Ogłoszenie 

Opony samochodowe Felgi Audi A8 opony width= OC/AC forum a8 forum audi a8 Tarcze, hamulce
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Opony samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe
Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 3.0TDI ] Jaki olej do torsena 6HP19  
Autor Wiadomość
siwy71 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TDI
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-08, 11:14   [D3 05 3.0TDI ] Jaki olej do torsena 6HP19

Witam. Muszę ściągnąć obudowę torsena, tego mechanizmu roznicowego miedzyosiowego, wylało mi się tam trochę oleju, ale na tym koniec. Jest ktoś mi w stanie powiedzieć czy w skrzyni 6Hp19 GZV w 3.0tdi ASB 2005r. TORSEN jest smarowany olejem z automatycznej skrzyni czy ma swoj olej tak jak mi podaje ELSA 0,55l "Napełnienie na stałe: wymiana tylko po naprawie, w przypadku demontażu pokrywy samoblokującego się międzyosiowego mechanizmu różnicowego, do 0,55 l"
pozdrawiam
 
 
siwy71 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TDI
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-09, 09:28   

Znalazłem olej Midlanda Synqro 75w90 GL-5, który spełnia normy oryginału, znajomi w warsztatach takie leją od lat. Koszt 50zł za litr.
Serwis za olej chce 468zł za 1zł.
Torsen Jak i przedni i tylny dyfer są osobno smarowane.
Pozdrawiam
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1437
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-09, 20:36   

Siwy71, sprawdzałeś jaki masz rodzaj skrzyni? 5HP19, 5HP19FL czy 5HP19FLA? Trochę informacji znajdziesz tu: http://www.thectsc.com/index.php?p=home
Z tego co podaje ZF to jest to Burmah SAF AG4 lub STURACO FM 1992, ale podejrzewam, że tak jak piszesz, dobry hipoidalny syntetyk nie poszkodzi. Jak wymienisz olej, to zlej stary do jakiegoś naczynia i odstaw na kilka dni, a później sprawdź, co osiądzie na dnie.
Pozdrawiam
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
siwy71 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TDI
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-09, 23:18   

Ja mam skrzynie 6hp19 gzv do torsenu podaja olej syntetyznyttylko oryginal ale ten co podalem spelnia jego normy GL5 i jeszcze inne dla VW

Koszt raptem 50zl a nie 438zl
Weszlo okolo 0.5l
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1437
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-10, 20:18   

siwy71 napisał/a:
Ja mam skrzynie 6hp19 gzv do torsenu podaja olej syntetyznyttylko oryginal ale ten co podalem spelnia jego normy GL5 i jeszcze inne dla VW

Koszt raptem 50zl a nie 438zl
Weszlo okolo 0.5l

Sorki, tak się rozpędziłem, że nie spojrzałem na początek oznaczenia, faktycznie 6HP19. Ale do torsena i mechanizmu różnicowego powinien pasować.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2 & cq V8 & 90Q B2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 174
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-11, 10:54   

Tylko miałem już kilka przypadków po zalaniu nie oryginalnego oleju, że auto przy max skręcie na parkingu i jeździe w kolko zachowuje się jakby było wyszperowane, czuć napięcie w napędzie i "przeskakujące " opony. Po zalaniu oryginalnego oleju efekt ustal.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1437
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-11, 18:06   

Arthur napisał/a:
Tylko miałem już kilka przypadków po zalaniu nie oryginalnego oleju, że auto przy max skręcie na parkingu i jeździe w kolko zachowuje się jakby było wyszperowane, czuć napięcie w napędzie i "przeskakujące " opony. Po zalaniu oryginalnego oleju efekt ustal.

Jakie były przebiegi tych aut?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
siwy71 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TDI
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-12, 00:48   

u mnie olej po zlaniu był czysty,sladowe ilosci opiłkow.
Po zalaniu nie widze zadnych zmian na gorsze, wszak ktoś tutaj na forum kiedyś zaczynał temat właśnie przeskakiwania auta przy pełnym skręcie. Ja osobiscie też miałem kiedyś taki problem, winą była lekko krzywa zwrotnica, która przy pełnym skęcie powodowała "przełamanie" zawiasu i auto lekko przeskakiwało. To akurat nie ten przypadek, ale tak mi się przypomniało :)
 
 
Peter audi a8 
Użytkownik


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4 L
Wiek: 34
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Coleraine uk
Wysłany: 2014-11-28, 23:40   

Koledzy jaki olej lejecie do skrzyni 6hp19 zastanawiam się nad zf lifeguard6 co wy na to?
 
 
ernesto 



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3505
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-29, 05:41   

Peter audi a8 napisał/a:
Koledzy jaki olej lejecie do skrzyni 6hp19 zastanawiam się nad zf lifeguard6 co wy na to?

http://www.a8team.pl/d3-0...5.htm?highlight
_________________
"Bad Boys For Live" A8Team Old Squad
...:Jedyny S-LINE:...

Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem.
mail: ernestoa8team@gmail.com
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 27 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1246
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-06-05, 14:47   

U mnie Torsen jest mokry, mam pytanie bo oglądam i nie widzę jest tam jakiś korek kontrolno wlewowy ??
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1062
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-10, 21:07   

Odkopie
Czy ktoś bylby tak łaskaw i napisał gdzie są otwory rewizyjne do sprawdzenia poziomu oleju w torsenie i przednim mechanizmie roznicowy??
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1062
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-27, 20:23   

Nikt nic?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1437
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-09-27, 20:55   

Poziom płynu w mechaniźmie różnicowym sprawdzisz po prawej stronie skrzyni, przed wyjściem prawej półosi - tam jest korek wlewu i lejesz do tego poziomu. Jak popatrzysz na prawą półoś (od strony koła) i na skrzynię to korek będzie po prawej stronie nieco poniżej środka otworu.
Z kolei do torsena wlew masz po lewej stronie skrzyni z tyłu (niemal przy wyjściu na wał), nieco powyżej mocowania misy olejowej.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1062
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-27, 21:32   

Dziękuję :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
OC/AC
| WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |