Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Problem z dogrzaniem reduktora  
Autor Wiadomość
pikwas 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-12-14, 11:52   [D3 05 4.2MPI ] Problem z dogrzaniem reduktora

Witam, mam w autku reduktor KME TWIN TUR, zainstalowany przy kompresorze zawieszenia. Pompa oraz termostat zmienione rok temu razem z rozrządem. Woda wpięta w nagrzewnicę równolegle zaraz za silnikiem. Autko przy temperaturach około 0 stopni nagrzewa reduktor ale po przejściu na lpg temperatura spada i przełącza spowrotem na lpg. Myślałem że to wina wpięcia więc przepiąłem się do zbiorniczka oraz w przewód który idzie do chłodniczki oleju. Efekt jest taki że teraz nie mogę kompletnie nagrzać reduktora. Temperatura dochodzi do 20, ale po przełaczeniu na lpg za chwilę spada. Zauważyłem ręką ż nawet po przejechaniu 30km temperatura węży jest letnia, tym od chłodniczki oleju również. Auto na zegarze i na obd nagrzewa się szybko i trzyma 90. Czy ktoś miał podobny problem ? Co jeszcze powinienem zdiagnozować. Obawiam sie że problem może być w instalacji.
 
 
mario1278 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 89
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2018-12-14, 20:09   

Odpowietrzona instalacja wodna ? bo mam wrażenie sądząc po twoim opisie że nie ,po drugie lepsze wpięcie jest w pierwszej wersji.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-12-14, 20:59   

A ogrzewanie jest ok.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-12-14, 21:19   

Źle wpięte.
Ja reduktor mam wysoko na podszybiu i nie mam problemów z jazdą na LPG a ma tak założone już kilka lat.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pikwas 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-12-14, 22:50   Problem z dogrzaniem reduktora

FOSS

jak masz wpięty w wodę ?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-12-15, 00:11   Re: Problem z dogrzaniem reduktora

pikwas napisał/a:
FOSS

jak masz wpięty w wodę ?

Reduktor, aktualnie KME Twin, wpięty równolegle do układu ogrzewania.
Dokładniej rzecz ujmując zamontowany jest na podszybiu po prawej stronie i wpięty tam na podszybiu do dwóch głównych węży wodnych, równolegle do elektrozaworów i pompy obiegowej.

I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pikwas 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-12-15, 23:31   

Przeniosłem dziś reduktor na podszybie. Grzeje się dużo szybciej, temp rośnie od 60stopni, ale zaraz po ruszeniu spada do 7, za chwile rośnie następnie znowu spada. Niby w środku jest ciepło ale raczej nie gorąco, wskazówka niby na 90 sztywno ale ktoś pisał by tym się nie sugerować. Czy to może być jednak termostat ? Włożyłem najdroższy jaki był w sklepie ze świadomością że trzeba do ego rozbierać cały przód. Jak sprawdzić czy to wina temrostatu ? Nie chciałbym rozbierać przodu na darmo

EDIT:
Dziś sprawdziłem i okazało sie że termostat jest raczej sprawny, obserwowałem temperature silnika po ODB i rosła ładnie równo do 90stopni, chłodnica cały czas była zimna, weże też. Temperatura reduktora ładnie rosła do 50 stopni, ale w momencie ruszenia samochodem spadała do 10stopni. Po przełączeniu na benzynę temperatura reduktora znów rośnie lecz po ponownym przełączeniu na gaz spada. Reduktor ? Po około 15 minutach sytuacja się uspokaja i reduktor osiąga stałe 40stopni
 
 
mario1278 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 89
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2018-12-16, 15:53   

Może będę przynudzał ale dobrze odpowietrzyłeś układ chłodzenia ,wygląda na to że coś tam dolatuje ale razem z powietrzem .
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-12-16, 17:00   

FOSS napisał/a:
I chociaż sporo osób twierdzi, że to za wysoko i niezgodnie ze sztuką to mam tak zamontowane od 8 lat i nie mam problemu ani z dogrzaniem reduktora ani z ogrzewaniem wnętrza auta.


dokładnie mam tak samo i potwierdzam, że mój TWIN grzeje się szybko nawe przy minusowych temperaturach.



u Ciebe wygląda na nieodpowietrzony układ
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pikwas 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-12-16, 17:21   Problem z dogrzaniem reduktora

Bardzo proszę Was o właściwa procedurę odpowietrzenia układu.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-12-17, 07:54   

U góry w podszybiu masz dwa odpowietrzniki, dkręcałeś ??
 
 
pikwas 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-12-17, 11:28   

Odkręcałem jeden, na wolnych obrotach płyn pojawia się regularnie co kilka sekund.
 
 
mario1278 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 89
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2018-12-17, 14:00   

Podczas odpowietrzania musi być włączone ogrzewanie i wentylator tak na 50% z odpowietrzników musi wypływać płyn bez przerwy bez bąbelków i samochód musi być nagrzany
 
 
pikwas 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 38
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 12
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2018-12-18, 19:53   Problem z dogrzaniem reduktora

Niestety ale u mnie nie ma wyraźnego strumienia po odkręceniu odpowietrznika. Na tym bliżej filtra kabinowego faktycznie widoczny jest ciągły lecz mały strumień, natomiast w po odkręceniu drugiego odpowietrznika strumień pojawia się rzadko. Pompkę obiegową słychać po zgazszeniu auta, pod ręką czuć że pracuje - pytanie tylko czy ta pompka może stracić wydajność ? Nie wiem już co jest grane.
 
 
dzinksgarage 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 24 Lip 2016
Posty: 11
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2019-01-31, 19:17   

Masz webasto? U mnie z webasto są dwa podłączenia, działa idealnie zimą albo latem. Pozostaje założenie pompki obiegowej do parownika..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.