Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 preFL ALL ] Kodowanie akumulatora  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-07, 17:04   

mmalinas napisał/a:
Czesc

Przy tych roznicach pojemnosci znamionowej zupelnie bez roznicy
Jesli zakodujesz go na 110Ah to bedzie dostawal 2A wiekszy prad ladowania a przy
95Ah mniejszy czyli czas ladowania sie zwiekszy.
Jesli jezdzisz na krotkich trasach i obciazasz AKU to na 110Ah
Jesli masz dlugie trasy to nie ma problemu z 95Ah
Maly prad ladowania oznacza mniejsza oksydacje elektrolitu czyli wyzsza zywotnosc.
Ale w tych roznicach pojemnosci znamionowej nie mnialbym strachu.


nie moa możliwości ograniczenia prądu ładowania... to co robi BEM to w dosyć wąskim zakresie
reguluje napięcie generowane przez alternator... a akku jak niedoładowany to wygeneruje taki
prąd jaki będzie mu potrzebny, jak mówiłem u mnie przy niedoładowaniu sięgał on 100A
i wtedy nawet solidny kabel plusowy się grzeje

wygnereuje znaczy się w tym przypadku tak obciąży alternator zeby nie było że coś się
bierze z niczego

kodowanie nowego jest BEMpowi potrzebne bo sobie liczy deltę energii z akku czyli zakłada
nowy potem liczy ile weszło w ile wyszło i wie mniej więcej jaki jest stan w danym momencie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mmalinas 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 144
Skąd: Ostrzeszow
Wysłany: 2017-03-07, 22:26   

Maciej

Uswiadom mnie prosze jesli sie myle

Jak sie dobrze zastanowisz to i tak wyjdzie na moje

Regulacja napieciowa sterujesz prad ladowania poniewaz:

Prąd do akumulatora płynie wówczas, kiedy napięcie chwilowe sinusoidy napięcia wyjściowego generatora przekracza aktualne napięcie U akumulatora

Pole powierzchni między U akum. a sinusoidą J ład. obrazuje wartość prądu ładowania.
W procesie ładowania prosta U akum., czyli napięcie na zaciskach akumulatora przesuwa się ku górze zmniejszając to pole, czyli zmniejsza się automatycznie prąd ładowania akumulatora.

[ Dodano: 2017-03-07, 22:34 ]
Przy ladowaniu Akumulatora system zarzadzania energia w D3 i tak sprawdza :
- napięcie akumulatora
– temperatura szyny prądowej
– temperatura akumulatora
– stan naładowania (SOC)
– wartość średnia prądu spoczynkowego
– wyłączanie prądu spoczynkowego
– wewnętrzna rezystancja akumulatora,
strata stanu naładowania

Maciej

Powiedz mi jaka roznice wg Ciebie zrobi zakodowanie 95 Ah na 100 Ah akumulatorze jak kolega opisal czyli ok 60W dla procesu ladowania?

ladowanie.jpg
Plik ściągnięto 217 raz(y) 231,32 KB

Ladowanie aku.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 18,22 KB

_________________
pozdrawiam

Michal
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-07, 23:59   

w/g mnie zakodowanie innej pojemności np 95 zamiast 110 nie wpłynie znacząco
na prąd ładowania - w wolnej chwili sprawdzę

ja uważam że do alternatora idzie jedynie z niego zapotrzebowanie na napięcie
potem prąd jaki płynie do akku jest wynikową stanu niedoładowania, aktualnie generowanego
napięcia przez alternator i tego co zjada z alternatora samo auto

co ładnie widać po odpalaniu auta po dłuższym postoju, najpierw prąd pobierany przez akku
jest duży co powoduje spadki napięcia w instalacji, potem napięcie stopniowo się podnosi
aby zbliżyć się do wartości żądanych przez BEMa (w miarę jak akku się ładuje)

żądane napięcie ładowania nie jest regulowane w jakimś szerokim zakresie
(jeżeli dobrze pamiętam to jest to 14, 14,5 lub 15V) zarówno dla akku 60Ah jak i 110Ah

oczywiście do bardziej prądożernego auta jak i większy akku to i mocniejszy altek
w końcu 100A przy ~14V to prawie półtora kW mały alternator mógłby nie wytrzymać
długiego obciażenia przez duży niedoładowany akku
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
paweldzwo 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 314
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2017-03-08, 23:55   

Pozostaje mi chyba tylko podziękować za tak wyczerpującą pomoc, nie spodziewałem się że będzie aż tak dogłębna:)

Generalnie zastanawiam się jeszcze nad kodowaniem, mianowicie
dla Varty silver 110Ah/920A mamy
4E0915105D
0409536083

dla 95Ah mamy pierwszy parametr 4E0915105C z literką C na końcu zamiast D a co z drugim parametrem, o ile dobrze pamiętam, jaki numer seryjny podać?

