Autor |
Wiadomość |
Toomek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 14 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2015-07-04, 12:26 [D3 ALL
] Problem z zawieszeniem
|
|
|
Krotko opiszę sytuację, a mianowicie w aucie nie działa zawieszenie, tzn tył siedzi całkiem przód jest trochę wyżej, nie reaguje na przełączanie trybów, nic się nie dzieje, tryb LIFT jest cały czas na szaro, jeśli przełączam pomiędzy pozostałymi trybami one też robią się szare ale nic się ie dzieje. Po ponownym odpaleniu znów wszystkie tryby są na czerwono oprócz LIFT. Auto przyjechało na lawecie, po zjechaniu z lawety podniósł się tylko przód, a tył nic. W związku z tym mam pytanie od czego zacząć sprawdzanie, i w jaki sprzęt do diagnostyki muszę się zaopatrzyć, tak na własne potrzeby. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-07-04, 16:07
|
|
|
Zacznij od podglądu błędów w aucie, potrzebujesz VAG, VCDS, Gutmann lub inne tego typu urządzenie diagnostyczne. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-04, 17:25
|
|
|
A czy przód opada w dół? Generalnie to VCDS byłby przydatny
Generalnei za podnoszenie auta odpowiada szereg różnych rzeczy, czujniki w kołach, czujniki cisnienia, kompresor, wyspa zaworów.
Za opuszczanie trochę mniej. Bo zarowy w amorkach i czyjniki w kołach. Musisz precyzyjniej zdjagnozować. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Toomek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 14 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2015-07-04, 17:36
|
|
|
Przód raz się podniósł i tak został nie opuszcza, spróbuję jakiegoś VCDSa zorganizować, zobaczę jakie błędy pokaże, od razu zapytam jak to jest z tym VCDSem jeśli chciałbym sobie kupić to jakąś konkretną wersję ? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-07-04, 17:42
|
|
|
zależy czy masz firme i warsztat czy na własny użytek? Zawsze polecę oryginalną wersję i wtedy masz najnowsze oprogramowanie zawsze do neigo dostępne i działa z każdą wersją(program jest darmowy a płaci się za kabel). Ale na własny użytek mozna kupić chińskiego klona. Oryginał kosztuje około 1700zł, klon koło 170+przesyłka. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-07-05, 12:17
|
|
|
Na początek szczegółowa diagnostyka - posiadając VCDSa sprawdzisz praktycznie wszystko.
Później prawidłowa interpretacja tego co się dzieje i naprawa. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Toomek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 14 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2015-07-10, 15:48
|
|
|
Pokazało mi takie błędy:
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
009 - Open or Short to Ground
01437 - Control Position not Learned
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
01583 - Leak in System Detected
01400 - Suspension Level Control
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Pojeździłem trochę autem po placu i nawet opcję LIFT mogę wybrać, przód podnosi się bardzo szybko, z tyłem jest gorzej, trochę się dźwiga ale ogólnie jest nisko, gdzie szukać nieszczelności, czy są jakieś newralgiczne miejsca ? |
|
|
|
|
Toomek
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 14 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2015-07-11, 19:51
|
|
|
Próbowałem zrobić adaptację tylnego lewego koła (tam był wymieniany czujnik), ale mam problem z VCDS, wchodzę w security access i po wpisaniu 31564 wyskakuje błąd: "controller refused the key error 35" |
|
|
|
|
|
|
|
|