Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-04-21, 20:25
|
|
|
Tomcio napisał/a: | Czy któryś z kolegów wyciągał kiedyś silnik z mechanizmem? |
Ja, wielokrotnie.
Tomcio napisał/a: | Jeżeli tak to byłbym wdzięczny za info jak to wyjąć. |
Zdejmujesz wycieraczki, podszybie, górną rozpórkę przedniego zawiasu i na koniec mechanizm. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomcio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 113 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-04-21, 21:55
|
|
|
FOSS , dzięki za rade |
_________________ 😎NIC NIE KLEI SIĘ JAK QUATTRO👍 |
|
|
|
|
|
|
|
patrykkawecki
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: patryk
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 17 Paź 2014 Posty: 14 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-12-23, 16:49 wycieraczki d3
|
|
|
witam mam ten sam problem z tym że mechanizm nie zapieczony podstawiłem nowy silnik ze sterownikiem i dalej brak reakcji napięcie na silniczku jest w czym może być problem... <niewiem> |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-08-03, 22:24
|
|
|
I u mnie też to samo, przestały działać wycieraczki (tylko lekko się ruszają a jak już się przesuną to zostaną np. w połowie szyby) a spryskiwacze wogóle nie działają. Od czego zacząć szukać przyczyny? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-08-03, 22:55
|
|
|
riki76 napisał/a: | I u mnie też to samo, przestały działać wycieraczki (tylko lekko się ruszają a jak już się przesuną to zostaną np. w połowie szyby) a spryskiwacze wogóle nie działają. Od czego zacząć szukać przyczyny? |
Od demontażu mechanizmu pewnikiem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-08-04, 05:18
|
|
|
Zastanawiam się czemu wraz z brakiem ruchu wycieraczek zankiła praca pompki od spryskiwaczy, czy to ma jakieś połączenie w funkcjonowaniu? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2015-08-06, 21:18
|
|
|
Zrobiłem dzisiaj remont układu mechanizm wycieraczek. Potwierdzam że przyczyną problemów jest zapieczenie mechanizmu a szczegółowo bolców do których są przykręcone ramiona z wycieraczkami. Moje nawet trudno było wybić tyle syfu i utlenionego aluminium było a smaru zero. Całość rozmontowana oczyszczona i przesmarowana, działa jak nowe i spryskiwacze też widać mają związek i całym układem. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-06-08, 13:00
|
|
|
Ja właśnie jestem po próbie uratowania mechanizmu
Niestety bolec od strony kierowcy był tak zapieczony że przy kolejnych próbach wybicia pękła ośka na wysokości gwintu na który przychodzi wycieraczka .
Dziś podejście drugie i przekładka sworznia z drugiego zestawu ( z ANGLIKA) .
Tak przy okazji
Dzięki Foss za cenne rady
Bo TDi nie jest to takie szybkie jak w benzynie
Trzeba zdemontować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i trzeba zrzucać nadkole . |
_________________ Stare ale jare z Audi 80 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-08, 13:11
|
|
|
JanekS13 napisał/a: | Ja właśnie jestem po próbie uratowania mechanizmu
Niestety bolec od strony kierowcy był tak zapieczony że przy kolejnych próbach wybicia pękła ośka na wysokości gwintu na który przychodzi wycieraczka . |
Ulalal... czyli jednak tak z marszu się nie udało. Niestety bywa i tak bo tak jak rozmawialiśmy jak mechanizm zatrzymuje się już na szybie to jest to prawie za późno na jego uratowanie.
Ja kilka uratowałem ale też kilka innych nadawało się już tylko na złom
JanekS13 napisał/a: | Tak przy okazji
Dzięki Foss za cenne rady |
Spoko. Powodzenia przy drugim podejściu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2017-06-09, 07:09
|
|
|
Drugie podejście zaliczone POZYTYWNIE
Wymieniłem sworzeń trzymający ramię wycieraczki z Anglika i śmiga aż miło .
