|
Autor |
Wiadomość |
pfx
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-11-05, 10:22 [D3 ALL
] asystent parkowania, a moduł oświetlenia przycze
|
|
|
gdy zacząłem używać haka nie miałem kompletnie świadomości, że coś nie tak. Ostatnio kiedy podpiąłem przyczepę z obrysówkami zauważyłem, że naciśnięcie stop odcina światła pozycyjne na przyczepie. Nie działa parktronik - błąd- z VAG-a - napięcie zasilające czujnik - przerwa lub zwarcie z masą - moduł nie podaje który obwód. Szukałem kilkakrotnie, zdjąłem nawet zderzak przedni posprawdzałem wszystkie linie - nic, omomierzem wszystkie czujniki stawiają taki sam opór, Organoleptycznie czujników nie sprawdzę, bo sterownik w ogóle nie podaje zasilania na czujniki, odpinanie poszczególnych czujników - to samo. Wykonałem próbę podmiany sterownika i podmiany samych czujników - efekt ten sam uznając , że sterownik i czujniki sprawne .
Dopiero , kiedy gościu na CB mi powiedział, że przyczepa nie świeci jak powinna, zacząłem szukać w tej okolicy, kojarząc, że parktronik padł chyba jak pierwszy raz coś podpiąłem do gniazda przyczepy (wiosną tego roku woziłem rowery na haku)
Mam sterownik parktronika z grafiką i obsługą czujników z przodu, moduł przyczepy to uniwersalny SP4S - polski wynalazek współpracujący z parktronikami i alarmem, automatycznie wykrywa przyczepę, może realizować wzbudzenie alarmu, odcinać czujniki.
Teraz pytanie. Czy oryginalny moduł oświetlenia przyczepy nie powinien mieć sterowania po szynie CAN?
Wypięcie kostek z modułu przyczepy nie zmienia zachowania asystenta parkowania, ani błędów wyrzucanych przez moduł.
[ Dodano: 2018-11-05, 23:58 ]
Dopisze kilka zdań, bo częściowo ogarnąłem temat... ale asystent parkowania nienaprawiony.
Nie mniej jednak może ktoś będzie chciał po taniości zamontować hak - to nie popełni błędów, jakie w moim samochodzie wykonał monter haka.
ano:
1. Moduł uniwersalny oświetlenia przyczepy MP4S potrzebuje:
- +12 V i masa stałe
- sygnał z kierunkowskazu prawego i lewego,
- sygnał światła stopu
- sygnał światła przeciwmgielnego
- sygnał światła cofania
- sygnał światła pozycyjnego prawego i lewego
opcjonalnie
- sygnał detekcji podpięcia przyczepy
- wyjście sterowane masą - uruchomienie alarmu na aucie
- wyjście załączania masy (odcięcie / załączanie czujników cofania)
Gniazdo przyczepy 13 pinowe (niemieckie) umożliwia pełne oświetlenie + dodatkowo ładowanie aku przyczepy przy napięciu systemu auta powyżej wartości 13,5 V (praca alternatora i niepełne obciążenie elektryki).
Detekcja podpięcia przyczepy powinna odbywać się poprzez zwarcie styku 12 gniazda z masą wszystkiego co podpięta na przyczepie - innymi słowy wpinamy wtyczkę 13 pinową (niemiecką) i moduł kuma , że przyczepa na zadzie auta. Tyle, że polskie przyczepy mają 7 pinów, a przejściówka takiego zwarcia nam nie wykona ( nie ma tam 12 nóżki). To nic, bo moduł po analizie oporu elektrycznego obwodu stopu i tak zakuma, że ma coś podpięte.
Nie wiem, gdzie w A8 jest wejście sterowane masą alarmu auta - mniemam, że gdybym podpiął pod czujnik drzwi, albo klapy bagażnika byłoby OK, ale dałem spokój. Podobnie odcinanie masy czujnikom cofania wydało mi się niedorzeczne, bo położy to zasilanie całego modułu, a są przeca czujniki jeszcze z przodu.
Uwaga skupia się na światłach pozycyjnych. Niby proste - wpinamy w prawą lampę i lewą i tu ZONK.
Odcinanie świateł pozycyjnych po wciśnięciu stopu nie realizuje moduł przyczepy, tylko sterownik oświetlenia AUDI!!! Zauważyć trzeba, że światło stopu w A8 D3 zapala cała lampę (część od pozycyjnych i tę od stopu), nawet gdy pozycyjne są wyłączone. Natomiast po zapaleniu stopu , gdy palą się pozycyjne, auto wycina zasilanie na pozycyjnych, a lampa uruchamia je swoim modułem (zapewne chodzi o oszczędzanie energii, choć nie do końca rozumiem działanie patentu).
Zatem sterowanie światłami pozycyjnymi należy podpiąć po tablice rejestracyjną, bo ta działa niezależnie. Wadą projektu jest brak połowiczych pozycyjnych , bo przy nich nie ma zasilania tablicy rejestracyjnej, więc połowicze na przyczepie nie zadziałają, ale za to nie zgaśnie pozycja po depnięciu w pedał hamulca.
Długa epistoła, ale zawsze to lepsze rozwiązanie niż wydawanie kasy na ori moduł. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|