Ogłoszenie 
Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe Sklep online samochodowych SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
werden.pl
moto market
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
MOTONET
Części online
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 10 4.2TDI ] Gierałtowice  
Autor Wiadomość
kaar 
Użytkownik


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi Q7
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-24, 22:58   [D4 10 4.2TDI ] Gierałtowice

Dzień dobry Panowie,

poszukuje A8 4.2 TDI. Znalazłem takie ogłoszenie. Dzwoniłem do Pana, auto użytkuje od ponad 5 lat, traktuje jako 3 w rodzinie, tylko w dalsze trasy. Serwisowany jest w Audi Gliwice i nigdy nie brał udziały nawet w najmniejszej stłuczce. Powiedzmy, że daje wiarę w to co mówi ten Pan, gdyż po prostu dobrze to brzmi i sensownie odpowiada.

OGŁOSZENIE TUTAJ

W związku z chęcią pojechania i obejrzenia auta, mam kilka pytań.

1- jako, że 2010 rok to pierwszy wypust czy będzie to sprawiało więcej problemów niż np 2012? Czy macie jakąś wiedzę czy te pierwsze produkcje sprawiały dużo więcej problemów niż młodsze roczniki?

2- Pan nie wie czy akcyza została zapłacona. Ma to sprawdzić w poniedziałek. Pytanie czy mi osobiście grożą jakieś konsekwencje prawno - podatkowe w związku z zakupem auta z nieopłaconą akcyza?

3- zakładając, że ten przebieg jest wiarygodny i serwis potwierdzi mi jej stan, to jakie bolączki czekają mnie w najbliższym czasie? Czy 4.2 TDI to dobry silnik czy lepszy byłby 3.0 TDI ? Ilu biegowa jest ta skrzynia biegów i czy nie jest to może multitronic?

Uprzedzę, może kilka faktów i ewentualnych pytań w moją stronę. Auta poszukuje dla mojego Taty, chce mu zrobić niespodziankę i prezent. Odchodzi na emeryturę i zawszę miał słabość do Audi A8. Ja kupując w 2006 roku sobie D2 3.3 TDI z V8, bardzo chętnie ją ode mnie brał. Był zachwycony ciszą i jazdą tym autem. Szukam auta do 150 000 zł, ponieważ nie widzę sensu wydawania większej gotówki ze względu na dość mała liczbę przejechanych rocznie kilometrów. Nie chodzi o wygląd, tylko o właściwości jezdne, komfort i silnik.


Z góry dziękuje za odpowiedzi!

Pozdrawiam!
KAROL
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
rafalr93 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: RZuwary
Wysłany: 2018-02-24, 23:05   

Co do pkt 2 Pan coś moim zdaniem kręci , sprowadzając auto niestety płaci się akcyzę , sam płaciłem kilka lat temu i to trochę odczuwa się bo to jakieś 18,3 procenta . Jak można tego nie pamiętać <hihi>

Pomimo tego może i gość zapomniał że zapłacił a nawet jakby nie zapłacił to ważna jest pierwsza rejestracja czyli tego sprzedającego co ma na siebie zarejestrowaną brykę .

pkt 3 , 4,2 tdi to bez wątpienia lepsza jednostka od 3.0 tdi .
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 167 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6412
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-24, 23:22   

Do rejestracji musiał mieć akcyzę opłaconą. Chyba, że sfałszował dokument potwierdzający. Może się to wydawać mało prawdopodobne ale znam osobiście sytuację niezapłaconego 500zł recyklingu i sfałszowania potwierdzenia przy rejestracji. Obecnie jest już kolejny właściciel. Co chwilę go nękają o zapłatę zaległych pieniędzy i straszą konsekwencjami a jak dla spokoju chciał to zrobić to mu zwrócili pieniądze i napisali, że nie jest osobą, która może tą płatność uregulować(musi być pierwszy właściciel) po czym znowu go zaczęli nękać ostrzeżeniami i straszyć tym, że auto zostanie zatrzymane przez policję... Paranoja.

