Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Żarówki chińskie vs oryginały  
Autor Wiadomość
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-03-31, 16:00   Żarówki chińskie vs oryginały

Witam. Wczoraj byłem z kolegą kupić żarówki xenon do jego passata. No i sprzedający coś mi wytłumaczył, a chciałem spytać Was czy to prawda. Mam Xenon Plus i kupiłem za 100zł jakieś chińskie żarówki 5500K (wcześniej miałem wsadzone oryginalne 4300K) świecą niby fajnie. No i sprzedający powiedział mi coś takiego na temat chińskich xenonów:

1. Nie powinno się mieć więcej K niż zaleca producent ponieważ przetwornica podaje za mało prądu do żarówki i mogą się przypalać lub nie świecić dobrze, czyli ja powinienem mieć 4300K, a mam 5500K i dlatego przetwornica jest niby mniej żywotna.

2. Chińska żarówka nie ma swojego punktu skupienia tak jak oryginalna żarówka czyli światło z chińskiej żarówki rozprasza się po całej lampie i nie świeci w jeden punkt tak jak oryginalna żarówka czyli daje ona mniej światła na drogę bo jest rozproszona na całą lampę, zaś oryginalna posiada ten punkcik i świeci lepiej na drodze.

3. Chińska żarówka jest mniej żywotniejsza od oryginalnej i bardziej wypala klosze i odbłyśniki lamp.

Czy to jest wszystko prawda? Macie może jeszcze jakieś porównania? Myślę nad kupnem oryginałów po tym co usłyszałem od tego sprzedawcy.
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-31, 17:50   

Chinskie palniki moga tez zjarac przetwornice ;)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-31, 18:01   

Na temat szkodliwości jaką powoduje palnik na przetwornicę czy odbłyśnik się nie wypowiem. Sam użytkuję od grudnia zeszłego roku najprawdopodobniej chińskie xenony philipsa 85126 4300k po 80zł (rozpisywałem się w tej kwestii w innym dziale) i powiem tak, w świeceniu oprócz barwy nie ma kosmicznej przepaści. Na stacji diagnostycznej dawały się łatwo światła ustawić, widoczność też jest ok, jednak podróbki świecą z zółtawą poświatą co mnie osobiście irytuje. Poprzednie ori xenony cm o wiele atrakcyjniej wyglądały. Jak odłożę parę zł to kupuje zestaw osram xenarc cool blue 5000k. Mnie finansowo przycisnęło w tamtej chwili bezrobocie, dlatego z wielkim oporem zakupiłem tańszy zamiennik, drugi raz tego błędu nie popełnię :->
_________________
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-03-31, 21:06   Re: Żarówki chińskie vs oryginały

SamackA8 napisał/a:


1. Nie powinno się mieć więcej K niż zaleca producent ponieważ przetwornica podaje za mało prądu do żarówki i mogą się przypalać lub nie świecić dobrze, czyli ja powinienem mieć 4300K, a mam 5500K i dlatego przetwornica jest niby mniej żywotna.

2. Chińska żarówka nie ma swojego punktu skupienia tak jak oryginalna żarówka czyli światło z chińskiej żarówki rozprasza się po całej lampie i nie świeci w jeden punkt tak jak oryginalna żarówka czyli daje ona mniej światła na drogę bo jest rozproszona na całą lampę, zaś oryginalna posiada ten punkcik i świeci lepiej na drodze.

3. Chińska żarówka jest mniej żywotniejsza od oryginalnej i bardziej wypala klosze i odbłyśniki lamp.


Po pierwsze, to albo masz żarówki (te z żarnikiem, w których się żarzy drut wolframowy)albo lampy wyładowcze (bańka szklana z dwiema elektrodami), zwane dalej lampami (nie mylić z reflektorami).

Po drugie, światło w lampie wyładowczej powstaje w ten sposób, że dochodzi do przeskoku iskry między elektrodami (to najbardziej obciąża przetwornice) do momentu powstania łuku elektrycznego (który właśnie daje światło), w duuużym uproszczeniu tak jak w spawarce elektrycznej. Więc jeśli problem jest w lampie, to może uszkodzić przetwornicę, która będzie próbowała odpalić lampę, ale to się rzadko zdarza. Jeśli lampa wyładowcza dostanie tyle prądu o takim napięciu jak trzeba, to działa, jeśli nie, to nie działa (nie świeci).