[ Dodano: 2017-03-14, 16:26 ]
Mogę prosić o info czy jest kodowanie aku 95Ah bo jednak mój prawie nowy bosch z padniętą celą do niczego się nie nadaje więc muszę coś kupić jak najszybciej :)
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-06, 12:04   

123
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-06, 12:08   

Kodowanie na nowo podłączonym akumulatorze naładowanym do pełna i tak powinno się zrobić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
nexus 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-18, 22:43   

Mam pytanie czy trzeba robić 3 razy to samo tak jak na tym filmiku czy wystarczy ten 1 punkt?
I czy jak kupie Aku fiamm, exide czy jakiś inny 110Ah to te kody na Varte przyjmą akumulator z innej firmy?
4E0915105D
0409536083
varta 110/920


https://www.youtube.com/watch?v=IJAScg6JrYI&t=
Czyli :
Audi A8 (4E) Battery Replacement
This procedure details how to replace a battery in a vehicle using a separate battery management control module. See the separate instructions for models where the battery management control module is a slave/subsystem of the gateway.
The following procedure does assume you are using a battery supplied by VW/Audi, all necessary details for the following steps can found on the battery itself. Make sure to refer to the factory repair manual in order to fulfill all additional prerequisites.
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
Use the pull down menu to select the battery (slave) listed as #1.
[Battery Coding]
• Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits). - tutaj trzeba poszukać na necie dodawania odpowiadającemu twoim parametra aku
• Enter the new Battery Serial Number (10 digits). - ostatnie 10 cyfr z naklejki akumulatora
• Select the new Battery Vendor. do wyboru - banner, moll , varta i coś jeszcze
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Your new Battery should now be coded and the Battery Control Module should be aware of the new Battery.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2017-12-20, 09:51   

nexus napisał/a:
Mam pytanie czy trzeba robić 3 razy to samo tak jak na tym filmiku czy wystarczy ten 1 punkt?
I czy jak kupie Aku fiamm, exide czy jakiś inny 110Ah to te kody na Varte przyjmą akumulator z innej firmy?
4E0915105D
0409536083
varta 110/920


Robisz punkt pierwszy i koniec, inna firma nie ma większego znaczenia liczy się pojemność
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-01-08, 11:54   

Witam.
Czy po prawidłowym zakodowaniu akumulatora wartość wyświetlana w MMI powinna wskoczyć na 100%?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-01-08, 18:51   

szary824 napisał/a:
Czy po prawidłowym zakodowaniu akumulatora wartość wyświetlana w MMI powinna wskoczyć na 100% ?

Tak.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-01-08, 22:33   

Czyli zrobiłem coś źle mimo że wszystko wyglądało dobrze :)
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-01-08, 22:52   

szary824 napisał/a:
Czyli zrobiłem coś źle mimo że wszystko wyglądało dobrze :)

A może nowy aku nie był w pełni naładowany. <hmm>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-01-08, 22:59   

Raczej zrobił coś źle. Z tego co kojarzę właśnie dlatego nowy Aku podczas kodowania musi być w pełni naładowany. Bo sterownik przyjmuje, że to co właśnie zakodowalismy to akumulator przy swojej pełnej sprawności. Dlatego po zalogowaniu pokazuje fulla :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Joey 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3,D4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2019
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-11, 11:43   

Ma ktos kody dla akumulatora 95ah? Czy moze lepiej zakodowac na 110ah mając aku 95?
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 470
Skąd: Skawina
Wysłany: 2019-05-11, 16:45   

To Ci powinno pomóc .... zaglądnij....

https://www.a8team.pl/d3-...-d3-vt21358.htm
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.