Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Regulacja świateł  
Autor Wiadomość
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-15, 23:30   [D3 ALL ] Regulacja świateł

Witam,
byłem dziś w salonie na wymianie żarówek i ksenonów w A8 D3 i zauważyłem że światła krótkie świecą niżej. Jak je można trochę podnieść? Czy jest jakaś śrubka do regulacji - podnoszenia świateł?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-04-15, 23:36   

Tak, na górnej części reflektora na jego brzegach są dwie śruby z tworzywa sztucznego (białe lub szare) na duży śrubokręt krzyżakowy - służą do regulacji wysokości i wychylenia reflektorów. Tylko zanim zaczniesz kręcić to podłącz się VAGiem i przełącz na tryb regulacji reflektorów, bo w przeciwnym razie będzie Ci wywalać błąd.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-04-15, 23:41   Regulacja świateł

Dzięki za szybką odpowiedź :-)

jutro wstawię zdjęcia tych śrub to dokładnie mi pokażesz która. Chodzi mi tylko o podniesienie świateł. Jakim programem to zrobić? Niestety nie mam pojęcia jak się do tego zabrać od strony Vag. Czy razem z podniesieniem należy robić wychylenie?
 
 
RafiPl 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-04-16, 00:55   

Właśnie może macie opisaną procedurę regulacji świateł poprzez vcdsa ?
_________________
..::LONGEEEEER::..
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-04-16, 20:49   

Tu: http://wiki.ross-tech.com...ol_(Xenon_Plus)

i tu: http://wiki.ross-tech.com...Adaptive_Light)
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Markus 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 20
Skąd: Slask
Wysłany: 2013-05-04, 22:22   

U mnie regulacja jest na imbus chociaz śrubokretem tez sie da.
Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.
A swoja drogą to zastanawiam sie co to za statek kosmiczny nabylem.

Z tego co czytam to tu sie nic nie da zrobic bez tego całego Vaga.

Aku nie wymienisz, nie doładujesz, lampy nie ustawisz, klocków nie wymienisz.

Mam paska B5 04r 2,8 Pb (oczywiscie z LPG:) i ten samochód moze dwa razy w zyciu był podpinany do kompa. Juz ponad 200tkm przejechał i nic sie nie dzieje.

Sadziłem ze A8 to taki troche wiekszy pasek he he:)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-05-05, 09:49   

Markus napisał/a:
Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.

Żadne błędy nie wyskoczyły bo na postoju raczej nie wyskoczą... ale to nie znaczy, że później w trakcie jazdy się nie pojawią.

Regulację po to robimy przy pomocy VAG-a aby komputer wiedział gdzie lampy mają poziom 0.
Jeżeli nie ustawisz poziomu 0 to później w trakcie jazdy regulacja lamp może nie działać poprawnie... tzn. w jedną stronę będzie miała większy zakres automatycznej regulacji niż w drugą co może generować błędy i będzie sygnalizowane m.in. na FIS jako awaria układu automatycznego poziomowania reflektorów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Markus 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 20
Skąd: Slask
Wysłany: 2013-05-05, 14:27   

Cytat:
awaria układu automatycznego poziomowania reflektorów.


Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów)?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych.
 
 
RafiPl 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-05-05, 15:30   

Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna.
_________________
..::LONGEEEEER::..
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-05-05, 18:05   

Markus napisał/a:
Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów) ?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych.

RafiPl napisał/a:
Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna.

Automatyczna regulacja ksenonów być musi bo jest chociażby wymagana przepisami... podobnie jak spryskiwacze reflektorów..... i nie ma to wiele wspólnego z poziomowaniem nadwozia ale chodzi tu przede wszystkim o ukształtowanie terenu - przy podjeżdżaniu pod górkę światła automatycznie są obniżane a przy zjeżdżaniu z górki podwyższane noi generalnie na wybojach one wciąż automatycznie się poziomują - wszystko to w celu zapobiegania oślepianiu innych uczestników ruchu co przekłada się oczywiście na bezpieczeństwo.

Zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne ma natomiast za zadanie utrzymanie nadwozia w poziomie... a dokładniej rzecz biorąc w pozycji jak najbardziej równoległej do podłoża gdzie za wyznacznik ukształtowania podłoża służą 4 czujniki przy kołach oraz czujniki wychylenia nadwozia.

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - przy podjeżdżaniu pod górkę sterownik poziomowania zawieszenia "wie", że teren jest pochyły i nie próbuje opuszczać przodu i podnosić tyłu aby było jak najbardziej poziomo..... jednoczenie sterownik xenonów również "wie", że teren jest pochyły więc przy podjeżdżaniu pod górę obniży zasięg snopu światła tak aby zapobiec oślepianiu kierowców jadących z naprzeciwka.
Jednocześnie zawieszenie adaptacyjne zapobiega zbytniemu wychylaniu się auta na zakrętach oraz zbytniemu nurkowaniu przy hamowaniu jak i zbytniemu podrywaniu przodu przy dynamicznym przyspieszaniu co ma oczywiście wpływ na przyczepność auta i bezpieczeństwo oraz komfort.
Zawieszenie pneumatyczne nie ma nic wspólnego z poziomowaniem xenonów oprócz tego że do obu systemów auto korzysta z tych samych czujników.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Markus 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 20
Skąd: Slask
Wysłany: 2013-05-05, 22:55   

Dzieki panowie. Coś sie dowiedziałem. Dałbym pomagusa tylko nie wiem jeszcze jak :)
 
 
bober1 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: triptronick
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8-D3
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: Dębica
Wysłany: 2013-09-08, 23:46   

witam i podepne sie pod temat by nie zakladac nowego postu, otoz bylem na sprawdzeniu lamp i mijania sa ustawione dobrze - gorzej z drogowymi swieca bardzo ale to bardzo wysoko i jeden bije w prawo
czy wie ktos jak dlugie podregulowac?
pozdrawiam
_________________
Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-09-09, 23:23   

To właśnie trzeba kombinować z tymi śrubami na krzyżak lub imbus. Chyba że z odbłyśnikiem jest coś nie tak, bo krzywo żarówkę czy palnik to raczej trudno wsadzić w kołnierz.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-06-01, 22:27   

w VCDS jest taka opcja w regulacji świateł od -6 do +6
Czy tą opcją można przez vcds podnieść światła bez kręcenia imbusów przy lampach?
 
 
Glac 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy
Wiek: 21
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 267
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-03, 21:16   

Gdzie w VCDS jest opcja regulacji od -6 do +6?

Po wymianie odbłysników mam problem ponieważ śrubami regulacyjnymi mam na maxa w górę, ale i tak za mało do prawidłowego ustawnienia.

Jak podnieść światła VCDSem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.