Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
DRIFT.  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-01-17, 09:24   

znak ,,strefa ruchu" a ,,droga wewnętrzna" - to jest to samo??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-17, 09:49   

Nawet nie pomyślałem żeby się wypytać o przepisy! Przed chwila dowiedziałem się że można dostać mandat za odśnieżanie samochodu podczas pracy silnika! :-/
http://kontakt24.tvn.pl/t...?categoryId=496
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-01-17, 10:11   

Ta, a ja Policja stoi z fotoradarem przy drodze, to auto chodzi cały czas i grzeją dupy. osobiście spotkałem się z tym już 2 razy .
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-01-17, 10:48   

adrian949 napisał/a:
Nawet nie pomyślałem żeby się wypytać o przepisy! Przed chwila dowiedziałem się że można dostać mandat za odśnieżanie samochodu podczas pracy silnika! :-/
http://kontakt24.tvn.pl/t...?categoryId=496

Mając webasto ten problem raczej odpada. Z tymi przepisami to koniec świata bliski..
_________________
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-16, 00:59   

W związku z tym, że post powstał w odniesieniu do filmiku, który skończył właśnie rok pozwolę sobie na skomentowanie paru wypowiedzi na ten temat ;-)

Warunki lodowe, które panowały w tym okresie zimy (ok tygodnia) były wyjątkowo sprzyjające do uprawiania tej dyscypliny spotu ;-)

Po pierwsze wystarczająco mocny, czarny lód który po odwilży w styczniu domarzł bez izolacji śniegowej w dość krótkim czasie przy mocnych mrozach do -25 do grubości średniej 40cm. Przy 30cm takiej jakości lodu też śmiało można jeździć, choć wiadomo, że mając 40 pod oponą człowiek bardziej spokojny :-P

Druga ważna sprawa, która pozwalała na tak skuteczne harce to ok 15mm warstwa zmrożonego śniegu która znajdowała się na lodzie. Od jej grubości zależy wszystko. Brak śniegu (czysta tafla) to minimalna przyczepność nie dająca zupełnie oparcia i frajdy z jazdy :-/ Zbyt gruba warstwa śniegu powoduje z kolei ogromne opory toczenia, ograniczając prędkość max i jakość zabawy.

Ustosunkuję się teraz do wypowiedzi kolegów z pierwszej strony postu:

- Jazda w takich warunkach to żaden wyczyn i umiejętność, machasz fajerką i patrzysz co się dzieje z autem odpowiednio reagując. Przestrzeń jest otwarta więc nie ma możliwości "wylecenia z drogi". Jak coś nie wyjdzie to nic się nie dzieje. Sztuką jest jazda poślizgami po torze na skręcie wymuszonym. Ale i tak świetny trening.

- Cienka warstwa śniegu w tamtych warunkach była błogosławieństwem a zarazem kompromisem przy przyspieszaniu auta przy większych prędkościach. Opór toczenia z jednej strony dawał dobrą przyczepność przy przyspieszaniu na wprost (bez buksowania) powyżej ok 100km/h, z drugiej strony powodował mozolne przyspieszanie.
Moja skrzynia na 3 biegu ciągnie do 207 km\h i na tym biegu osiągneliśmy te 200. Czułem, że po wrzuceniu 4 biegu auto nie dało by rady pociągnąć dalej w tych warunkach chyba że lód byłby gładki :-> Zwrócicie uwagę (filmik) jak szybko auto zaczęło zwalniać tylko po odpuszczeniu gazu po tym jak uzyskaliśmy 200. Ten moment pokazuje świetnie te opory toczenia. Dlatego wskazania licznikowe są prawdziwe i koła nie miały prawa buksować w jeździe na wprost.

- Trzecia sprawa to nie wiem o jaką falę pływową chodzi? ;-) Taki termin kojarzy mi się z księżycem a nie z autem poruszającym po zamarzniętym zbiorniku wodnym ;-)


Niestety tej zimy warunki nie dopisują i chyba już nie dopiszą chociaż zobaczymy...
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-02-16, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-16, 02:22   

Mucholejkolator napisał/a:
- Trzecia sprawa to nie wiem o jaką falę pływową chodzi? ;-) Taki termin kojarzy mi się z księżycem a nie z autem poruszającym po zamarzniętym zbiorniku wodnym ;-)

Temat "fali" był poruszony kiedys w programie Ice Road Truckers. Jak wiadomo ciężarowki cześc trasy pokonywały po zamarzniętej wodzie. Bardzo rygorystyczne były i są tam ograniczenie prędkości do 25-30km/h bo szybsza jazda powoduje że za takim pojazdem sie robi własnie taka fala(wkońcu lód jest elastyczny ale ma swoje granice)i od niej zwyczajnie mogło by wszystko popekać. Wiadomo że 2 tony to nie 40 ale 200 km.h to nie 20 i grubośc lodu tam osiąga ok 80cm a tu połowa z tego. Nie potrafie tego wyliczyć ale takie zjawisko istnieje i jest bardzo groźne. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.