|
Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-17, 09:49
|
|
|
Nawet nie pomyślałem żeby się wypytać o przepisy! Przed chwila dowiedziałem się że można dostać mandat za odśnieżanie samochodu podczas pracy silnika! :-/
http://kontakt24.tvn.pl/t...?categoryId=496 |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-01-17, 10:11
|
|
|
Ta, a ja Policja stoi z fotoradarem przy drodze, to auto chodzi cały czas i grzeją dupy. osobiście spotkałem się z tym już 2 razy . |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-17, 10:48
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Nawet nie pomyślałem żeby się wypytać o przepisy! Przed chwila dowiedziałem się że można dostać mandat za odśnieżanie samochodu podczas pracy silnika! :-/
http://kontakt24.tvn.pl/t...?categoryId=496 |
Mając webasto ten problem raczej odpada. Z tymi przepisami to koniec świata bliski.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-02-16, 00:59
|
|
|
W związku z tym, że post powstał w odniesieniu do filmiku, który skończył właśnie rok pozwolę sobie na skomentowanie paru wypowiedzi na ten temat ;-)
Warunki lodowe, które panowały w tym okresie zimy (ok tygodnia) były wyjątkowo sprzyjające do uprawiania tej dyscypliny spotu ;-)
Po pierwsze wystarczająco mocny, czarny lód który po odwilży w styczniu domarzł bez izolacji śniegowej w dość krótkim czasie przy mocnych mrozach do -25 do grubości średniej 40cm. Przy 30cm takiej jakości lodu też śmiało można jeździć, choć wiadomo, że mając 40 pod oponą człowiek bardziej spokojny :-P
Druga ważna sprawa, która pozwalała na tak skuteczne harce to ok 15mm warstwa zmrożonego śniegu która znajdowała się na lodzie. Od jej grubości zależy wszystko. Brak śniegu (czysta tafla) to minimalna przyczepność nie dająca zupełnie oparcia i frajdy z jazdy :-/ Zbyt gruba warstwa śniegu powoduje z kolei ogromne opory toczenia, ograniczając prędkość max i jakość zabawy.
Ustosunkuję się teraz do wypowiedzi kolegów z pierwszej strony postu:
- Jazda w takich warunkach to żaden wyczyn i umiejętność, machasz fajerką i patrzysz co się dzieje z autem odpowiednio reagując. Przestrzeń jest otwarta więc nie ma możliwości "wylecenia z drogi". Jak coś nie wyjdzie to nic się nie dzieje. Sztuką jest jazda poślizgami po torze na skręcie wymuszonym. Ale i tak świetny trening.
- Cienka warstwa śniegu w tamtych warunkach była błogosławieństwem a zarazem kompromisem przy przyspieszaniu auta przy większych prędkościach. Opór toczenia z jednej strony dawał dobrą przyczepność przy przyspieszaniu na wprost (bez buksowania) powyżej ok 100km/h, z drugiej strony powodował mozolne przyspieszanie.
Moja skrzynia na 3 biegu ciągnie do 207 km\h i na tym biegu osiągneliśmy te 200. Czułem, że po wrzuceniu 4 biegu auto nie dało by rady pociągnąć dalej w tych warunkach chyba że lód byłby gładki :-> Zwrócicie uwagę (filmik) jak szybko auto zaczęło zwalniać tylko po odpuszczeniu gazu po tym jak uzyskaliśmy 200. Ten moment pokazuje świetnie te opory toczenia. Dlatego wskazania licznikowe są prawdziwe i koła nie miały prawa buksować w jeździe na wprost.
- Trzecia sprawa to nie wiem o jaką falę pływową chodzi? ;-) Taki termin kojarzy mi się z księżycem a nie z autem poruszającym po zamarzniętym zbiorniku wodnym ;-)
Niestety tej zimy warunki nie dopisują i chyba już nie dopiszą chociaż zobaczymy... |
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-02-16, 08:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-16, 02:22
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | - Trzecia sprawa to nie wiem o jaką falę pływową chodzi? ;-) Taki termin kojarzy mi się z księżycem a nie z autem poruszającym po zamarzniętym zbiorniku wodnym ;-)
|
Temat "fali" był poruszony kiedys w programie Ice Road Truckers. Jak wiadomo ciężarowki cześc trasy pokonywały po zamarzniętej wodzie. Bardzo rygorystyczne były i są tam ograniczenie prędkości do 25-30km/h bo szybsza jazda powoduje że za takim pojazdem sie robi własnie taka fala(wkońcu lód jest elastyczny ale ma swoje granice)i od niej zwyczajnie mogło by wszystko popekać. Wiadomo że 2 tony to nie 40 ale 200 km.h to nie 20 i grubośc lodu tam osiąga ok 80cm a tu połowa z tego. Nie potrafie tego wyliczyć ale takie zjawisko istnieje i jest bardzo groźne. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |