Autor |
Wiadomość |
EL JUNIOR
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8/D2
Wiek: 50 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 13 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-01-10, 15:49
|
|
|
Osobiście go nie znam, ale on też chyba miał wyłączone ESP :-P |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-01-10, 16:05
|
|
|
Druss napisał/a: | audik ale jak masz wyłączoną kontrolę trakcji to coś to pomoże ? Bo z tego co kojarze to przy wyłączonym ESP torsen nie rozdziela mocy, tak ? |
Ale torsen to przecież przekładnia mechaniczna... działa bez elektroniki.
Elektronika to systemy dodatkowe... ASR, ABS, EDS, ESP
X-drive to w dużym stopniu elektronika ale quattro wg. mnie to czysta mechanika tylko wspomagana elektroniką.
S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-01-11, 10:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gibon
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: FLV
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A6c5 Quattro Avant
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 81 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-10, 16:23
|
|
|
S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem.[/quote]
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-01-10, 16:26
|
|
|
gibon napisał/a: | FOSS napisał/a: | S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem. |
|
Ale że skłamałem czy o co chodzi? :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-10, 16:29
|
|
|
Prawda najprawdziwsza, swoją prawie dzisiaj bokiem postawiłem bez ESP. Koła kręcą jak szalone, tył odpowiednio szybciej ale to chyba przez opony letnie i śnieg :-> |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-01-10, 20:50
|
|
|
pany pany pany wy tu o S8 a nawet nie wiecie jak V8 w dieslu lata bokami :-) dzięki momentowi zabawa jest przednia tylko naprawy drogie |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
gibon
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: FLV
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A6c5 Quattro Avant
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 81 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2013-01-10, 21:00
|
|
|
FOSS napisał/a: | gibon napisał/a: | FOSS napisał/a: | S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem. |
|
Ale że skłamałem czy o co chodzi? :-P |
No tak Mnie wczoraj ESP prawie do rowu wpakowało |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-01-10, 22:09
|
|
|
Cytat: | S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem. |
Tak zgadza się że mieli kołami... No to teraz wyjaśnijcie mi, kiedyś nie było ESP ale był przycisk DIFF, teraz go nie i jest on połączony z ESP - tak gdzieś czytałem - wiec o co chodzi ?
Myślałem że ESP ma coś wspólnego z torsenem poprzez współprace z nim. |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-01-11, 11:14
|
|
|
Druss napisał/a: | Cytat: | S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem. |
Tak zgadza się że mieli kołami... No to teraz wyjaśnijcie mi, kiedyś nie było ESP ale był przycisk DIFF, teraz go nie i jest on połączony z ESP - tak gdzieś czytałem - wiec o co chodzi ?
Myślałem że ESP ma coś wspólnego z torsenem poprzez współprace z nim. |
Ale przycisk DIFF to blokada mechanizmu różnicowego (przedniego bądź centralnego) sterowana manualnie i to właściwie wszystko co się z tym wiąże... ESP zaś to elektroniczny system kontroli toru jazdy bazujacy w głównej mierze na systemie ABS i współpracujący z innymi systemami elektronicznymi takimi jak ASR (system kontroli trakcji przy ruszaniu i przyspieszaniu) oraz EDS (elektroniczna blokada dyferencjału załączana automatycznie) które również bazują na systemie ABS.
Ciekawy wątek nt. napędu quattro jest tutaj: http://audi-blog.eu/2011_...jednym-miejscu/ - wprawdzie czytałem go dosyć pobieżnie ale wydaje się być napisany w miarę rzetelnie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-01-11, 18:43
|
|
|
Dzięki FOSS za link, dziś będzie przeczytany
Właśnie EDS :idea: , a czy on po wyłączeniu ESP działa czy nie ? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-11, 18:47
|
|
|
Ciekawa lektura. |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-01-12, 01:10
|
|
|
Dziś miałem okazje pojezdzic w nocy (pada śnieg) i był opustoszały parking, wjechałem, zatrzymałem się, wyłączyłem radio, biegi ustawiłem na TIPie na 1, wyłączyłem ESP iii ...
KOOOCHAM QUATTRO :mrgreen:
Wcześniej jak bawiłem się bez ESP to tylko lekko dupcią rzucałem, a teraz drift miedzy latarniami, wreszcie słyszałem jak Q rozkłada moc...Ahhh chyba dziś nie usne, oby opady śniegu były BARDZO DUZE :-> |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-12, 06:02
|
|
|
Zarzynacz :-P
Ja po prostu jak slisko to w zakrety wchodze dodając gazu :mrgreen: A w Daewoo poprzednimi sniegami tylko na ręcznym. Po uja martwic się czy skrece czy w krawęznik polece jak mozna przed zakretem byc juz ustawionym |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-12, 10:24
|
|
|
Jak się swoją bawiłem to blokowałem 3 bieg i kręciłem delikatnie do 3tys obr i wytaczało Tylko, ja zasuwam na letnich gumkach :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|