Autor |
Wiadomość |
Mariusz-zg
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8D4 4.2TDI
Wiek: 40 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 73 Skąd: Kraków/Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-08-16, 10:48 [D3 06 4.2TDI
] Wymiana płynu wspomagania kierownicy
|
|
|
Witam.
Ostatnio zaczęła mi troszeczkę wyć pompa wspomagania zakupiłem więc płyn febi 6162 i po ciężkim boju odnalazłem zbiorniczek i dolałem płynu bo było już poniżej minimum i zapewne chwyciło troszeczkę powietrza. Po tej czynności cały układ się wyciszył ale nie w 100%.
Postanowiłem więc, że dokonam wymiany całego płynu w układzie i tutaj pojawia się pytanie:
Jak tego dokonać krok po kroku?
Przeszukałem całe forum, kopałem dwa dni i nie odnalazłem żadnej informacji na ten temat.
Oczywiście proszę o przedłożenie wiedzy jak żółtodzióbowi bo zdolności manualne są ale nie chcę o czymś zapomnieć a potem wymieniać pompy, magla, przewodów itp. itd.
Z góry dziękuję. |
_________________ - Audi A8D4 4.2TDI quattro |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-16, 11:11
|
|
|
Mariusz nie sądzę by po wymianie na nowy płyn pompa ucichła skoro się już deczko przytarła. Nowy płyn jest rzadszy co może tylko sprawić że pompę będzie jeszcze bardziej słychać a i samo wspomaganie może być słabsze. Jeśli pompa się przytarła to niestety czeka Cie wymiana by całkowicie zniwelować hałas dobiegający od niej. Są magiki którzy w takich przypadkach dolewają do układu wspomagania hipol który zagęszcza płyn i pompa cichnie.
Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Zrobienie 2, 3 takich wymian spokojnie starczy na długi czas. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-08-16, 17:21
|
|
|
Na poczatek wymontuj zbiorniczek, porządnie go wyczysc w srodku, bo znajduje sie w nim sitko, najlepiej benzyna ekstrakcyjna i porzadnie wydmuchaj, pozniej odsysarka wyssaj caly stary plyn z ukladu z weza powrotnego idacego do zbiorniczka, pokrec kilka razy kiera na maxa od prawej do lewej.Zalej do weza zailajacego 2-3 setki nowego plynu by przeplukac uklad. Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-18, 19:21
|
|
|
Arthur napisał/a: | Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr |
To należy podreślić - nie FEBI, tylko oryginał z ASO. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-18, 19:35
|
|
|
Też będę brał z ASO do D2 bo już spazm dostaję po febim |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-18, 19:58
|
|
|
Kiedyś czytałem że febi taki superancki a teraz że kupa straszna. Ktos jakieś szczegóły zna bo tak rozbieżnie o tym jest.. <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2014-08-18, 20:15
|
|
|
Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu> |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-18, 22:18
|
|
|
orkaskawina napisał/a: | Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu> |
No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.... czy po skręceniu i pokonaniu zakrętu kierownica sama wraca czy musisz ją prostować.... czy pompa nie zaczyna wydawać z siebie jakichś dodatkowych dźwięków.... itd. itp. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-08-19, 11:33
|
|
|
A co FEBIm nie tak ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2014-08-19, 21:23
|
|
|
rowniez zawsze stosowalem febi i nie bylo zadnych problemow O.o |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-08-19, 21:44
|
|
|
Czy tylko D3 ma uczulenie na Febi czy D2 też? |
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2014-10-11, 11:52
|
|
|
FOSS napisał/a: | No to obserwuj czy wszystko działa jak należy. |
Generalnie nie było nic gorzej ,ale krótkie buczenie nie ustało po zmianie czuć i słychać zmianę aż nie do uwierzenia że tak od razu jest cisza jednak olej robi różnicę. |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-10-12, 15:25
|
|
|
Tylko jeszcze pytanie czy ten ori ASO nie produkuje febi, tak jak ma to miehjsce np w BMW i kosmetykami samochodowymi robione przez SONAX a ceny odpowiednio wieksze. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-10-12, 15:31
|
|
|
ASO 1L 46zł
FEBI 1L 30zł
Dokładając 15zł mamy ori z serwisu. Nie mam pojęcia czy to jest to samo pod inną naklejką ale zmiany są odczuwalne jak i słyszalne. Gdyby był to ten sam płyn to nie powinno być różnicy a jest. Nie jest to efekt przeświadczenia, że zapłaciłem więcej i musi chodzić lepiej bo ewidentnie inaczej pracuje układ wspomagania na tym z ASO. 3 lata wstecz febi był ok, coś po tym czasie musiało upaść na jakości bo cyrki się robią. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|