Autor |
Wiadomość |
damian28
Użytkownik
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 26 Lis 2019 Posty: 4 Skąd: grodzisk
|
Wysłany: 2019-12-04, 16:36 [D4 16 4.2TDI
] Zamienniki tarcz hamulcowych
|
|
|
Część,
Jestem przed wymianą przednich tarcz hamulcowych i zastanawiam się nad wyborem między oryginałami a zamiennikami Zimmermann. Wiem, że często na pierwszy montaż idzie to samo co jest dostępne jako zamiennik.
Tarcze mam 380mm
Oryginał 1350zł/szt
Zimmermann 950zł/szt
Miał ktoś doświadczenie z tymi Zimmermann?
Z góry dziękuję za pomoc! |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-12-04, 20:08
|
|
|
A tak zapytam czy czasami nie podejdzie tarcza 385mm są znacznie tańsze. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-12-04, 21:56
|
|
|
Zamiennik, bo nic innego nie ma (w sensie tylko Ziemmeramnn robi) A co do 385 - w zacisk zapewne wejdzie, ew sama go sobie obrobi, tyle, że u siebie na zacisku z D4 własnie w D2 dawałem tarczę stoczona z D3 z 385 na 380 właśnie dlatego, że raz: była tańsza, dwa - nie trzeba stosować podkładek, także nie jestem pewien czy tarcza z S8/W12 D3 wlezie bez dodatków na piastę D4. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-12-04, 22:41
|
|
|
Tylko ori z D4
Zimmermann spadł jakościowo |
|
|
|
|
|
|
|
damian28
Użytkownik
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 26 Lis 2019 Posty: 4 Skąd: grodzisk
|
Wysłany: 2019-12-05, 08:55
|
|
|
dice111 napisał/a: | Zamiennik, bo nic innego nie ma (w sensie tylko Ziemmeramnn robi) |
Czyli rozumiem, że OEM to też Zimmermann? Masz w 100% pewność?
Zamówiłem już OEM ale mogę zwrócić. Różnica to 800zł więc nie mało.
Cytat: | Tylko ori z D4
Zimmermann spadł jakościowo |
Też słyszałem niepochlebne informację od Zimmermann, że wracają na reklamację a reklamacji nie uznają. |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-12-05, 08:58
|
|
|
ori to nie Zimmermann
jakiej firmy klocki zakładasz? |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2019-12-05, 09:11
|
|
|
DBA 5000 T3 TARCZE PRZÓD AUDI A8 D4 4H 380mm
Zobacz te |
|
|
|
|
damian90_15
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: D4
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-12-05, 14:55
|
|
|
Jacek82 napisał/a: | ori to nie Zimmermann
jakiej firmy klocki zakładasz? |
Klocki ATE |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-12-05, 15:44
|
|
|
damian28 napisał/a: | dice111 napisał/a: | Zamiennik, bo nic innego nie ma (w sensie tylko Ziemmeramnn robi) |
Czyli rozumiem, że OEM to też Zimmermann? Masz w 100% pewność?
Zamówiłem już OEM ale mogę zwrócić. Różnica to 800zł więc nie mało. . |
Nie, w sensie innego zamiennika, przynajmniej dostepnego w PL. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-12-05, 16:42
|
|
|
damian90_15 napisał/a: | Jacek82 napisał/a: | ori to nie Zimmermann
jakiej firmy klocki zakładasz? |
Klocki ATE |
załóż TRW będziesz zadowolony |
|
|
|
|
|
|
|
Freestyller
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4 4.2 TDI
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-11-22, 11:07
|
|
|
Zostawię wpis dla potomnych, bo sam miałem ten sam dylemat w swoim A8 D4 4.2 TDI.
Zdecydowanie warto brać ORI tarcze.
Ja niestety wziąłem Zimmermanna (komplet tarcze + klocki) i musiałem je reklamować - mimo odpowiedniego montażu (z pomiarem bicia piasty i tarczy) i powolnego docierania już po około tysiącu kilometrach zaczęły bić i było coraz gorzej - nawet jak hamulce były zimne (po rozgrzaniu problem stawał się jeszcze większy).
Chwile z tym jeździłem, chociaż strasznie mnie to denerwowało, w końcu zdjąłem Zimmemany wraz z klockami (z klocków nawet nie zszedł 1 mm grubości, tarcze też na pierwszy rzut oka wyglądały dobrze). Przy zdejmowaniu sprawdzaliśmy ponownie bicie tarcz - nawet na zimnych wychodziło po obu stronach lekko poza dopuszczalną normę. Podejrzewam, że na rozgrzanej tarczy różnica byłaby znacznie większa ale nie chciało nam się już tego sprawdzać.
Kupiłem nowe klocki (tarcze chciałem reklamować razem z klockami) i wróciłem do "oryginalnych starych tarcz" (jeszcze nie wyglądały tragicznie i trzymały zapas grubości, zmieniłem je razem z klockami "dla świętego spokoju") i od tamtej pory nie mam żadnych problemów z biciem (a zrobiłem już około 20 000 km).
Nie mniej jednak moje stare oryginalne tarcze właśnie się kończą i będę kupował nowe. Zamawiam oryginały i mam nadzieje że będą tak samo dobre jak poprzednie, które wytrzymały jakieś 5 lat i nie biją do tej pory.
BTW. U mnie skończyło się to na szczęście tak, że reklamacja została pozytywnie rozpatrzona przez Zimmermana (trwało do około miesiąca) i dostałem zwrot pieniędzy.
BTW #2. Z tyłu przerabiałem temat klocków i tarcz ATE (taki komplet zamontowałem na tył). Klocki ATE chyba są bardzo twarde, bo piszczały i bardzo mocno zżarły mi tarcze (po jednym zestawie klocków rant się zrobił na prawdę spory - sam jestem w szoku). Dodatkowo po solidnym rozgrzaniu i przy hamowaniu na autostradzie (oczywiście niemieckiej ) bardzo buczały. Klocki ATE się w końcu skończyły, zmieniłem je na Ferrodo i nastał spokój - ani nie piszczą ani nie buczą. Różnicy w sile hamowania nie zauważyłem (ale w końcu to "tylko tył", więc nie spodziewałem się też żadnych zmian). |
|
|
|
|
|