Autor |
Wiadomość |
axidix
Użytkownik
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: Audi A6 C4 2,5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 19 Skąd: Toruń/Chełmża
|
Wysłany: 2015-07-15, 13:00 [D3 ALL
] Jaki Silnik wybrać do LPG ?
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich szczęśliwych użytkowników Audi.
Otóż zacznę od początku , zawsze myślałem ze najmniejszy motor w A8 D3 to 3,7 (mówimy oczywiście o benzynie )
Zagłębiłem się jednak w temat A8 D3 i widzę ze są 2,8 i 3,0 oraz 3,2 .
Chęć zakupu A8 pozostaje na-początku myślałem o 4,2 jednak ekonomia zwycięża i myślę o trochę mniejszym motorze chciałbym pewnie i LPG w niego wsadzić.
Na temat 4,2 trochę się naczytałem ze są dwa rodzaje motorów do jednych gaz się nadaje do drugich nie bo wtryskiwacze siadają bo nie są chłodzone paliwem
a jak jest w 2,8 FSI , 3,0 oraz 3,2 FSI ?
Czy te motory mają się podobnie jak 2,5 TDI są sprawniejsze i mniej sprawne , chodzi mi czy szukać konkretnych kodów silników aby nie wkładać bez sensu .
jak ze skrzyniami czy występowały manuale w tych mniejszych motorach ?
I jak wygląda eksploatacja tych motorów ? |
_________________ nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-07-15, 13:51
|
|
|
FSI slabo sie nadaje do gazowania, da sie, ale i tak bedzie czesciowo zasilany benzyna.
Najlepiej to poszukac silnika z tradycyjnym wtryskiem MPI. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-07-15, 16:45
|
|
|
Silnikiem w tym samochodzie nie przehmowalbym się zbytnio. Skoro szukasz oszczędności typu manual mniejszy motor to manuali nie ma. 4.2 bfm jest moim zdaniem prostszy w eksploatacji niż 3.0 asn juz nie wspomnę o multitronicu z którym to 3.0 jest połączony. Niestety stety d3 nie jest tanim samochodem w utrzymaniu. Pneumatyka awarie miechów regenerowane 1500zl/szt zawieszenie przód w najtańszym wydaniu 2500zl napinacze w silniku glowicy padają jak muchy 1500zl/szt x2. Częste awarie elektroniki i inne. Jeśli szukasz tak pożądanego auta jak masz w opisie to nie ta droga |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
axidix
Użytkownik
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: Audi A6 C4 2,5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 19 Skąd: Toruń/Chełmża
|
Wysłany: 2015-07-16, 10:18
|
|
|
kolego aro51 dzięki za rady co do skrzyni to nie spodziewam się ze będzie tania jak to na automat przystało ale po prostu pytam czy występowały w ogolę manualne skrzynie .
Ale czy 3,0 te też mpi ?
Wszystkie D3 wychodziły na pneumatyce ? jak nie D3 to allorad A6
Co do motorka 4,2 trochę spalanie przeraża bo jednak 3,0 w gazie będzie taniej wychodziło niż 2,5 tdi teraz
Padają napinacze rozrządu ? a jak w 3.0 jest rozrząd rozwiązany , pasek czy łańcuch ?
czy kto na forum ma taką audi ?
bo na allegro nie ma w ogóle , jedna się pojawiła fajna wersja bo w LONG ale po za tym ani jednej |
_________________ nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-07-16, 15:22
|
|
|
3.0 motor to straszna kicha. Osobiście odradzam, a dodatkowo łączony jest ze skrzynią multitronic- tez syf , d3 wszystkie pneumatyka
Fajne ale jak nowe
A6 allroada szału nie ma bo 3.0 tdi 2.7 lub 4.2 bat benzyna z rozrządu na łańcuchu za 10tys |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
Przemcioo
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: A6 C6
Wiek: 30 Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 34 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-07-27, 19:14
|
|
|
Do gazu zdecydowanie 4.2 Mpi. Sam takiego szukam |
|
|
|
|
|
|
|
chrisvtr
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 166 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-07-30, 13:44
|
|
|
tylko i wyłącznie 4.2 BFM silnik , w 3.0 jak koledzy wspominali jest dostępne tylko i wyłącznie w multitronikuy a ta sie psuje jak na zawołanie niestety , co do spalania to tez za wielkich rożnic nie bedzie ale za to osiągi 4.2 są niebo lepsze ,4.2 pali mi lpg trasa 12-16 miasto 20-22 a noge mam cieżką |
_________________ Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE |
|
|
|
|
LAYER
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: AUDI A8
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 1 Skąd: Rybnik/Śląsk
|
Wysłany: 2015-08-10, 17:41
|
|
|
A8 L D3 4,2 ben + Lpg ( 335kM ) noga ciężka średnio 15-17lpg (miasto+trasa) - ja polecam. |
_________________ LAYER |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-08-10, 19:54
|
|
|
U mnie przy 3.7 na mieście wychodzi ze 20l gazu przy jeździe raczej ostrzejszej A na trasie jak była spokojna jazda to wyszło nawet 11-12 lpg. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-08-10, 20:33
|
|
|
3,7 to pomyłka |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-08-10, 20:56
|
|
|
4.2 u mnie spalanie miasto w duuuuuuużych korkach 18l
mieszany miasto trasa pryz czym trasa przelotowa 160/180km/h 15-16l |
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2015-08-10, 21:34
|
|
|
pepi napisał/a: | 3,7 to pomyłka |
Jak to pomyłka? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-10, 23:04
|
|
|
pepi napisał/a: | 3,7 to pomyłka |
Od A8 D2 FL po D3 nie czuc prawie żadnej różnicy miedzy 3,7 a 4,2 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-08-11, 05:57
|
|
|
ja czułem
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-08-11, 10:11
|
|
|
mkbewe napisał/a: | 4.2 u mnie spalanie miasto w duuuuuuużych korkach 18l
mieszany miasto trasa pryz czym trasa przelotowa 160/180km/h 15-16l |
ale czego Pb czy LPG (?) bo nie podałeś a masz instalację... |
|
|
|
|
|