana położenia sanek to jednoczesna korekta obu kół, czyli np. jeżeli jedno koło jest w "pozytywie" a drugie w "negatywie" to w pewnym zakresie da radę to poprawić ale jeżeli oba koła są w negatywie i poza dopuszczalnym zakresem (auta mocno zglebione) to nie ma możliwości żadnej korekty, nie żadnymi fabrycznymi metodami.

drago_o napisał/a:
Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane :P

Przy ustawianiu geometrii nie kojarzę nigdzie wpisywania wartości wysokości dla poszczególnych kół ale...
aro51 napisał/a:
Program w Hunter 3d wymaga podania tych wartosci podczas wykonywania geometrii zawieszenia.
... jeżeli kolega ma rację to być może gdzieś to jednak jest.

Wiele razy dawałem do zrobienia na maszynie Hunter 3d ale nigdy nie robiłem tego sam własnoręcznie więc być może patrząc na to z boku coś jednak przeoczyłem.

Inna sprawa, że do geometrię należy wykonywać jeżeli zawieszenie zostało poprawnie wypoziomowane - tu przystępujący do geometrii mechanik powinien wiedzieć, że jest to jeden z elementów które powinien sprawdzić przed. Przed geometrią należy również sprawdzić stan techniczny zawieszenia - jeżeli któreś wahacze są zużyte (pourywane gumy na tulejach, powybijane sworznie, uszkodzone końcówki drążka kierowniczego to geometrii z zasady się nie wykonuje.

Geometrię wykonujemy w trybie "automatic" co wysokością, niezależnie od zawieszenia, odpowiada poziomowi "comfort".
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-30, 06:29   

Byłem przekonany, że z przodu są kąty. Ale nie klucę się bo przodu osobiście nie robiłem jedynie tył. No z reguły jak nie trafi się na naciągacza to najpierw sprawdza stan gum :)

Co do hunter 3d to nie wiem czy to się tam wpisuje czy nie. Ale jeśli tak to obniżanie juz miałyby problem. O to mi chodziło. I tak mi się wydaje :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-09, 14:03   

Byłem dzisiaj na 3D (ale nie Hunter tylko coś innego).... wybór auta (A8 4E zawias standard).. wjechałem w trybie comfort i ustawione wszystko zostało na tzw. 0 (środek zielonego zakresu)...
jak wszystko zostało poskręcane to przełączyłem na dynamic i weszło w pole czerwone (więc z tego wnioskuję, że zbieżności już nie ma a w takim trybie śmigam często - comfort tylko po mieście)
Miałem wymieniane górne wahacze z przodu i dlatego pojechałem na geometrie by sprawdzić czy jest OK. (profilaktyka)
Panowie zrobili oczy i już ich dalej nie stresowałem bo widziałem, że nic więcej z nich wycisnąć się nie da.
Więc pytanie czy można ustawić zawieszenie tak by w każdym trybie (dynamic, comfort i lift) było OK (w tolerancji - pole zielone) czy jest to niewykonalne?
Jaka dokładnie powinna być procedura od A do Z - czy ktoś może to opisać punkt po punkcie (dla zawieszenia zwykłego i sport)?
Na jakim sprzęcie to robić - model producent itp.? (robiłem na 3D bo takiego szukałem w Łodzi ale procedur podania wysokości koło - nadkole nie miał ten program więc widać, że 3D dla 3D nie jest równy....)
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-12-09, 14:14   

Myślę, ze to normalka, że po zmianie wysokości zmienia się zbieżność, tak pracuje zawieszenie. Któryś z kolegów na forum pisał, żeby ustawiać zbieżność na trybie zawieszenia auto. Ja w Sce tak zrobiłem i jest OK, też jeżdżę w trasach przy większych prędkościach, obserwuję co jakiś czas opony i nic złego się nie dzieje.
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-09, 14:25   

Dworek, nie osłabiaj mnie proszę - piszesz o oczywistych sprawach... :/ przeczytaj jeszcze posta (po to przełączyłem w Dynamic by zobacz jak wygląda zawias ustawiony na Comfort w trybie Dynamic i program pokazał, że wartości weszły w pola czerwone więc są poza tolerancją.... czyli nie ma prawidłowej geometrii i jedno z pytań jest następujące = Czy można ustawić tak geometrię by w każdym trybie wartości były w zakresie dopuszczalnym [polu zielonym]? Myślę, że tak bo auto w trybie automatic w zależności od prędkości reguluje sobie "prześwit" więc zawias musi pracować prawidłowo w całym zakresie - geometria powinna być OK)
<hmm>
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-12-09, 14:31   

Więc właśnie napisałem, że to normalne, ze zbieżność się zmienia i moim zdaniem nie da się ustawić tak, jak piszesz. Ale to tylko moje zdanie i może o czymś nie wiem.

Ewentualnie, ustawić zbieżność w granicy tolerancji, ale blisko pola czerwonego, jak to piszesz, żeby przy zmianie na dynamic, wartość przeszła pod drugą "granicę" pola czerwonego. Ale za to to już Cię chyba policzą dodatkowo na warsztacie ;-p
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-09, 14:47   

nie dyskutujemy o kasie bo to nie ma żadnego znaczenia (mogą mnie liczyć x3) - kwestia tylko by zrobić to zaje**cie....perfekcyjnie!
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-12-09, 14:55   

To jedziesz z tym koksem jak Krzysztof Ibisz poleciał z botoksem.

I daj znać jak poszło :-)
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-10, 07:23   

Tu jest wszystko szczegółowo opisane:

http://www.hunter.co.hu/pdf/5758T.pdf

Tak jak aro51 wspomniał konieczne jest mierzenie wysokości błotnik-rant felgi żeby ustawić prawidłową geometrię.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-12-10, 08:02   

W elsie jest wzmianka o trybie podnośnika i odległościach między ŚRODKIEM piasty/felgi a rantem błotnika. Jest różnica w wysokości standardu a sportowego. Auto musi być przygotowane do jazdy czyli pełen bak i zbiornik spryskiwaczy. Reszta płynów w normie, koło zapasowe na pokładzie i kpl narzędzi bez pasażera.
_________________
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-10, 09:08   

Ale żeby wyliczyć tą odległość to musisz zmierzyć odległość rant felgi-błotnik i średnicę felgi. Hunter robi to automatycznie co jest opisane w załączniku który dodałem.

Aż boję się zapytać jak mają ustawioną geometrię koledzy, którzy nie robili na tej maszynie <jezyk2>
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.