Po trzecie: Barwa światła wyrażana w kelwinach: 4300k jest najbardziej zbliżona do białej, im więcej kelwinów, tym bardziej niebieska poświata (czyli opisywane 5500K). Sprawdzałem osobiście (mam xenony plus) na 4300K widać najlepiej i najdalej, ale to ocena subiektywna. Jeżeli nie potrzebujesz dalekosiężnych świateł do jazdy w nocy w deszczu, to wybór zależy od upodobań. Niebieskie też ładnie wyglądają.

Po czwarte: Za skupienie w A8 odpowiadają głównie soczewki, więc konstrukcja lampy (wyładowczej) ma mniejsze znaczenie. Inaczej byłoby, gdyby były odbłyśniki.

Po piąte: Klosze będzie Ci wypalać wtedy, gdy taka lampa będzie generować więcej ciepła, a tu niestety (albo stety) ogranicza Cię wydajność przetwornicy, więc wypalanie klosza odpada. Było to zjawisko modne w reflektorach zespolonych, gdzie oprócz żarówki 55/60W była jeszcze dodatkowa 100W do świateł długich. Jej wymiana na żarówkę o większej mocy powodowała, iż nadmiar ciepła był pochłaniany przez odbłyśnik (często z tworzywa sztucznego), który nagrzewając się uszkadzał materiał odblaskowy, którym był pokryty. W efekcie odbłyśnik matowiał i nie odbijał światła jak należy, więc reflektor mimo mocniejszych żarówek z czasem świecił coraz słabiej.

Po szóste: żywotność zależy od użytych materiałów. Chińskie mogą być i gorsze, i lepsze - to zależy. Nie wszystko co chińskie jest złe. Niemcy też potrafią produkować szajs.

Uff, sorki że tak dużo, starałem się ogarnąć najważniejsze aspekty. Oczywiście, można poprawiać i krytykować. Monopolu na wiedzę nie mam. Pozdrawiam.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-03-31, 21:44   

Ok dzięki wszystkim, mam żarniki nie żarówki :) . To jakie kupić żarniki do Xenon Plus? Wiem że D2R ponieważ Xenon Plus nie ma soczewki. Jakie polecicie mi żarniki philips, osram czy jakie? Chciałbym 4300K.
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-03-31, 21:51   

Z tego co pamiętam, a po wypadku do swojej też kupowałem, to Osram jest droższy, a Philips nieco tańsze, ale klasa jest porównywalna. Niezależnie które kupisz, będziesz spokojnie jeździł, bo to w miarę solidne firmy.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
BJ 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: S8 D2, A8D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-01, 00:08   

Ja mogę polecić Osram Cool Blue. Świecą dobrze, wygląd też się poprawia, w stosunku do żółtawych 4300K.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-01, 10:50   

Apropos barwy światła: http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_barwowa
i tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Barwa_bia%C5%82a

Najbardziej zbliżone do światła dziennego (wbrew pozorom nie czysto białego) będą żarniki emitujące światło o temperaturze 5000-5500K a te dopuszczone przez prawo 4300K zawsze będą delikatnie żółtawe.

Inna sprawa że jakość światła oraz ich barwa oceniana stojąc przed autem jest w dużym stopniu uzależniona od samej konstrukcji reflektorów.... o ile lampy soczewkowe ładnie skupiają światło o tyle lampy bez soczewek światło dają różne w zależności od ukształtowania odbłyśnika i szkła - noi tu rodzi się różnica w naszych A8 ponieważ w D2 występowały dwa różne reflektory: jedne soczewkowe (zwykły xenon) oraz XenonPlus bez soczewki (bi-xenon).


Ja, przyznam się szczerze, jakiś czas temu również wrzuciłem chińczyki.... tak w reflektory główne jak i w przeciwmgielne.... zrobiłem to dlatego, że z oryginałów nie ma żarników 5500K-6000K a właśnie takiej barwy/temperatury chciałem mieć.
Jeżdżę na nich ponad pół roku i na razie nic dziwnego się z nimi nie dzieje.
Jak spali się sam żarnik to mała strata ale jeśli padnie przetwornica to już będę niepocieszony bo w ciągu tych dwu lat zmieniłem już obie na "nówki fuńki nieśmigane". Z drugiej jednak strony w sprzedaży jest tyle zestawów HID i jakoś nie słychać zbyt wiele głosów żeby od chińskich żarników masowo padały przetwornice więc jestem dobrej myśli ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-04-01, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-04-01, 11:45   

FOSS napisał/a:

Najbardziej zbliżone do światła dziennego (wbrew pozorom nie czysto białego) będą żarniki emitujące światło o temperaturze 5000-5500K a te dopuszczone przez prawo 4300K zawsze będą delikatnie żółtawe.


