Autor |
Wiadomość |
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-12, 21:48 [D3 03 4.0TDI
] Drążek zmiany biegów (elektryczna usterka)
|
|
|
Witam!
Jestem tu nowy i mam nadzieję że w dobrym miejscu założyłem temat.
Problem polega na tym że drążek jest zablokowany na D a na liczniku pokazuje S. Po ręcznym odblokowaniu drążka na liczniku cały czas jest S i nie mogę przez to odpalić auta.
To jest a8 d3 4.0tdi 2003.
-Co jest odpowiedzialne za wysyłanie informacji do sterownika o położeniu drążka zmiany biegów i gdzie tego szukać?
-Czy Kessy może blokować skrzynie? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:15
|
|
|
Podstawa to czytanie błędów w naszych autach.
Podejrzewam że skończy się to wymianą selektora. Możliwe że powstało jakieś zwarcie ( uszkodzenie elektroniczne )
Zrób odczyt błędów na początek. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:23
|
|
|
Niestety błędów brak.
Wymieniałem w nim moduł Kessy bo był kompletnie zalany i po tym kolumna się odblokowuje, zegary działają i pilot też.
Zastanawiam się czy Kessy nie blokuje skrzyni ale komunikacja ze wszystkimi modułami jest bez problemów.
Aha... Co do skrzyni to nie jestem pewny jaka to jest (tiptronim czy multitronic)
Kierownica bez żadnych łopatek tylko drążek z opcją "+" i "-" oraz S |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:29
|
|
|
Masz tipa,w selektorze jest czujnik,mamy pozycjoner jak miałes jakis potop to moga być cyrki z tym . |
|
|
|
|
|
|
|
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:37
|
|
|
Potop był i to nie byle jaki bo kessy aż zgnił. Kable są raczej ok po wstępnych oględzinach.
Jak przesuwam dzwignią to na poszczegulnej pozycji zapala się kolejno lampka D/N/R/P itd a na zegarach nic.
Czy mówiąc o selektorze mówisz o tej elektronice pod chromowaną obudową drążka?
Czy oriętujesz się czy kessy może coś blokować? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:40
|
|
|
Myśle że to nie wina kessy a elektroniki wokół selektora-selektor to mechanizm zmiany biegów. Światełka zapala inny czujniczek na samej górze a za położenie tez odpowiada co innego. Odpal YT i szukaj filmików z tym związanych a rozjaśni ci to nieco. |
|
|
|
|
|
|
|
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-12, 22:45
|
|
|
To co odpowiada za przełączanie biegó znajduje się na tej samej płytce elektronicznej co podświetlanie? Bo w końcu tak jest aż 7 przewodów we wtyczce.
Czy ja dobrze rozumiem? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-13, 10:44
|
|
|
Niee to jest głebiej,nie wiem czy w D3 nie ma więcej bajerów bo rozbierałem w D2 i miał głebiej czujnik a płytke odpalało zupełnie co innego. Sugeruje ci YT bo te selektory jak patrzyłem nie róznia się dośc bardzo budową. Trudno powiedzieć co u ciebie siadło dokładnie bo bez podmianki jak sprawdzisz?? Ja bym przełozył elektronike selektora z innej nawet uzywki. |
|
|
|
|
|
|
|
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-14, 12:33
|
|
|
4e2713041f To jest numer selektora z mojej audi.
Czy mógłby ktoś sprawdzić czy inny numer np z końcówką BC będzie pacował lub inny? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-14, 14:02
|
|
|
4E2713041F-> 4E2713041N-> 4E2713041R-> 4E2713041AC-> 4E2713041AH-> 4E2713041AJ-> 4E2713041AK-> 4E2713041AQ-> 4E2713041BB-> 4E2713041BG |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:32
|
|
|
Dziękuje serdecznie.
W następnym tygodniu się odezwę i dam znać co mi się udało wykombinować |
|
|
|
|
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-18, 23:18
|
|
|
Witam.
Dzisiaj wymieniłem selektor na urzywany i niestety wszystko jak bylo tak jest.
Czy ta gruba linka która idzie od selektora do chyba skrzyni może być odczepiona i dla tego te całe cyrki.
Jakiś mechanik coś tam robił od spodu auta tylko po to żeby go na lawete posadzić (mnie przy tym nie było) |
|
|
|
|
|
|
|
GregJan
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 16 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-04-20, 23:56
|
|
|
Witam.
Okazało się że w skrzyni coś tam było odłączone. Teraz wszystko gra.
Dziękuję wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|