Autor |
Wiadomość |
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-09-19, 11:47
|
|
|
maciu napisał/a: | tylko po to że on sobie liczy ile Ah zabrałes z akku a ile dostarczyłeś... i na tej podstawie
szacuje kondycję akku... jak zapodasz nowy a on wg swoich przeliczeń będzie miał
że jest spory niedobór to będzie stosownie do tego zarządzał usypianiem, ładowaniem itp.
może nie być żadnego efektu a może być, lepiej zakodować |
W takim razie na ZDROWY ROZUM ten system jest upośledzony, skoro nie potrafi sam ocenić poziomu naładowania to taka luźna sugestia, i jeżeli monitoruje spadek już zamontowanego aku to powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy i znów przeliczać spadek...zapewne tak jest tylko my jako użytkownicy dajemy sobie ciemnotę wciskać...chyba że się mylę??? |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-19, 11:50
|
|
|
Żeby system "wiedział" ile procent ma aku sam musi to ładować dlatego trzeba włożyć naladowany w pełni i zaznaczyć że jest pełny. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-19, 16:47
|
|
|
zanjac napisał/a: | powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy |
no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +
a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub
naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam
ot taki miernik cęgowy z watomierzem oraz pomiarem napięcia + logika w sofcie
sterownika |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-09-20, 09:25
|
|
|
maciu napisał/a: | no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +
a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub
naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam |
Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowy |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-20, 16:44
|
|
|
zanjac napisał/a: | Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowy |
Ale się uparłeś układ zarzadzania energią jest po to żeby "kowalski" zawsze auto odpalił sterownik liczy ile zostało energi w aku po to że jak jest mało to system wyłączy wszystkie zbędne odbiorniki (dociągi,webasto,solar,poziomowanie itd..)żeby zostawić minimum energi na odpalenie jak włożysz nowy aku w pełni naładowany, a go nie zakodujesz to sterownik zarządzania energią dalej będzie wszystko odłączał dlatego wsadzając naładowany trzeba zakodować jako naładowany i jest spokój, jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ? |
|
|
|
|
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-09-21, 08:08
|
|
|
Przepraszam, że się uparłem, po prostu jako użytkownikowi przeszkadza mi ten fakt kodowania.
Marcin2013 napisał/a: | jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ? |
Jakto jak? "Przewaga dzięki technice"...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd. |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-24, 21:56
|
|
|
zanjac napisał/a: | ...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
... |
no przeciez mierzy, pisałem - do tego jest ten dodatkowy cienki kabelek
wychodzący prosto z klemy (zeby pomiar był możliwie jak najbardziej dokładny)
ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah
zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-25, 07:45
|
|
|
zanjac napisał/a: | ...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia. |
Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność |
|
|
|
|
|
|
|
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-09-26, 15:27
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | zanjac napisał/a: | ...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia. |
Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność |
No tak masz rację, chodziło mi oczywiście o pojemność akumulatora w rozumieniu technicznym jako pojemność znamionowa, która odnosząc się do całkowicie sprawnego i prawidłowo naładowanego akumulatora rozładowywanego stałym prądem przez okres 20 godzin w temperaturze 20°C, do momentu aż pojedyncze ogniwo osiągnie wartość 1,7 V (10,2 V dla akumulatora 12 V). ….czyli tak jak napisałem.
[ Dodano: 2018-10-04, 23:55 ]
maciu napisał/a: | ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah
zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj |
fizyka a nie żaden patent , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginału |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-10-05, 06:17
|
|
|
Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.
System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.
Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.
Tylko w stylu:
źle
średnio
dobrze
I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.
Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-05, 07:41
|
|
|
zanjac napisał/a: |
zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj |
fizyka a nie żaden patent , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginału [/quote]
sam sobie przeczysz, zrób lepszy bubel i zarabiaj... a jak nie rozumiesz jak to działa
i gdzie jest trudność (marek nieco opisał) to co ja poradzę |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-05, 21:48
|
|
|
zanjac napisał/a: | Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd. |
nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowej
Marcin2013 napisał/a: | zanjac napisał/a: | ...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia. |
Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność |
"U" czy "I" czy "A"... co za różnica...
Marcin2013
marekp750 napisał/a: | Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.
System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.
Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.
Tylko w stylu:
źle
średnio
dobrze
I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.
Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia. |
10/10
Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-05, 23:03
|
|
|
ciekawe ile osób napisze jeszcze to samo... może zaczniemy wpisywac miasta |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
zanjac
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 07 Kwi 2018 Posty: 61 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2018-10-08, 21:40
|
|
|
Cytat: | Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.
|
A w innych samochodach się da? panton napisał/a: | nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowej
|
No jak widać twoje pojęcie jest na bardzo wysokim poziomie i nie czytasz jeszcze ze zrozumieniem, trzeba może punkt po punkcie itd. a może napisać Drukowanymi, abyś mógł "zatrybić" sedno, czyli: dla zwykłego użytkownika rozwiązanie z kodowaniem aku jest do bani i tyle. Polecam jednak zgłębić fizykę w rozdziale zajmującym się zależnościami jak to napisałeś: panton napisał/a: | U" czy "I" czy "A"... co za różnica... |
Tak czy inaczej nie ma co pisać w tym temacie kolejnych teorii, powielać i rozwodzić się nad tym "bublem" z pozycji użytkownika Audi powinno poprawić ten system bo jest uciążliwy i w tej formie nie użyteczny dla "kowalskiego". "ot totius philosophiae" mój masterze. |
_________________ życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-09, 17:35
|
|
|
zanjac napisał/a: | Cytat: | Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.
|
A w innych samochodach się da? |
w jakich? sprawdzimy jaki tam system jest |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|