|
Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-02, 10:55
|
|
|
Ogrzewanie miejsca styku wycieraczki/szyba? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-09-02, 12:25
|
|
|
Nie było grzania piór, bo tą funkcję robiły te 2 elementy grzejne nagrzewające całość. Podgrzewane są za to wyjścia dysz.
W beemce widziałem grzanie piór i tam w m-cu styku pod szybą są takie wężyki grzejne. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-04, 21:52
|
|
|
tylko jakoś sobie nie potrafię wyobrzić gdzie to tam niby by miało być obok tego akumulatora ... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-09-04, 22:00
|
|
|
mkbewe napisał/a: | tylko jakoś sobie nie potrafię wyobrzić gdzie to tam niby by miało być obok tego akumulatora ... |
Nie obok panie kolego, nie obok - pod akumulatorem jest wnęka w której są opisane na grafice sterowniki |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-04, 22:37
|
|
|
FOSS napisał/a: | pod akumulatorem jest wnęka w której są opisane na grafice sterowniki | a wiesz ze przeszło mi to przez myśl ale już tam dziś nie będę zaglądać a jutro na SCP więc może w przyszłym tygodniu obczaję
[ Dodano: 2016-07-02, 14:18 ]
\
czy jest mi ktoś w stanie napisać jak idzie wiązka od podgrzewania przedniej szyby ?? chodzi mi o to że
wychodzi z szyby taśma, idzie potem do kabiny i do czego jest podłączona ???
i tak samo jak wygląda sprawa wiązki modułu podgrzewanej szyby który jest pod akumulatorem w bagażniku ! ???
mam rzednią grzan, jdą kable gdzieś do kabiny, ale nie mam modułu od grzania, a chciałbym kupić i podłączyć bo szkoda żeby się marnowała |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-04, 12:10
|
|
|
W D2 do grzanej szyby sa 4 tasmy, nie wiem jak w D3. Ale skoro Ty masz jedna to wydaje mi sie ze jest to jakiejs anteny zintegrowanej w szybie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-07-04, 20:55
|
|
|
danishow napisał/a: | W D2 do grzanej szyby sa 4 tasmy, nie wiem jak w D3. Ale skoro Ty masz jedna to wydaje mi sie ze jest to jakiejs anteny zintegrowanej w szybie
|
drago_o napisał/a: | Jest jedna szeroka taśma z przodu po stronie pasażera nie wiem jak z tyłu.
| )
no teraz tylko potrzebuje się dowiedzieć godzi to jest podłączone i tak samo ze strownikiem pod akumulatorem ?
no chyba że mi to ktoś jakoś podłączy w dobrych pieniądzach ?? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-10-25, 21:16
|
|
|
Działanie ogrzewania przedniej szyby
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- zamontowany jest w bagażniku po lewej stronie pod akumulatorem -A- (akumulator samochodu).
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).
– Po każdym uruchomieniu zimnego silnika, jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa niż + 5° C a na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255- ustawiony jest tryb pracy „Auto”. Temperatura musi być tak ustawiona na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, aby układ klimatyzacji znajdował się w trybie grzania, a żaden z czujników (czujnik temperatury nawiewu po lewej stronie -G150-, czujnik temperatury nawiewu po prawej stronie -G151-) nie mierzył więcej niż + 35 °C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej maksymalnie 6 minut (przy -40°).
– Przy wyborze trybu pracy „Rozmrażanie” na przedniej jednostce obsługi i wskazań, sterowniku układu Climatronic -J255-, jeżeli temperatura zewnętrzna jest poniżej + 5° C. Czas ogrzewania wynosi w zależności od temperatury zewnętrznej pomiędzy 2 i 6 minut. Dopóki ogrzewanie przedniej szyby jest włączone, miga lampka kontrolna włączenia w przycisku rozmrażanie. Wysterowanie odbywa się tylko przy pracującym silniku.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505--A- włącza ogrzewanie przedniej szyby, jeżeli spełnione są następujące warunki skrajne.
– Przednia jednostka obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- wysterowuje sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505-.
– Napięcie na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- jest wyższe niż 12,70 V.
– Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie przegrzał się.
t Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- jest sterowany przez przednią jednostkę obsługi i wskazań, sterownik układu Climatronic -J255- poprzez przewód danych. Jeśli w sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- występuje warunek uniemożliwiający włączenie ogrzewania przedniej szyby, poprzez ten przewód danych przedniej jednostki obsługi i wskazań, sterownika układu Climatronic -J255- przekazywana jest informacja, że ogrzewanie przedniej szyby nie zostanie włączone → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek” (Odczyt bloku wartości mierzonych).
t Elektryczna rezystancja folii metalowej -1- w ogrzewanej przedniej szybie -Z2- wynosi ok. 1,9 oma. Aby na przedniej szybie została osiągnięta maksymalnie możliwa moc grzania ok. 1000 W (Wat), potrzebne jest napięcie większe od napięcia w instalacji samochodu. Sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- zmienia napięcie w instalacji elektrycznej ogrzewania przedniej szyby -Z2- w napięcie zmienne, wynosi ono w zależności od napięcia w instalacji elektrycznej pomiędzy 25 i 48 V. Przy napięciu na sterowniku ogrzewania przedniej szyby -J505- powyżej 13,10 V ogrzewanie przedniej szyby -Z2- jest sterowane napięciem powyżej 41 V (do maks. 48 V) → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Aby instalacja elektryczna samochodu nie została przeciążona, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- reguluje moc ogrzewania przedniej szyby, wynosi ona przy napięciu instalacji elektrycznej samochodu 12,70 V ok. 200 W i jest bezstopniowo regulowana do 1000 W przy 13,10 V. Aby napięcie w instalacji samochodu podczas włączania ogrzewania przedniej szyby nie było od razu za wysokie, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- dopuszcza wzrost oddawanej mocy o maksymalnie 200 W na sekundę.
t Aby podczas zwarcia lub przerwy w przewodach ogrzewanie przedniej szyby -Z2- nie było sterowane, sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- odczytuje rezystancję ogrzewania przedniej szyby -Z2-. Jeśli zmierzona rezystancja jest niższa niż ok. 1,5 oma (zwarcie) lub większa niż ok. 3,3 oma (przerwa lub rezystancja przejścia) sterownik ogrzewania przedniej szyby -J505- nie włącza ogrzewania lub wyłącza je → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Sterowanie ogrzewania przedniej szyby -Z2- odbywa się w Sprawdzaniu działania elementów wykonawczych tylko do temperatury wewnątrz samochodu wynoszącej 40 °C. Jeśli temperatura jest wyższa, na wyświetlaczu czytnika usterek pojawi się np. „Funkcja nieznana” lub „Funkcja nie może być obecnie wykonana” → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”.
t Funkcję włączania sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505-można sprawdzać np. za pomocąmultimetru -V.A.G 1715-. Przyłożyć cęgi prądowe multimetru -V.A.G 1715- do przewodu dodatniego od sterownika ogrzewania przedniej szyby -J505- do ogrzewanej przedniej szyby -Z2- i wybrać w multimetrze -V.A.G 1715- funkcję „Pomiar prądu za pomocą cęgów prądowych”. Wskazanie na multimetrze -V.A.G 1715- zmienia się z ok. 0 A na więcej niż 7 A.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|