Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Wymuszenie trybu dynamicznego. Kto ogarnie?  
Autor Wiadomość
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-07-25, 14:29   [D3 ALL ] Wymuszenie trybu dynamicznego. Kto ogarnie?

W mojej okolicy jest sporo krętych odcinków drogi, przez co trudno mi wprowadzić auto w najniższy poziom i twardość, (trzeba przez ok 30s jechać z prędkością nie mniejsza niż 120km/h) a bardzo lubię jeździć w tym trybie po tym odcinku, zrodził się pomysł aby "ręcznie" wprowadzić auto w ten tryb. Nie wiem czy jest to możliwe ale wydaje mi się że tak. Czy ktoś może ma wiedzę jak dokładniej działa ten tryb, co podaje sygnał dla sterownika zawieszenia. Może być ciężko zbadać jakim sygnałem jest informowany sterownik, ale gdyby się udało, można byłoby spróbować sztucznie go podawać.

Myślę też w jaki sposób obudzić zieloną kontrolke w zegarach. W zawieszeniu standardowym zapala się kiedy zawieszenie opada w tryb dynamiczny, ale w wersji sportowego zawieszenia ta kontrolka jest nieaktywna (mimo że zapala się przy włączaniu zapłonu) i jedynie patrząc na ekran mmi można zauważyć jak przez chwilę zapala się biała strzałka do dołu, kiedy aktywuje się najniższy i najtwardszy tryb. Jest to pomyłka moim zdaniem bo chciałbym sam decydować o tym, i wiedzieć kiedy jadę w tym trybie. Ewentualnie można byłoby zrobić tak aby w trybie dynamicznym auto odrazu wchodziło w ustawienia które są po tych 30s jazdy powyżej 120km/h.

Może ktoś się bawił, bądź po schematach jest w stanie odczytać jak to przebiega, i podzieli się informacjami. Może ktoś jeszcze chciałby decydować o tym samemu i wspólnie spróbujemy znaleźć sposób.
 
 
robrob 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D3,
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: Łomża
Wysłany: 2019-07-26, 07:23   

nie wiem jak u ciebie ale u mnie w ustawieniach trybu zawieszeń jest tryb dynamiczny, auto, komfort i podniesiony jak ustawie dynamiczny to auto opuszcza się w dół i tak zostaje aż do zmiany trybu, z tego co czytam ty masz ustawiony tryb auto
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-07-26, 08:00   

robrob napisał/a:
nie wiem jak u ciebie ale u mnie w ustawieniach trybu zawieszeń jest tryb dynamiczny, auto, komfort i podniesiony jak ustawie dynamiczny to auto opuszcza się w dół i tak zostaje aż do zmiany trybu, z tego co czytam ty masz ustawiony tryb auto


W zawieszeniu sport tryb auto dynamic comfort ma taką samą wysokość
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-07-26, 12:05   

robrob napisał/a:
nie wiem jak u ciebie ale u mnie w ustawieniach trybu zawieszeń jest tryb dynamiczny, auto, komfort i podniesiony jak ustawie dynamiczny to auto opuszcza się w dół i tak zostaje aż do zmiany trybu, z tego co czytam ty masz ustawiony tryb auto


Kolega wyżej już Ci odpowiedział dlaczego u mnie nie opada a u Ciebie tak 😉
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-07-26, 17:06   

Pczester napisał/a:
W zawieszeniu standardowym zapala się kiedy zawieszenie opada w tryb dynamiczny, ale w wersji sportowego zawieszenia ta kontrolka jest nieaktywna


Myślę że w zawieszeniu sport nie ma takiej potrzeby ponieważ zawias i tak jest najniżej, w standardowym dobrze że się świeci jak nam na dynamiku bo często przed wjechaniem na krawężnik uratowała i zderzak :]

A wracając do twojego tematu to jeśli ci zależy na tych 5mm to obniż sobie zawias np. łącznikami, bo z tego co czytam w zeszytach szkoleniowych to twardość nie zmieni się ;)
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2019-07-26, 18:38   

Marcin2013 napisał/a:
Pczester napisał/a:
W zawieszeniu standardowym zapala się kiedy zawieszenie opada w tryb dynamiczny, ale w wersji sportowego zawieszenia ta kontrolka jest nieaktywna


Myślę że w zawieszeniu sport nie ma takiej potrzeby ponieważ zawias i tak jest najniżej, w standardowym dobrze że się świeci jak nam na dynamiku bo często przed wjechaniem na krawężnik uratowała i zderzak :]

A wracając do twojego tematu to jeśli ci zależy na tych 5mm to obniż sobie zawias np. łącznikami, bo z tego co czytam w zeszytach szkoleniowych to twardość nie zmieni się ;)


Nie szukam porad, które nic nie wnoszą. Jeżdżę codziennie na trybie Dynamic i widzę jaka jest różnica kiedy zawieszenie się opuści. Nie wiem czy utwardza się bardziej z powodu obniżenia czy z innego powodu, ale różnica jest bardzo duża i chciałbym z niej korzystać kiedy potrzebuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.