Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-08-31, 10:02
|
|
|
Zla adaptacja pokaze blad w setrowniku ale nie na FISie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
jacekmury1
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: jacek
Jeżdzę: d3
Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 34 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2017-11-19, 22:27
|
|
|
Ten komunikat dotyczy przodu czy tyłu? |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-11-21, 08:32
|
|
|
jacekmury1 napisał/a: | Ten komunikat dotyczy przodu czy tyłu? |
przednie klocki do sprawdzenia / wymiany ..........szkoda czytać tych wywodów i teorii (technicznie to forum to jakiś dramat - prosty temat jak budowa cepa a zaraz będzie 15 podstron dyskusji) |
|
|
|
|
|
|
|
jacekmury1
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: jacek
Jeżdzę: d3
Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 34 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2017-11-21, 10:11
|
|
|
Przodnie klocki wymiana ,tyle w temacie. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-11-23, 09:53
|
|
|
Tak, zgadza się początek tego tematu dotyczył czujników przednich klocków.
drago_o napisał/a: |
No właśnie, ten sterownik ręcznego działą często w D3 jak chce. A właściwie pokazuje co chce. Już miałem od groma sytuacji gdzie wszystko działało dobrze a były najróżniejsze błędy w sterowniku i powinien moim zdaniem za zegarach być również błąd a miałem też takie sytuacje, że błędy brak a pioruny na FIS... Uważam go za najbardziej problematyczny ze sterowników w D3 |
w kwestii natomiast sterownika elektrycznego hamulca ręcznego można chyba skojarzyć jego czasem nieprawdziwe błędy z wilgocią która bywa pod akumulatorem (bo tam jest ten sterownik i jeśli tam się dostaje woda to wiązka jest mokra i mogą być dziwne błędy) - ja miałem u siebie tak po stwierdzeniu wilgoci pod aku (założyłem nawet osobny wątek skąd ta woda się tam dostaje) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-11-23, 10:12
|
|
|
colln napisał/a: | w kwestii natomiast sterownika elektrycznego hamulca ręcznego można chyba skojarzyć jego czasem nieprawdziwe błędy z wilgocią która bywa pod akumulatorem (bo tam jest ten sterownik i jeśli tam się dostaje woda to wiązka jest mokra i mogą być dziwne błędy) - ja miałem u siebie tak po stwierdzeniu wilgoci pod aku (założyłem nawet osobny wątek skąd ta woda się tam dostaje) |
U mnie sucho a błąd mam... komunikatu na zegarach ani na FIS nie ma a ręczny działa bez zarzutu. Otwiera się i zamyka i do wymiany klocków też bez problemu |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
jacekmury1
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: jacek
Jeżdzę: d3
Dołączył: 27 Paź 2016 Posty: 34 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2017-11-24, 14:47
|
|
|
Wskoczyły klocki Ate. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2018-02-16, 15:38
|
|
|
Witam,
Dzisiaj rano wracając z pracy wpadłem w taką dziurę że chyba prawy przedni amor się zamknął... od razu wyskoczył komunikat brake pads... zatrzymałem aby zrobić pobieżną diagnoze bo po uderzeniu wnioskowałem urwanie koła... Wszystko było ok. 25minut temu byłem u mechanika sprawdził komputerem i...Nie widać błędu... pobieżnie (zajety był) obejrzał na żabie ale umówiliśmy się na poniedziałek.
Auta nie ściąga... Nic nie stuka puka. Czy ktoś miał taką sytuacje? Wiem zadam durne pytanie ale czy to może być po prostu zerwany sensor gdzieś w środku i klocki do wymiany czy coś poważniejszego, panikuje może nazbyt ale wole mieć świadomośc że moge wywalić kupę kasy niż przez weekend zachodzić w głowę a w poniedziałek płakać. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-04-17, 18:09
|
|
|
drago_o napisał/a: | colln napisał/a: | jak się zaświeci to klocków zewnętrznych jest sporo wewnętrznych zazwyczaj trochę mniej |
Z tym się nie zgadzam, jeszcze nie miałem sytuacji abym miał nierówno zużyte klocki. A 2 razy już klocki wymieniałem. |
można sie nie zgadzać ale czasami tak bywa... mam i ja taka przypadłośc teraz
zaciski bez prowadnic... i sie zastanawiam czy jest sens wybebeszać?
wszystkie 4 klocki stronami zuzyte tak samo z tym że wewnętrzne szybciej (zaświeciła
się kontrola co oznacza jakies 3mm a od zewnetrznej co najmniej dwa razy tyle jeszcze jest
PS sorry za kotleta ale nie znalazłem nic nowszego w tym temacie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2021-06-09, 08:27
|
|
|
maciu napisał/a: | drago_o napisał/a: | colln napisał/a: | jak się zaświeci to klocków zewnętrznych jest sporo wewnętrznych zazwyczaj trochę mniej |
Z tym się nie zgadzam, jeszcze nie miałem sytuacji abym miał nierówno zużyte klocki. A 2 razy już klocki wymieniałem. |
można sie nie zgadzać ale czasami tak bywa... mam i ja taka przypadłośc teraz
zaciski bez prowadnic... i sie zastanawiam czy jest sens wybebeszać?
wszystkie 4 klocki stronami zuzyte tak samo z tym że wewnętrzne szybciej (zaświeciła
się kontrola co oznacza jakies 3mm a od zewnetrznej co najmniej dwa razy tyle jeszcze jest
PS sorry za kotleta ale nie znalazłem nic nowszego w tym temacie |
Ja bym zdjął zaciski i posprawdzał czy się syf nie nazbierał na gumkach uszczelniających tłoczki. Sprawdziłbym też same tłoczki, bo jeśli jakoś syf pod gumką przeszedł to będzie się przycinał i może się nie cofać do końca po puszczeniu hamulca. Wtedy możesz mieć taki efekt. Zużyte uszczelnienia na tłoczkach (mówię o tych co uszczelniają płyn hamulcowy a nie przeciwkurzowe) też mogą powodować gorsze cofanie się tłoczków.
W sumie ja też w tym temacie. Ręczny z jednej strony nie działa (padł silniczek, nie było kiedy wymienić, jeździłem tak jakiś czas, z resztą w ciągu ostatnich 2 lat ręcznego użyłem dosłownie raz). Klocki mają grubość OK, tarcze jeszcze nie są na minimalnej grubości. Padł aku. jakiś czas auto stało z rozładowanym doszczętnie (musiałem otworzyć auto z kluczyka). W końcu wymieniłem aku i na zegarach choinka. Kontrolka żółta przekreślonego ręcznego z piorunami (czyli pewnie błąd od walniętego silniczka bo to świeciło już wcześniej). Do tego czerwony warning na wyświetlaczu od hamulców, świecący/migający czerwony napis "brake" na prawym zegarze. Wszedłem vcds i w błędach mam między innymi "zużyte klocki hamulcowe"(drugi błąd to uwalony silniczek). Do tego jak się rusza to pipek z zegarów napierdziela dobre 30sekund. Potem jak się znów człowiek zatrzyma na światłach i ruszy, to znowu kolejne 30 sekund. Próbowałem robić adaptację ale nie przechodzi (przypuszczam, że z powodu walniętego silniczka).
Pytanie, czy z uwalonym ręcznym z jednej strony, da się ten błąd o zużyciu klocków skasować?
Uprzedzę od razu docinki - tak, nowy silniczek ręcznego już zamówiony, montaż najprędzej za 2 tygodnie bo nie ma kiedy.
Audi-stan umysłu. Tak spierdzielonych patentów jak w D3 nie widziałem jeszcze w żadnym innym aucie. Wystarczyło zrobić zwykły czujnik zużycia jak z przodu. Miliony sterowników i sterowniczków, ochrony komponentów, cuda. A można to wszystko tak prosto rozwiązać i nie robić choinki z byle pierdoły. Najchętniej to bym z tego auta zostawił tylko budę i silnik. Całą resztę musiałbym zrobić po swojemu aby to auto dawało pełną satysfakcję. Nawet aktywny tempomat mnie irytuje.
Ciekawe czy na Volvo też będę za jakiś czas tak narzekał (choć i tu już mam uwagi, kompletny brak kontroli zużycia klocków fabrycznie)
[ Dodano: 2021-06-18, 15:03 ]
No więc ręczny póki co działa. Obyło się bez wymiany silniczka. Najwyżej zostanie na półce w zapasie. Okazało się, że rozpięły się kable przy kole O_o.
Błędy pokasowane, grubość klocków zaadaptowana. Został jeden błąd:
1 Fault Found:
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11111011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 122
Mileage: 154824 km
Time Indication: 0
Date: 2004.03.25
Time: 00:41:03
Freeze Frame:
Voltage: 11.28 V
Count: 93
Ręczny działa, otwiera się, zamyka. Aku nowe, ładowanie jest. Napięcie na instalacji wciąż za niskie w stosunku do idealnego (13,8V obecnie). Błąd sypie tylko na jednym zacisku.
Jakieś pomysły? Ja obstawiam, że szlag trafia styki między wiązką karoserii a wiązką silniczka. Ktoś miał podobny problem? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-06-18, 15:45
|
|
|
sssebek napisał/a: | No więc ręczny póki co działa. Obyło się bez wymiany silniczka. Najwyżej zostanie na półce w zapasie. Okazało się, że rozpięły się kable przy kole O_o.
Błędy pokasowane, grubość klocków zaadaptowana. Został jeden błąd:
1 Fault Found:
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
(...)
Ręczny działa, otwiera się, zamyka. Aku nowe, ładowanie jest. Napięcie na instalacji wciąż za niskie w stosunku do idealnego (13,8V obecnie). Błąd sypie tylko na jednym zacisku.
Jakieś pomysły? Ja obstawiam, że szlag trafia styki między wiązką karoserii a wiązką silniczka. Ktoś miał podobny problem? |
Generalnie problem jest znany i już tutaj kilkukrotnie opisywany...
Niestety wiązka elektryczna hamulca postojowego w okolicy koło/wahacz potrafi gnić.
Nie wiem jak i dlaczego ale problem na tyle jest rozpoznany, że w Audi można kupić zestaw naprawczy tejże wiązki czyli całą kompletną wiązkę na jedną stronę którą należy wymienić i polutować w bagażniku. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2021-06-18, 22:05
|
|
|
Właśnie się zastanawiałem czy to ta sama przypadłość co w A6. Gnicie leci od strony kostki w stronę karoserii pewnie? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|