Jak można nie pamiętać zapłacenia 20-30tys akcyzy w wypadku takiego auta, które wtedy mogło kosztować znacznie więcej niż teraz je sprzedaje. Tobie jako kupującemu "teoretycznie" (patrz mój przykład powyżej) nie powinno grozić nic jeśli pierwszy właściciel czegoś nie zapłacił. On przedstawia Ci tylko wymagane dokumenty. Karta pojazdu, dowód i umowa. Nie ma obowiązku sprawdzać(kupujący) i okazywać(sprzedający) nic więcej.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
raftor 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1308
Skąd: Toruń/Warszawa
Wysłany: 2018-02-25, 00:14   

Sam szukam D4 powodzenia <papa2> dodam taką wskazówkę że nie ma znaczenia cena auta często te droższe są po wielu kolizjach lub mają sprytnie kręcone przebiegi. Kupno takiego auta to istna walka. Sam odpuściłem kilka sztuk ze względu na niezpałaconą akcyzę, patrz karta pojazdu masz tam wpis samochód osobowy lub pojazd specjalny. Cb nie mogą ścigać w teorii w praktyce będą, ścigać mogą do 5 lat od wprowadzenia auta do kraju.

Ta sztuka którą wrzuciłeś dla mnie odpadłaby w przedbiegach uboga wersja i kolor nie ten.

Ja doszedłem do wniosku że wole auto albo uszkodzone lub z mankamentami mechanicznymi niżeli niedoposażone, dokładanie czegokolwiek z wyposażenia w D4 to koszta wielokrotnie wyższe niż pogrzebanie coś przy aucie.
 
 
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 57 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 834
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-02-25, 07:16   

Tak jak Drago pisze. Auto jest na polskich blachach wiec sprzedający nie musi potwierdzać kupującemu czy zapłacił akcyzę (inaczej nie zarejestrował by auta w PL).

Jako kupujący masz dostać:

1. książka pojazdu
2. dowód rejestracyjny
3. OC (chyba, że ustalisz inaczej /jako kupujący możesz nie brać tego ubezpieczenia, oczywiście bez sensu bo musisz w tym samym dniu by jechać autem ubezpieczyć auto gdzie indziej/)
4. umowa kupna/sprzedaży

Jak kupujesz auto niezarejestrowane w PL to sprawa wygląda inaczej.
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
Leonard 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 22
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 17
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-02-25, 10:19   

1- 4.2 tdi nie będzie sprawiało problemów

2- tobie nic nie grozi bo nie jesteś importerem tego samochodu i nie ty go rejestrowałes

3- 4.2 tdi nie ma bolączek i pod każdym względem jest lepszy od 3.0TDI skrzynia jest 8 biegowa i typowo hydrauliczna tiptronik

<papabuzi> <papa2>
_________________
Piwo to moje paliwo:) a 450KM i 6 litrów zmieniło mi punkt widzenia:)
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
raftor 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1308
Skąd: Toruń/Warszawa
Wysłany: 2018-02-25, 15:24   

Leonard napisał/a:
1- 4.2 tdi nie będzie sprawiało problemów

2- tobie nic nie grozi bo nie jesteś importerem tego samochodu i nie ty go rejestrowałes

3- 4.2 tdi nie ma bolączek i pod każdym względem jest lepszy od 3.0TDI skrzynia jest 8 biegowa i typowo hydrauliczna tiptronik


Widywałem już uszkodzone silniki 4.2 tdi może nie kilkanaście, ale kilka sztuk tak, więc nie jest to do końca taka perfekcja, choć fakt ten motor uchodzi za pancerny i z dużym potencjałem.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 566
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2018-02-25, 22:49   

4.2 TDI - widziałem już zmielone pompy wtryskowe przy 60-80 tysiącach km od nowego w D4, silnik dobry, ale osprzęt bywa kapryśny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Testy opon hamulce
OC/AC


| Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Serwis samochodowy | Nagranie spotów | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek | Usuwanie DPF i AdBlue |