Autor |
Wiadomość |
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
dduban
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 29 Skąd: leszno
|
Wysłany: 2015-11-27, 19:04
|
|
|
aro51 napisał/a: | Przód tylko zbieznosc, tył kąty.
|
Czy aby napewno?
bylem wczoraj na geometrii i tył lewy nie mogl gosc ustawic zbierznosci... |
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2015-11-27, 22:30
|
|
|
dduban, To albo nie mógł odkręcić śruby i jest coś zapieczone, albo gość łamaga, albo masz coś krzywe innego wyjścia nie ma - bo 100% można tył ustawiać kąty i zbierzności!! |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-11-29, 23:55
|
|
|
dduban napisał/a: | bylem wczoraj na geometrii i tył lewy nie mogl gosc ustawic zbierznosci... |
To, że nie mógł ustawić, to nie znaczy, że nie ma regulacji.
Jak nie mógł ustawić tzn. że albo nie poradził sobie ze śrubami albo jest coś pokrzywione czyli poza zakresem regulacji.
Ale jeżeli coś było nie tak to powinien cię poinformować co konkretnie. Zdarza się tak, że śruby od regulacji z tyłu nie dają się poruszyć i trzeba ciąć i kupić nową, podobnie jak zdarza się tak, że końcówek drążków kierowniczych z przodu nie da poruszyć i trzeba je wymieniać na nowe.
drago_o napisał/a: | Tył i przód = kąty i zbieżność = 1000% |
Generalnie nie prawda.
Tył zbieżność i kąty pochylenia a przód tylko zbieżność, tak jak to pisał aro51.
Wprawdzie z przodu jest możliwość korekty pochylenia kół ale tylko poprzez zmianę pozycji ramy pomocniczej czyli tzw. sanek ale....
zmiana położenia sanek to jednoczesna korekta obu kół, czyli np. jeżeli jedno koło jest w "pozytywie" a drugie w "negatywie" to w pewnym zakresie da radę to poprawić ale jeżeli oba koła są w negatywie i poza dopuszczalnym zakresem (auta mocno zglebione) to nie ma możliwości żadnej korekty, nie żadnymi fabrycznymi metodami.
drago_o napisał/a: | Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane |
Przy ustawianiu geometrii nie kojarzę nigdzie wpisywania wartości wysokości dla poszczególnych kół ale...
aro51 napisał/a: | Program w Hunter 3d wymaga podania tych wartosci podczas wykonywania geometrii zawieszenia. | ... jeżeli kolega ma rację to być może gdzieś to jednak jest.
Wiele razy dawałem do zrobienia na maszynie Hunter 3d ale nigdy nie robiłem tego sam własnoręcznie więc być może patrząc na to z boku coś jednak przeoczyłem.
Inna sprawa, że do geometrię należy wykonywać jeżeli zawieszenie zostało poprawnie wypoziomowane - tu przystępujący do geometrii mechanik powinien wiedzieć, że jest to jeden z elementów które powinien sprawdzić przed. Przed geometrią należy również sprawdzić stan techniczny zawieszenia - jeżeli któreś wahacze są zużyte (pourywane gumy na tulejach, powybijane sworznie, uszkodzone końcówki drążka kierowniczego to geometrii z zasady się nie wykonuje.
Geometrię wykonujemy w trybie "automatic" co wysokością, niezależnie od zawieszenia, odpowiada poziomowi "comfort". |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-11-30, 06:29
|
|
|
Byłem przekonany, że z przodu są kąty. Ale nie klucę się bo przodu osobiście nie robiłem jedynie tył. No z reguły jak nie trafi się na naciągacza to najpierw sprawdza stan gum
Co do hunter 3d to nie wiem czy to się tam wpisuje czy nie. Ale jeśli tak to obniżanie juz miałyby problem. O to mi chodziło. I tak mi się wydaje |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:03
|
|
|
Byłem dzisiaj na 3D (ale nie Hunter tylko coś innego).... wybór auta (A8 4E zawias standard).. wjechałem w trybie comfort i ustawione wszystko zostało na tzw. 0 (środek zielonego zakresu)...
jak wszystko zostało poskręcane to przełączyłem na dynamic i weszło w pole czerwone (więc z tego wnioskuję, że zbieżności już nie ma a w takim trybie śmigam często - comfort tylko po mieście)
Miałem wymieniane górne wahacze z przodu i dlatego pojechałem na geometrie by sprawdzić czy jest OK. (profilaktyka)
Panowie zrobili oczy i już ich dalej nie stresowałem bo widziałem, że nic więcej z nich wycisnąć się nie da.
Więc pytanie czy można ustawić zawieszenie tak by w każdym trybie (dynamic, comfort i lift) było OK (w tolerancji - pole zielone) czy jest to niewykonalne?
Jaka dokładnie powinna być procedura od A do Z - czy ktoś może to opisać punkt po punkcie (dla zawieszenia zwykłego i sport)?
Na jakim sprzęcie to robić - model producent itp.? (robiłem na 3D bo takiego szukałem w Łodzi ale procedur podania wysokości koło - nadkole nie miał ten program więc widać, że 3D dla 3D nie jest równy....) |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:14
|
|
|
Myślę, ze to normalka, że po zmianie wysokości zmienia się zbieżność, tak pracuje zawieszenie. Któryś z kolegów na forum pisał, żeby ustawiać zbieżność na trybie zawieszenia auto. Ja w Sce tak zrobiłem i jest OK, też jeżdżę w trasach przy większych prędkościach, obserwuję co jakiś czas opony i nic złego się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:25
|
|
|
Dworek, nie osłabiaj mnie proszę - piszesz o oczywistych sprawach... przeczytaj jeszcze posta (po to przełączyłem w Dynamic by zobacz jak wygląda zawias ustawiony na Comfort w trybie Dynamic i program pokazał, że wartości weszły w pola czerwone więc są poza tolerancją.... czyli nie ma prawidłowej geometrii i jedno z pytań jest następujące = Czy można ustawić tak geometrię by w każdym trybie wartości były w zakresie dopuszczalnym [polu zielonym]? Myślę, że tak bo auto w trybie automatic w zależności od prędkości reguluje sobie "prześwit" więc zawias musi pracować prawidłowo w całym zakresie - geometria powinna być OK)
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:31
|
|
|
Więc właśnie napisałem, że to normalne, ze zbieżność się zmienia i moim zdaniem nie da się ustawić tak, jak piszesz. Ale to tylko moje zdanie i może o czymś nie wiem.
Ewentualnie, ustawić zbieżność w granicy tolerancji, ale blisko pola czerwonego, jak to piszesz, żeby przy zmianie na dynamic, wartość przeszła pod drugą "granicę" pola czerwonego. Ale za to to już Cię chyba policzą dodatkowo na warsztacie ;-p |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:47
|
|
|
nie dyskutujemy o kasie bo to nie ma żadnego znaczenia (mogą mnie liczyć x3) - kwestia tylko by zrobić to zaje**cie....perfekcyjnie! |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:55
|
|
|
To jedziesz z tym koksem jak Krzysztof Ibisz poleciał z botoksem.
I daj znać jak poszło :-) |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-10, 07:23
|
|
|
Tu jest wszystko szczegółowo opisane:
http://www.hunter.co.hu/pdf/5758T.pdf
Tak jak aro51 wspomniał konieczne jest mierzenie wysokości błotnik-rant felgi żeby ustawić prawidłową geometrię. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-10, 08:02
|
|
|
W elsie jest wzmianka o trybie podnośnika i odległościach między ŚRODKIEM piasty/felgi a rantem błotnika. Jest różnica w wysokości standardu a sportowego. Auto musi być przygotowane do jazdy czyli pełen bak i zbiornik spryskiwaczy. Reszta płynów w normie, koło zapasowe na pokładzie i kpl narzędzi bez pasażera. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-10, 09:08
|
|
|
Ale żeby wyliczyć tą odległość to musisz zmierzyć odległość rant felgi-błotnik i średnicę felgi. Hunter robi to automatycznie co jest opisane w załączniku który dodałem.
Aż boję się zapytać jak mają ustawioną geometrię koledzy, którzy nie robili na tej maszynie |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|