Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 10 4.2TDI ] Adaptacja akumulatora A8 D4 vcds  
Autor Wiadomość
zanjac 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 60
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-09-19, 12:47   

maciu napisał/a:
tylko po to że on sobie liczy ile Ah zabrałes z akku a ile dostarczyłeś... i na tej podstawie

szacuje kondycję akku... jak zapodasz nowy a on wg swoich przeliczeń będzie miał

że jest spory niedobór to będzie stosownie do tego zarządzał usypianiem, ładowaniem itp.

może nie być żadnego efektu a może być, lepiej zakodować


W takim razie na ZDROWY ROZUM ten system jest upośledzony, skoro nie potrafi sam ocenić poziomu naładowania <chura> <chura> to taka luźna sugestia, i jeżeli monitoruje spadek już zamontowanego aku to powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy i znów przeliczać spadek...zapewne tak jest tylko my jako użytkownicy dajemy sobie ciemnotę wciskać...chyba że się mylę???
_________________
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-09-19, 12:50   

Żeby system "wiedział" ile procent ma aku sam musi to ładować dlatego trzeba włożyć naladowany w pełni i zaznaczyć że jest pełny.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-19, 17:47   

zanjac napisał/a:
powinien po włożeniu drugiego aku odczytać poziom większy



no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +

a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub
naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam

ot taki miernik cęgowy z watomierzem oraz pomiarem napięcia + logika w sofcie
sterownika
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
zanjac 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 60
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-09-20, 10:25   

maciu napisał/a:
no nie, liczona jest tylko delta czyli ile na - i ile na +



a stan początkowy aby wszystko było poprawnie jest jeden - jak masz nowy lub

naładowany do pełna i wtedy kodujesz że oto jest nowy, dalej policzy sobie sam

Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowy <chura>
_________________
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-09-20, 17:44   

zanjac napisał/a:
Czyli tak jak napisałem, rozwiązanie jest upośledzone i do bani, bo co obchodzi "kowalskiego", że bateria się wyczerpała...wkłada nową i już, ale to rozwiązanie ma pewnie inny cel marketingowy


Ale się uparłeś układ zarzadzania energią jest po to żeby "kowalski" zawsze auto odpalił sterownik liczy ile zostało energi w aku po to że jak jest mało to system wyłączy wszystkie zbędne odbiorniki (dociągi,webasto,solar,poziomowanie itd..)żeby zostawić minimum energi na odpalenie jak włożysz nowy aku w pełni naładowany, a go nie zakodujesz to sterownik zarządzania energią dalej będzie wszystko odłączał dlatego wsadzając naładowany trzeba zakodować jako naładowany i jest spokój, jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ?
 
 
zanjac 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 60
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-09-21, 09:08   

Przepraszam, że się uparłem, po prostu jako użytkownikowi przeszkadza mi ten fakt kodowania.
Marcin2013 napisał/a:
jak ma policzyć sam jak nowego aku nie ładował alternator ?

Jakto jak? "Przewaga dzięki technice"...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd.
_________________
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-24, 22:56   

zanjac napisał/a:
...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.
...


no przeciez mierzy, pisałem - do tego jest ten dodatkowy cienki kabelek
wychodzący prosto z klemy (zeby pomiar był możliwie jak najbardziej dokładny)

ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah
zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-09-25, 08:45   

zanjac napisał/a:
...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.


Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność ;)
 
 
zanjac 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 60
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-09-26, 16:27   

Marcin2013 napisał/a:
zanjac napisał/a:
...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.


Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność ;)

No tak masz rację, chodziło mi oczywiście o pojemność akumulatora w rozumieniu technicznym jako pojemność znamionowa, która odnosząc się do całkowicie sprawnego i prawidłowo naładowanego akumulatora rozładowywanego stałym prądem przez okres 20 godzin w temperaturze 20°C, do momentu aż pojedyncze ogniwo osiągnie wartość 1,7 V (10,2 V dla akumulatora 12 V). <hmm> ….czyli tak jak napisałem.

[ Dodano: 2018-10-04, 23:55 ]
maciu napisał/a:
ale widocznie z samego pomiaru napięcia nie da się wywnioskować ile jeszcze Ah

zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj

fizyka a nie żaden patent <boisie> , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginału <hihiwiesz>
_________________
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-05, 07:17   

Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.

System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.

Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.

Tylko w stylu:

źle
średnio
dobrze

I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.

Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 08:41   

zanjac napisał/a:

zostało.... a jak umiesz to składaj patent i zarabiaj

fizyka a nie żaden patent <boisie> , zwykłe źródło zarobku dla koncernu. Tak czy inaczej włożyli bubel aby użytkownik w myśl dewizy "AUDI DZIĘKI TECHNICE" kodowali w serwisach oryginalne akumulatory z opisem numeru oryginału <hihiwiesz> [/quote]

sam sobie przeczysz, zrób lepszy bubel i zarabiaj... a jak nie rozumiesz jak to działa
i gdzie jest trudność (marek nieco opisał) to co ja poradzę ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-05, 22:48   

zanjac napisał/a:
Marcin2013, zasady działania systemem zarzadzania energią w A8 są mi doskonale znane stąd moje twierdzenie, że jest do bani i wieczne problemy w D3 że nie usypia modułów, że rozładowuje itd.


nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowej <onienie>

Marcin2013 napisał/a:
zanjac napisał/a:
...wystarczyłby w module zwykły miernik napięcia.


Sam napisałeś "miernik napiecia " jak nazwa wskazuje mierzy napięcie, a nie pojemność ;)


"U" czy "I" czy "A"... co za różnica... <jezyk2>
Marcin2013 <okok>

marekp750 napisał/a:
Pomiar napięcia jest ewentualnie skuteczny tylko dla informacji naładowany, średnio naładowany, cienko z nim... bardzo mała "rozdzielczość" stanu naładowania aku.

System ten nie pozwalałby na stosowanie poziomami odłączania elektroniki w aucie.

Na MMI nie byłoby informacji z dokładnością co 10% o stanie baterii.

Tylko w stylu:

źle
średnio
dobrze

I tam jeszcze kilka innych opcji by uciekło.

Więc pomiar naładowania aku z jego bilansu ładowania/rozładowywania jest fajnym
rozwiązaniem niemożliwym do zastąpienia przez sam pomiar napięcia.


10/10 <brawo>
Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-06, 00:03   

ciekawe ile osób napisze jeszcze to samo... może zaczniemy wpisywac miasta ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
zanjac 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jack
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2018
Posty: 60
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-10-08, 22:40   

Cytat:
Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.

<chura> <chura> A w innych samochodach się da? <fujarka>
panton napisał/a:
nie masz pojęcia o czym piszesz a przy tym wykazujesz braki z fizyki na poziomie 8 klasy szkoły podstawowej

No jak widać twoje pojęcie jest na bardzo wysokim poziomie i nie czytasz jeszcze ze zrozumieniem, trzeba może punkt po punkcie itd. a może napisać Drukowanymi, abyś mógł "zatrybić" sedno, czyli: dla zwykłego użytkownika rozwiązanie z kodowaniem aku jest do bani i tyle. Polecam jednak zgłębić fizykę w rozdziale zajmującym się zależnościami jak to napisałeś:
panton napisał/a:
U" czy "I" czy "A"... co za różnica...
<papa>
Tak czy inaczej nie ma co pisać w tym temacie kolejnych teorii, powielać i rozwodzić się nad tym "bublem" z pozycji użytkownika Audi powinno poprawić ten system bo jest uciążliwy i w tej formie nie użyteczny dla "kowalskiego". "ot totius philosophiae" mój masterze. <hihi>
_________________
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-09, 18:35   

zanjac napisał/a:
Cytat:
Z punktu technicznego tego nie da się inaczej rozwiązać... w D5 jest ta sama zasada działania.

<chura> <chura> A w innych samochodach się da? <fujarka>


w jakich? sprawdzimy jaki tam system jest
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.