Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-07, 17:04
|
|
|
mmalinas napisał/a: | Czesc
Przy tych roznicach pojemnosci znamionowej zupelnie bez roznicy
Jesli zakodujesz go na 110Ah to bedzie dostawal 2A wiekszy prad ladowania a przy
95Ah mniejszy czyli czas ladowania sie zwiekszy.
Jesli jezdzisz na krotkich trasach i obciazasz AKU to na 110Ah
Jesli masz dlugie trasy to nie ma problemu z 95Ah
Maly prad ladowania oznacza mniejsza oksydacje elektrolitu czyli wyzsza zywotnosc.
Ale w tych roznicach pojemnosci znamionowej nie mnialbym strachu. |
nie moa możliwości ograniczenia prądu ładowania... to co robi BEM to w dosyć wąskim zakresie
reguluje napięcie generowane przez alternator... a akku jak niedoładowany to wygeneruje taki
prąd jaki będzie mu potrzebny, jak mówiłem u mnie przy niedoładowaniu sięgał on 100A
i wtedy nawet solidny kabel plusowy się grzeje
wygnereuje znaczy się w tym przypadku tak obciąży alternator zeby nie było że coś się
bierze z niczego
kodowanie nowego jest BEMpowi potrzebne bo sobie liczy deltę energii z akku czyli zakłada
nowy potem liczy ile weszło w ile wyszło i wie mniej więcej jaki jest stan w danym momencie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-07, 22:26
|
|
|
Maciej
Uswiadom mnie prosze jesli sie myle
Jak sie dobrze zastanowisz to i tak wyjdzie na moje
Regulacja napieciowa sterujesz prad ladowania poniewaz:
Prąd do akumulatora płynie wówczas, kiedy napięcie chwilowe sinusoidy napięcia wyjściowego generatora przekracza aktualne napięcie U akumulatora
Pole powierzchni między U akum. a sinusoidą J ład. obrazuje wartość prądu ładowania.
W procesie ładowania prosta U akum., czyli napięcie na zaciskach akumulatora przesuwa się ku górze zmniejszając to pole, czyli zmniejsza się automatycznie prąd ładowania akumulatora.
[ Dodano: 2017-03-07, 22:34 ]
Przy ladowaniu Akumulatora system zarzadzania energia w D3 i tak sprawdza :
- napięcie akumulatora
– temperatura szyny prądowej
– temperatura akumulatora
– stan naładowania (SOC)
– wartość średnia prądu spoczynkowego
– wyłączanie prądu spoczynkowego
– wewnętrzna rezystancja akumulatora,
strata stanu naładowania
Maciej
Powiedz mi jaka roznice wg Ciebie zrobi zakodowanie 95 Ah na 100 Ah akumulatorze jak kolega opisal czyli ok 60W dla procesu ladowania?
ladowanie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 217 raz(y) 231,32 KB |
Ladowanie aku.jpg
|
|
Plik ściągnięto 34 raz(y) 18,22 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-07, 23:59
|
|
|
w/g mnie zakodowanie innej pojemności np 95 zamiast 110 nie wpłynie znacząco
na prąd ładowania - w wolnej chwili sprawdzę
ja uważam że do alternatora idzie jedynie z niego zapotrzebowanie na napięcie
potem prąd jaki płynie do akku jest wynikową stanu niedoładowania, aktualnie generowanego
napięcia przez alternator i tego co zjada z alternatora samo auto
co ładnie widać po odpalaniu auta po dłuższym postoju, najpierw prąd pobierany przez akku
jest duży co powoduje spadki napięcia w instalacji, potem napięcie stopniowo się podnosi
aby zbliżyć się do wartości żądanych przez BEMa (w miarę jak akku się ładuje)
żądane napięcie ładowania nie jest regulowane w jakimś szerokim zakresie
(jeżeli dobrze pamiętam to jest to 14, 14,5 lub 15V) zarówno dla akku 60Ah jak i 110Ah
oczywiście do bardziej prądożernego auta jak i większy akku to i mocniejszy altek
w końcu 100A przy ~14V to prawie półtora kW mały alternator mógłby nie wytrzymać
długiego obciażenia przez duży niedoładowany akku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
paweldzwo
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 314 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2017-03-08, 23:55
|
|
|
Pozostaje mi chyba tylko podziękować za tak wyczerpującą pomoc, nie spodziewałem się że będzie aż tak dogłębna:)
Generalnie zastanawiam się jeszcze nad kodowaniem, mianowicie
dla Varty silver 110Ah/920A mamy
4E0915105D
0409536083
dla 95Ah mamy pierwszy parametr 4E0915105C z literką C na końcu zamiast D a co z drugim parametrem, o ile dobrze pamiętam, jaki numer seryjny podać?
[ Dodano: 2017-03-14, 16:26 ]
Mogę prosić o info czy jest kodowanie aku 95Ah bo jednak mój prawie nowy bosch z padniętą celą do niczego się nie nadaje więc muszę coś kupić jak najszybciej |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-06, 12:04
|
|
|
123 |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
nexus
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 74 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-12-18, 22:43
|
|
|
Mam pytanie czy trzeba robić 3 razy to samo tak jak na tym filmiku czy wystarczy ten 1 punkt?
I czy jak kupie Aku fiamm, exide czy jakiś inny 110Ah to te kody na Varte przyjmą akumulator z innej firmy?
4E0915105D
0409536083
varta 110/920
https://www.youtube.com/watch?v=IJAScg6JrYI&t=
Czyli :
Audi A8 (4E) Battery Replacement
This procedure details how to replace a battery in a vehicle using a separate battery management control module. See the separate instructions for models where the battery management control module is a slave/subsystem of the gateway.
The following procedure does assume you are using a battery supplied by VW/Audi, all necessary details for the following steps can found on the battery itself. Make sure to refer to the factory repair manual in order to fulfill all additional prerequisites.
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
Use the pull down menu to select the battery (slave) listed as #1.
[Battery Coding]
• Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits). - tutaj trzeba poszukać na necie dodawania odpowiadającemu twoim parametra aku
• Enter the new Battery Serial Number (10 digits). - ostatnie 10 cyfr z naklejki akumulatora
• Select the new Battery Vendor. do wyboru - banner, moll , varta i coś jeszcze
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Your new Battery should now be coded and the Battery Control Module should be aware of the new Battery. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-12-20, 09:51
|
|
|
nexus napisał/a: | Mam pytanie czy trzeba robić 3 razy to samo tak jak na tym filmiku czy wystarczy ten 1 punkt?
I czy jak kupie Aku fiamm, exide czy jakiś inny 110Ah to te kody na Varte przyjmą akumulator z innej firmy?
4E0915105D
0409536083
varta 110/920
|
Robisz punkt pierwszy i koniec, inna firma nie ma większego znaczenia liczy się pojemność |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-08, 11:54
|
|
|
Witam.
Czy po prawidłowym zakodowaniu akumulatora wartość wyświetlana w MMI powinna wskoczyć na 100%? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-08, 18:51
|
|
|
szary824 napisał/a: | Czy po prawidłowym zakodowaniu akumulatora wartość wyświetlana w MMI powinna wskoczyć na 100% ? |
Tak. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-08, 22:33
|
|
|
Czyli zrobiłem coś źle mimo że wszystko wyglądało dobrze |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-01-08, 22:52
|
|
|
szary824 napisał/a: | Czyli zrobiłem coś źle mimo że wszystko wyglądało dobrze |
A może nowy aku nie był w pełni naładowany. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-08, 22:59
|
|
|
Raczej zrobił coś źle. Z tego co kojarzę właśnie dlatego nowy Aku podczas kodowania musi być w pełni naładowany. Bo sterownik przyjmuje, że to co właśnie zakodowalismy to akumulator przy swojej pełnej sprawności. Dlatego po zalogowaniu pokazuje fulla |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Joey
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2019 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-05-11, 11:43
|
|
|
Ma ktos kody dla akumulatora 95ah? Czy moze lepiej zakodowac na 110ah mając aku 95? |
|
|
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
|
|
|
|
|