Więc jak komuś się zatrze mechanizm i uda mu się wybić sworznie , to można śmiało kupować dobry z Anglika ( dużo tańszy ) i przekładać bo pasuje ten od kierowcy . |
_________________ Stare ale jare z Audi 80 |
|
|
|
|
|
|
|
AdiA8
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: LU
|
Wysłany: 2017-07-11, 15:19
|
|
|
Czy aby wyjąć trzpienie trzeba (mając mechanizm na stole):
- zdjąć plastikowe osłony trzpieni
- zdjąć półpierścienie zabezpieczające wraz z podkładką
- wybić je delikatnie z bieżni stukając raz w jeden raz w drugi (aby równo wychodziły)
Czy może jeszcze trzeba odpiąć coś z mechanizmu? tzn czy trzeba porozczepiać te ramiona (nie wiem czy te plastikowe kapturki na końcach ramion da się zdjąć)
Dzięki za rady |
|
|
|
|
miniekzgr
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 43 Skąd: Gryfino
|
Wysłany: 2019-03-26, 14:10
|
|
|
To i Ja się podkleje.Dzisiaj wycieraczki staneły.Silniczek słychać pompka spryskiwacza działa,ale stoją w połowie szyby.. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-03-26, 15:30
|
|
|
miniekzgr napisał/a: | To i Ja się podkleje.Dzisiaj wycieraczki staneły.Silniczek słychać pompka spryskiwacza działa,ale stoją w połowie szyby.. |
Skoro słychać jak silniczek wykonuje swój ruch to albo wycieraczki były zdejmowane i ktoś za słabo je przykręcił, w co trochę wątpię że obydwie tak samo stanęły, albo coś z mechanizmem się wydarzyło, że brak jest napędu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
miniekzgr
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 43 Skąd: Gryfino
|
Wysłany: 2019-03-26, 22:12
|
|
|
FOSS napisał/a: | miniekzgr napisał/a: | To i Ja się podkleje.Dzisiaj wycieraczki staneły.Silniczek słychać pompka spryskiwacza działa,ale stoją w połowie szyby.. |
Skoro słychać jak silniczek wykonuje swój ruch to albo wycieraczki były zdejmowane i ktoś za słabo je przykręcił, w co trochę wątpię że obydwie tak samo stanęły, albo coś z mechanizmem się wydarzyło, że brak jest napędu. |
Mechanizm wyjety.Silnikczek działa natomiast cała reszta stoi.Jak zdjąłem te plastikowe nakładki na czpieniach to wyleciało sporo proszku.Jutro czyszczenie wszystkiego.
[ Dodano: 2019-03-27, 20:57 ]
Zrobione.Cały mechanizm był tak zblokowany przez ten syf,że nawet po wyjeciu i odczepieniu silniczka ciężko było rękami ruszyć.Wszystko poczyszczone i nasmarowane.Polecam taki zabieg zanim wam się zatrzymają w trasie,albo spali się silniczek |
|
|
|
|
|
|
|
Radny A8 D3
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 63 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2019-12-27, 17:51
|
|
|
Witam wszystkich, mam problem z wycieraczkami a dokładnie to przestały całkowicie działać. Brak reakcji na manetkę na każdym biegu , suwak od czasowki nie działa i pompka od spryskiwaczy też nie działa ( na manetce przyciski te co zmienia się na fisie działają normalnie) po wyjeciu całego mechanizmu nie był on zapieczony, prąd dochodzi do kostki. Po podłączeniu drugiego silnika też brak reakcji . Nie wiem czy to ma związek ale podczas demontażu mechanizmu zobaczyłem, że jest było dużo wody pod obudową wentylatora wyczyscilem odwodnienie i woda wyleciała.
Proszę o jakąś podpowiedź gdzie szukać przyczyny ? |
_________________ Kiedyś E53 4.4 teraz A8 D3 4.2 |
|
|
|
|
|