Autor |
Wiadomość |
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2016-11-04, 17:52
|
|
|
Często na autostradach DE praktycznie przejeżdżając kraj wzdłuż i wszerz to minimum 200 i grupo ponad , nie martw się ja nie z tych wariatów co na zabudowanym przekracza ponad 100 . Wszystko jest dla ludzi tylko w odpowiednim stopniu i z głową przede wszystkim bo jeśli bym miał nie wykorzystywać chodź odrobinę potencjału a8 to tak na prawdę lepiej kupić sobie jakiś dupowóz za kilka procent wartości tego auta . Tak na końcu dodam że raczej bezpieczniej mieć samochód który szybciej rozwinie prędkość podczas przykładowego wyprzedzania . |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-04, 18:07
|
|
|
No bo już myślałem że wariat jesteś, he he
Najlepiej niech się kolega wypowie jakie prędkości osiąga. Ja osobiście 200 i ponad jadę sobie czasem tak z 2 km, tak dla podniesienia adrenaliny (obawiam się dość dużych prędkości)
rafalr93 napisał/a: | bezpieczniej mieć samochód który szybciej rozwinie prędkość podczas przykładowego wyprzedzania . |
Oczywiście fakt nie do podważenia |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Ciupa
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: Skoda Superb
Wiek: 40 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 2 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2016-11-04, 20:42
|
|
|
200 km/h zdarza się niezwykle rzadko, ponieważ za nasze granice nie jeżdżę często, a na autostradzie pomiędzy Legnicą a Wrocławiem ( gdzie mam na to największe szanse ) ruch jest taki, że ciężko utrzyać stałe 150:)
Wiadomo, że 4.2 będzie miał lepsze osiągi, ale chodzi mi głównie o to czy ten silnik, w tym aucie, będzie w miarę jechał. Teraz mam Superba 170km i chciałbym, żeby 3.0 był mocniejszy bo tam brakuje mocy głónie przy wyprzedzaniu, tak jak zresztą Kolega powiedział, że wtedy najbardziej się przydaje.
Druga sprawa jest taka, czy koszty eksploatacji, czyli typowych wymian i ewentualnych napraw nie będą przy 4.2 dużo wyższe.
I jeszcze jedno, jeżeli wejdzie ustawa o akcyzi to od 01.2017 za 3.0 zapłaci się 3500 zł a za 4.2 14000 zł więc różnica jest i powstaje pytanie czy warto dołacić zarówno do auta jak i do akcyzy - przy założeniu oczywiście, że będzie to z NIemiec a nie Polski:) |
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-11-05, 08:40
|
|
|
Cos kręcisz z ta akcyza...
14000zl jest planowane dla aut 2004r i starszych. D4 z 2011 będzie autem młodszym niż 7-letnie i raczej takich stawek nie będzie miało. Oczywiście pojemność silnika będzie podnosić koszty ale "mlodosc" silnika obnizac.
Co do Twoich tras: jeśli faktycznie jesteś demonem szybkości to 3.0 TDI będzie Ci absolutnie wystarczać. W razie "W" zrobisz sobie program na ok 300KM i wtedy już będzie na pewno bardzo zadowolony
Faktycznie w Twoim przypadku nie ma może konieczności abys 4.2 kupowal. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Ciupa
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: Maciek
Jeżdzę: Skoda Superb
Wiek: 40 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 2 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2016-11-05, 14:09
|
|
|
http://superauto24.se.pl/...ami_912217.html
Tutaj macie całą tabelę, czyli auto z 2011 i silnikiem 3.0 TDi - 3592 zł, a silnikiem 4.2 TDI - 14664 zł
A jak jest z awaryjnością 3.0 w porównaniu do 4.2, jakieś ogromne różnice, czy raczej porównywalnie? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-11-05, 15:04
|
|
|
A jak zrobisz soft 4.2 to masz 450 ps |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2016-11-20, 22:12
|
|
|
3.0 tdi w d4 daje rade, 6 sekund calkiem spoko.. mialem 4.2 tdi w d3 to przyspieszenie podobne, a w d4 4.2 tdi podobno awaryjny, aa spalanie 3.0 tdi bardzo male srednio 7-8l przy normalnej jezdzie |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-11-22, 20:50
|
|
|
Niby co jest awaryjne ? bo jak widzę , że w Europie główne usługi serwisowe dotyczą 3.0 TDI ok 69 % całości |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-23, 07:20
|
|
|
Jesli sugeruujesz ze nikomu nigdy nie wyszla korba bokiem w 3.0 to chyba zly argument
Nikoum nigdy nie polamal sie przycisk recznego przy zaciaganiu w d3 a mi sie polamal bo sa awaryjne? Raczej jeden z przypadkow losowych. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2016-11-23, 17:42
|
|
|
kolega w tamtym poscie pisze ze dzieje sie to nagminnie, tym sie sugerowalem |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2016-11-23, 17:59
|
|
|
nie będę wypisywał elementów 3.0 TDI
powodzenia w zakupie |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-11-29, 11:03
|
|
|
Ciupa napisał/a: | A jak jest z awaryjnością 3.0 w porównaniu do 4.2, jakieś ogromne różnice, czy raczej porównywalnie? |
Jak dedukuję, silnik 3.0 V6 TDI w modelu D4 to rozwinięcie / kontynuacja jednostki 3.0 montowanej w A8 D3 i A6 C6. Chciałbym więc zwrócić twoją uwagę na problematyczny rozrząd w silniku 3.0 TDI i trudności z jego wymianą. Jak to wygląda w 4.2 TDI nie powiem, bo nie zgłębiałem tematu. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
rafalr93
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 153 Skąd: RZuwary
|
Wysłany: 2016-11-29, 16:21
|
|
|
Ciupa, skoro nie zależy ci na osiągach a kasą się nie martwisz z tego co widzę to najlepszym wyborem będzie 3.0tdi po licie z 13 roku |
|
|
|
|
|