Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] skrzynia biegów zmiana softu  
Autor Wiadomość
scrow 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 19 Paź 2018
Posty: 9
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-05-02, 16:38   [D3 02 4.2MPI/LPG ] skrzynia biegów zmiana softu

Witam ,
Panowie taki temat . Wymieniłem w ASB olej. Przy przebiegu około 200 tys . Z tego co powiedział mechanik olej nie był w złym stanie i widać , że jakiś czas twmu był wymieniany . Ok. po kilku miesiacach zauważyłem , że skrzynia przy zrzucaniu biegu z 3 na 2 potrafiłą ostro szarpnąć a nawet głośno stuknąć . Potem na zimnym silniku zauważyłem falowanie obrotów i juz wiedziałem, że do wymiany konwerter . NIe czekając - wymieniłem . Po wymianie masakra . Skrzynia po wrzuceniu na D lub R chciała samochód katapultpować lub wyrwać się sama bokiem . Ponadto przy próbie zatrzymania się zawsze było mocne uderzenie przy zrzucaniu biegu z 2 na 1 i z 1 do zatrzymania . Koszmar. Mechanik powiedział że ....gości za mocne sprężyny dał do regenerowanego konwertera i to pewnie to ale ... Wymieniona została mechatronika , zawory , uszczelniacze i wszystko co było można i oczywiście konwerter na drugi . Jest lepiej ale ...teraz z kolei skrzynia szarpie przy wbijaniu z 1 na 2 i z 2 na 3 ....ręcę opadają ...mechanik nie wie co już robić bo od strony mechaniki wszystko jest wymienione . Pozostaje reset ustawień i może zmiana oprogramowania bo skrzynia potrafi wbić 6 bieg przy 70km/h....Macie jakiegoś speca w okolicach Warszawy lub Siedlec ? Pozdrawiam
_________________
Scrow
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2019-05-04, 21:42   

Przede wszystkim potrzebna dobra diagnoza, sprawdzenie czujników prędkości wałków ...to one zazwyczaj odpowiedzialne są szarpnięcia przy zmianach biegów. Trzeba sprawdzić też wiązkę kabli i sterownik.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-04, 23:07   

u mnie falowały obroty ,sprzęgło poszło w pizdu ale przy okazji jakieś elektrozawory .i skrzynia pracuje jak nowa.przebieg 220000
 
 
mario3231 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 105
Skąd: siedlce
Wysłany: 2019-05-05, 12:18   

A nie wydaje wam sie że całą winę ponosi źle zregenerowany konwenter , po jego montażu zaczęły sie dziwne problemy z biegami i skrzynia zaczęła wariować . Moim zdanie dobrze zrobiony konwenter powinno sie zamontować i skrzynia powinna działać dobrze . Przy źle zrobionej regeneracji dzieją sie takie szopki jak u kolegi , szarpanie biegami przy zapięciu lub rozpięciu biegu . W ZF jak zakładają nowe sprzęgło myślę ze nie ma takiej opcji żeby skrzynia szarpała podczas zmiany biegu z 2 na 1 np. przy podjeżdżaniu do świateł . Szukał bym bardziej źle działającego konwertera niż zmiana softu
 
 
scrow 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 19 Paź 2018
Posty: 9
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-08-14, 11:30   

...zatem ciąg dalszy zabawy :)
Czy ktoś z Was zamieniał konwerter w skrzyni z silnikiem 4.2 MPI i wsadzał od skrzyni z silnikiem 3.7 ? Podobno wszystko elegancko pasuje .
_________________
Scrow
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-13, 10:24   Re: skrzynia biegów zmiana softu

scrow napisał/a:
do wymiany konwerter . NIe czekając - wymieniłem . Po wymianie masakra .


doprecyzuj co znaczy wymieniłem... kupiłeś nowy, używany czy dałeś do regeneracji - a jeśli tak to gdzie? i czy po "okazji" wymiany konwertera było coś jeszcze wymieniane ?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
scrow 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 19 Paź 2018
Posty: 9
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2020-01-13, 15:40   

konwerter był oddany do regeneracji . W sumie to w skrzyni było wymienione wszystko , zaworu uszczelniacze , płyta separacyjna i nic nie pomogło . Później wymieniona została cała mechatronika na nową - nie nową w sensie nowa używka tylko fizycznie nową , kupioną w serwisie . Teraz jest ok.
_________________
Scrow
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-14, 09:11   

Jeśli dobrze zrozumiałem początkowo mechanik rozbierał płytę z zaworami i przy niej gmerał.
Skrzynia chodziła po tym źle i z braku pomysłu została kupiona nowa płyta z zaworami i to pomogło
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
scrow 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 19 Paź 2018
Posty: 9
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2020-01-15, 14:13   

Wiesz co , to temat rzeka . Zaczeło się od delikatnego falowania obrotów - czyli werdykt jasny - sprzęgło . Mechanik swierdził , że jak robimy sprzegło i skrzynia na stole to trzeba sprawdzić koszyki , tarczki , dać nowe panewki itd. Po złożeniu okazało się , że kiedy skrzynia redukowała z drugiego biegu do pierwszego to było głośnie uderzenie . Więc skrzynia znowu na stól bo - być może lockup w sprzęgle ustawiony za " sztywno " . Zmiana sprzęgła i znowu test - tym razem lockup nie rozpina przy dojeżdzaniu do skrzyżowania . Więc skrzynia ponownie do poprawy pojechała . i tak zostało wymienione sterowanie na inne , zawory na nowe , wgrany nowszy soft i ...było już prawie idealnie ale wraz miała delikatne szarpanie i to w róznych sytuacjach- a to jak biegi wkłądała w górę a czasami jak zbijała w dół . W końcu pojechała do SANKO i tam stwierdzili po miesiącu diagnozy, że cała mechatronika to wymiany . Cóż ...zabolało po kieszeni ale nie było wyjścia . Teraz jest git.
_________________
Scrow
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-01-16, 09:49   

W zaworkach płyty sterującej wystarczy coś rozebrać i źle sprężynkę złożyć i takie jaja będą.
W mercedesie kiedyś miałem przypadek że przy wkładaniu skrzyni i konwertera został niechcący ścięty ząbek napędu pompy, skrzynia chodziła ale się olej grzał też chwilę trwało zanim doszliśmy
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.