Tak, to prawda, ale już nie chciałem brnąć w fizykę (optykę), bo to czasem bardziej zagmatwa niż wyjaśni.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-04-01, 13:12   

Ja używam od dwóch lat Chińskie ksenony , przez ten czas padła mi przetwornica ( po około 2 tygodniach , wymieniona na nową sztukę )
Tak nic się nie działo , dopiero tydzień temu padł mi żarnik .
Podjechałem i kupiłem 2 żarniki i wymieniłem 2 na nowe ( żeby barwa światła i jasność była taka sama )
Dałem za zestaw 100zł , żarniki kupuję po 15zł za sztukę .
Teraz pytanie , jaka żywotność jest zestawu za 700zł , a jaka jest za 100zł ?
Czyżby tylko ceny ??
Jak nie to za te 700 zł mam 6 kompletów zapasowych ksenonów + 1 zestaw w aucie ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-04-01, 14:00   

W poprzednim aucie MB 190 2.3 miałem zestaw hid bi-xenon za 320zł (było to prawie 2 lata temu). W skład niego wchodziły przetwornice SLIM, 2 palniki 4300k. Do zestawu dorzuciłem sobie jeszcze 2 palniki 6000k - cena 1 palnika to było 80zł!! Jeździłem na setupie 4300k rok i nic się nie popaliło, żadnych zakłóceń itp. Porównując tego hida 4300 to świecił jak osram cool blue 5000k :shock: Co do ceny, no cóż tanio nie było, jednak w tamtych czasach porównywałem zestaw za 100zł jak i te 320zł i powiem, że różnica była kolosalna. W tym tańszym kabelki cieniutkie i twarde wręcz łamiące się w niższych temperaturach, zgrzewy przy przetwornicy do d**y, mocowanie palnika jakby wyciosane siekierą na kolanie, a całość wyglądała jakby miała się rozsypać po montażu. Droższy zestaw to już była klasa! Przetwornice slim, aluminiowe, cieniutkie i szczelne, kable konkretne, sylikonowe i solidne, przepaść pod każdym względem. W palnikach była również różnica z poprawioną przesłoną elektromagnetyczną. Taki zestaw miałem od tego samego sprzedającego: http://allegro.pl/xenon-s...3082666744.html . Potaniały te zestawy ;-) Kiedyś będę wsadzał xenon w halogeny to znowu u Niego kupię bo byłem b. zadowolony.
_________________
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-04-01, 14:18   

Oki, macie rację, ale rozgraniczmy 2 sprawy. Co innego, gdy w aucie nie ma xenonów i kupujecie zestaw (HID) i wtedy polecałbym nie te najtańsze i nie te najdroższe - środek. Wykonane dobrze, cena rozsądna - tak jak pisze krzychu22.p1i. A jeśli auto już ma fabryczną instalkę, to inna bajka i tu trzeba nieco ostrożniej.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2013-04-01, 18:44   

FOSS jak ni ma, kup se cool blue OSRAMa i masz biel
_________________
Black Cars Matters
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2013-04-01, 19:04   

W poprzedniej miałem ori Philipsy 4300k i zmieniłem na chińskie 6000K i nie żałowałem, w obecnej zrobiłem to samo i tez nie żałuję, jeżdzę na nich juz prawie rok i nic się nie dzieje.
Ale przyznam że w poprzedniej kupowałem 2 razy żarniki bo pierwszy zestaw byl trefny. Niemniej jednak i tak kosztowało mnie to mniej niz kupno ori Philipsa.
Za żarniki zapłaciłem 35zł/szt
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-01, 19:13   

dice111 napisał/a:
FOSS jak ni ma, kup se cool blue OSRAMa i masz biel

Nie widzę sensu.... za Osram zapłacę pewnie ze 200pln za sztukę a za chińczyki 5500-6000K jakieś 35-40pln... a świecą tak samo.

Jakbym miał po-lifta to z chińczykami dałbym sobie spokój bo tam do wymiany żarników trzeba ściągać cały przód (zderzak z grillem) ale u mnie wymiana żarników nie jest jeszcze tak pracochłonna więc raz na rok mogę wrzucić nowe chińczyki.
Jak padnie mi nowa przetwornica to chińczyki pewnikiem szybko wylądują na śmieciach ale jak na razie nie dzieje się nic złego więc tym razem jakoś nie mam parcia na oryginały Osram ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.