Autor |
Wiadomość |
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-04-15, 23:30 [D3 ALL
] Regulacja świateł
|
|
|
Witam,
byłem dziś w salonie na wymianie żarówek i ksenonów w A8 D3 i zauważyłem że światła krótkie świecą niżej. Jak je można trochę podnieść? Czy jest jakaś śrubka do regulacji - podnoszenia świateł? |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-04-15, 23:36
|
|
|
Tak, na górnej części reflektora na jego brzegach są dwie śruby z tworzywa sztucznego (białe lub szare) na duży śrubokręt krzyżakowy - służą do regulacji wysokości i wychylenia reflektorów. Tylko zanim zaczniesz kręcić to podłącz się VAGiem i przełącz na tryb regulacji reflektorów, bo w przeciwnym razie będzie Ci wywalać błąd. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-04-15, 23:41 Regulacja świateł
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź :-)
jutro wstawię zdjęcia tych śrub to dokładnie mi pokażesz która. Chodzi mi tylko o podniesienie świateł. Jakim programem to zrobić? Niestety nie mam pojęcia jak się do tego zabrać od strony Vag. Czy razem z podniesieniem należy robić wychylenie? |
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-04-16, 00:55
|
|
|
Właśnie może macie opisaną procedurę regulacji świateł poprzez vcdsa ? |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2013-05-04, 22:22
|
|
|
U mnie regulacja jest na imbus chociaz śrubokretem tez sie da.
Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.
A swoja drogą to zastanawiam sie co to za statek kosmiczny nabylem.
Z tego co czytam to tu sie nic nie da zrobic bez tego całego Vaga.
Aku nie wymienisz, nie doładujesz, lampy nie ustawisz, klocków nie wymienisz.
Mam paska B5 04r 2,8 Pb (oczywiscie z LPG:) i ten samochód moze dwa razy w zyciu był podpinany do kompa. Juz ponad 200tkm przejechał i nic sie nie dzieje.
Sadziłem ze A8 to taki troche wiekszy pasek he he:) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-05, 09:49
|
|
|
Markus napisał/a: | Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem. |
Żadne błędy nie wyskoczyły bo na postoju raczej nie wyskoczą... ale to nie znaczy, że później w trakcie jazdy się nie pojawią.
Regulację po to robimy przy pomocy VAG-a aby komputer wiedział gdzie lampy mają poziom 0.
Jeżeli nie ustawisz poziomu 0 to później w trakcie jazdy regulacja lamp może nie działać poprawnie... tzn. w jedną stronę będzie miała większy zakres automatycznej regulacji niż w drugą co może generować błędy i będzie sygnalizowane m.in. na FIS jako awaria układu automatycznego poziomowania reflektorów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2013-05-05, 14:27
|
|
|
Cytat: | awaria układu automatycznego poziomowania reflektorów. |
Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów)?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych. |
|
|
|
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-05-05, 15:30
|
|
|
Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna. |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-05-05, 18:05
|
|
|
Markus napisał/a: | Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów) ?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych. |
RafiPl napisał/a: | Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna. |
Automatyczna regulacja ksenonów być musi bo jest chociażby wymagana przepisami... podobnie jak spryskiwacze reflektorów..... i nie ma to wiele wspólnego z poziomowaniem nadwozia ale chodzi tu przede wszystkim o ukształtowanie terenu - przy podjeżdżaniu pod górkę światła automatycznie są obniżane a przy zjeżdżaniu z górki podwyższane noi generalnie na wybojach one wciąż automatycznie się poziomują - wszystko to w celu zapobiegania oślepianiu innych uczestników ruchu co przekłada się oczywiście na bezpieczeństwo.
Zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne ma natomiast za zadanie utrzymanie nadwozia w poziomie... a dokładniej rzecz biorąc w pozycji jak najbardziej równoległej do podłoża gdzie za wyznacznik ukształtowania podłoża służą 4 czujniki przy kołach oraz czujniki wychylenia nadwozia.
Żebyśmy się dobrze zrozumieli - przy podjeżdżaniu pod górkę sterownik poziomowania zawieszenia "wie", że teren jest pochyły i nie próbuje opuszczać przodu i podnosić tyłu aby było jak najbardziej poziomo..... jednoczenie sterownik xenonów również "wie", że teren jest pochyły więc przy podjeżdżaniu pod górę obniży zasięg snopu światła tak aby zapobiec oślepianiu kierowców jadących z naprzeciwka.
Jednocześnie zawieszenie adaptacyjne zapobiega zbytniemu wychylaniu się auta na zakrętach oraz zbytniemu nurkowaniu przy hamowaniu jak i zbytniemu podrywaniu przodu przy dynamicznym przyspieszaniu co ma oczywiście wpływ na przyczepność auta i bezpieczeństwo oraz komfort.
Zawieszenie pneumatyczne nie ma nic wspólnego z poziomowaniem xenonów oprócz tego że do obu systemów auto korzysta z tych samych czujników. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2013-05-05, 22:55
|
|
|
Dzieki panowie. Coś sie dowiedziałem. Dałbym pomagusa tylko nie wiem jeszcze jak |
|
|
|
|
bober1
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: triptronick
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8-D3
Wiek: 41 Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 22 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-09-08, 23:46
|
|
|
witam i podepne sie pod temat by nie zakladac nowego postu, otoz bylem na sprawdzeniu lamp i mijania sa ustawione dobrze - gorzej z drogowymi swieca bardzo ale to bardzo wysoko i jeden bije w prawo
czy wie ktos jak dlugie podregulowac?
pozdrawiam |
_________________ Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-09-09, 23:23
|
|
|
To właśnie trzeba kombinować z tymi śrubami na krzyżak lub imbus. Chyba że z odbłyśnikiem jest coś nie tak, bo krzywo żarówkę czy palnik to raczej trudno wsadzić w kołnierz. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 120 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2014-06-01, 22:27
|
|
|
w VCDS jest taka opcja w regulacji świateł od -6 do +6
Czy tą opcją można przez vcds podnieść światła bez kręcenia imbusów przy lampach? |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-08-03, 21:16
|
|
|
Gdzie w VCDS jest opcja regulacji od -6 do +6?
Po wymianie odbłysników mam problem ponieważ śrubami regulacyjnymi mam na maxa w górę, ale i tak za mało do prawidłowego ustawnienia.
Jak podnieść światła VCDSem? |
|
|
|
|
|