|
Autor |
Wiadomość |
RobsonPL
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: a8 d4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2021 Posty: 22 Skąd: Bremen
|
Wysłany: 2024-12-31, 01:05 [D4 10 4.2TDI
] Prawdopodobnie zapchany dpf
|
|
|
Witam,
Kilka miesięcy temu zapchał mi się dpf i auto weszło w tryb awaryjny, wypaliłem go w serwisie i od tamtej pory przejechałem ok 10tys
Kupiłem k2 dpf cleaner dwie puszki wpsikalem je w czujnik cisnienia, zrobiłem jak instrukcja każe, było duzo pary wodnej i smrodu przepalanego, ale na nastepny dzien zapaliła mi się sprężynka i check engine kodo błędu p200300 niedrożność na 2 banku. Próbowałem wymusic wypalanie przejechalem 50km na wysokich obrotach ale nic to nie dało. Pozostaje mi wypalic go jeszcze raz serwisowo czy pozostaje demontaz i mycie, filtry są na podszybiu dostęp jest bardzo kiepski, mechanik mówił ze trzeba silnik opuscic.
Mam przejechane prawie 270tys. Nigdy wczesniej nie mailem problemow z dpf. Chciałem polepszyc a pogorszylem. |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 376 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2025-01-05, 11:03
|
|
|
Pytanie czy ten dpf jeszcze jest cały po takim przebiegu, czy się już w środku nie zaczyna kruszyć. Wtedy sam siebie pozatyka i żadne wypalanie już nie pomoże. Ja bym spróbował jeszcze wymusić mu wypalanie z pomocą interfejsu (jeśli masz, jak nie to ASO). Jak to nie pomoże to szykuj $$ |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
RobsonPL
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: a8 d4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lip 2021 Posty: 22 Skąd: Bremen
|
Wysłany: Wczoraj 14:24
|
|
|
błąd samoczynnie zniknał, komputerem sprawdzalem to bylo wykonane wypalanie 30 km temu, ale mam za to nowy blad turbo kod p257800 ma to ze sobą powiązanie? |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 376 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wczoraj 17:05
|
|
|
generalnie wszystko co jest w układzie wydechowym poczynając od głowicy po sam końcowy tłumik ma znaczenie i jest ze sobą powiązane. Błąd który podajesz to błąd prędkości pracy turbosprężarki. Czyli ECU silnika steruje turbo na np. 50k obrotów a w rzeczywistości przy takim wysterowaniu geometrii w turbo, wirnik rozpędza się np. do 40k. Wtedy masz wygenerowany błąd bo to co chce ECU nie pokrywa się z tym co otrzymuje w rzeczywistości.
No i teraz do sedna. Co ma wpływ na prędkość turbosprężarki? Ano prędkość oraz ilość przelatujących spalin przez nie. No i teraz, załóżmy że zmienna geometria jest ustawiona na pełny przepływ spalin przez turbo, więc powinno ono iść na pełnych obrotach, a masz przytkany wydech (np. w postaci zawalonego DPF) to siłą rzeczy te spaliny owszem polecą wszystkie przez turbo, ale z mniejszą prędkością niż normalnie powinny. W związku z tym turbo nie kręci się tak szybko jak powinno no i masz błąd.
Reasumując, skoro masz częste wypalanie DPF/ błędy od DPF i do tego inne błędy związane z obiegiem spalin, to w pierwszej kolejności do sprawdzenia jest sam DPF. Po oględzinach jego stanu należy sobie zadać pytanie, czy jego stan jest adekwatny do przebiegu i czy może być dalej użytkowany, jeśli nie, to czemu się tak stało + jego wymiana + rozwiązanie problemów które doprowadziły do usterki. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |