Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ D3 ALL ] Porownanie silnikow 3.7 pb kontra 4.2pb  
Autor Wiadomość
Miras 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: 6hp19 Quattro
Zasilanie: PB
Imię: Miras
Jeżdzę: D3
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2014-03-26, 12:36   [ D3 ALL ] Porownanie silnikow 3.7 pb kontra 4.2pb

W czym tak naprawdę silnik 3.7 jest gorszy od 4.2 w modelu D3 ? Nie chodzi mi o moc ,lecz o awaryjność itd.
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2014-03-26, 15:00   

Konstrukcja w 3.7 i 4.2 jest taka sama,tylko pojemność cylindrów i moc jest w 3.7 mniejsza.Pytanie tylko po co kupować auto z silnikiem,który będzie słabiej jechał i palił tyle samo co 4.2? Dla mnie jedynym uzasadnieniem kupienia 3.7 jest trafienie "igły". Sam szukając po Niemczech D3 trafiłem na piękną czarną D3 3.7 i byłem bliski jej kupienia i miałem spory dylemat ,ale po przemyśleniu za i przeciw odpuściłem.Twoja kasa,Twój wybór :)
 
 
Miras 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: 6hp19 Quattro
Zasilanie: PB
Imię: Miras
Jeżdzę: D3
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2014-03-26, 15:08   

To mi nie przeszkadza. Pare kucy mniej w moim wieku to nic strasznego. Słyszałem natomiast opinie ,że 3.7 w D3 miały problemy z głowicami. Czy to prawda? <hmm>
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-26, 15:15   

Miras napisał/a:
To mi nie przeszkadza. Pare kucy mniej w moim wieku to nic strasznego. <hmm>


A profilu masz ze jezdzisz juz a8 i szukasz S8 :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-26, 16:33   

Korton,
A8/S8 SZUKAM : innymi słowy użytkownik Miras jeszcze nie posiada ale poszukuje albo A8 albo S8
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-03-26, 16:41   

W końcowym rozrachunku łatwiej pogonisz 4.2 jak 3.7. Koszty utrzymania, spalania, ubezpieczenia na tym samym poziomie..
_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-26, 16:59   

krzychu22.p1i napisał/a:
W końcowym rozrachunku łatwiej pogonisz 4.2 jak 3.7. Koszty utrzymania, spalania, ubezpieczenia na tym samym poziomie..

W dodatku większy jest popyt i sprzedaż 4.2
Na temat awaryjności, różnie bywa. Jedni zachwalają inni nie. Wszystko się sumuje. Mając dużo czasu bo wręcz bardzo dużo możesz prześledzić forum i sam dojdziesz do konkretnego wniosku jaki to ma być motor. Oczywiście pewnie zauważysz że większa przewaga jest motorów 4.2 niż 3.7 ale głównie z tego względu że różni ich tylko moc. Jedni wychodzą z założenia że mniejszy będzie palił mniej i mi jest taka moc nie potrzebna. Ale gdyby postawić 3.7 i 4.2 na jednym starcie, oba by pokonały ten sam dystans km i nie mówie tu o km rzędu 10, 50 czy 100. To ten co ma większą moc będzie bardziej ekonomiczny bo posiada większy moment obrotowy, zapewni większy bezpieczeństwo podczas wyprzedzania i nie złapie go zadyszka w momentach kiedy ten mniejszy będzie potrzebował redukcji. A wiadomo redukcja to większe obroty i wyższe spalanie.
Decyzję musisz podjąć sam a koledzy niech się wypowiadają co sądzą o swoich motorach. Oczywiście będzie to temat rzeka.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
covacsxxx 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kb
Jeżdzę: nareszcie A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 86
Skąd: bialystok
Wysłany: 2014-03-26, 19:04   

Ja swego czasu stalem przed tskim dylematem i wybralem 4.2. Roznica w przyspieszeniu byla dla mnie odczuwalna. Koszty utrzymania te same wiec 4.2 wydal sie bardziej rozsadnym wyborem
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-26, 19:30   

To prawda ale idac tym tropem wychodzi ze kupujac np A8 D2 to lepiej S8 bo ma najwiecej kucy z V8mek. Silniki benzynowe V8 sa bardzo podobne i kupi se kto co bedzie chcial :)
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-27, 09:00   

ernesto napisał/a:
Korton,
A8/S8 SZUKAM : innymi słowy użytkownik Miras jeszcze nie posiada ale poszukuje albo A8 albo S8


No to zrozumialem, ale pisze, ze moc mu nie potrzebna, wiec troche z S8 sie to kluci.
 
 
Miras 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: 6hp19 Quattro
Zasilanie: PB
Imię: Miras
Jeżdzę: D3
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2014-03-27, 11:39   

Szukam poprostu ładnej ,zadbanej A8 w D3. Chodzi mi po głowie S8 ale to wtedy w modelu D2. Nie zależy mi az tak na mocy ,chociaż wiadomo ,że to jest piękna sprawa lecz bardziej na ładnym zadbanym egzemplarzu. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Ja mogę mieć kilka koni mniej na konto ładnego egzemplarza.
Przyznam się ze ostatnio oglądałem ładną sztuke z motorem 3.7 i mocy wystarczało ,tylko różne są opinie właśnie na temat motora 3.7 w D3, dlatego zapytałem specjalistów. (To jak w końcu z tą awaryjnoscią 3.7 )
Problem z odsprzedażą mnie nie martwi tak jak problem z kupnem.
Podsumowując : Ładna sztuka sie liczy a nie moc. Diesel nie wchodzi w grę.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-27, 19:59   

To szukalbym 4.2, ale jak sie trafi zadbana 3.7 w dobrej cenie to czemu nie. Z tego co czytalem, to 3.7 i 4.2 to praktycznie to samo i najmniej problemowe silniki w D3.
 
 
Miras 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: 6hp19 Quattro
Zasilanie: PB
Imię: Miras
Jeżdzę: D3
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2014-03-27, 21:06   

Wiec mówicie ,ze 3.7 nie ma jakiś ekstra problemów? Czy skrzynia biegów jest ta sama co w 4.2 ?
Jeżeli tak to to bedzie na plus ponieważ będzie jej troszkę lżej ze wzgledu na mniejszą moc i niższy moment obrotowy. Czyż nie?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-27, 21:33   

A8 z 4.2 ma sporo mocy jak na codzienny użytek i jeśli rzeczywiście nie jest Ci aż tak bardzo moc potrzebna (a moc oznacza wprost prędkość maksymalną), to spokojnie możesz rozglądać się za 3,7. Co do przyśpieszania, to ważny jest tu moment obrotowy, ale z racji automatycznej skrzyni biegów oraz silnika w układzie V (nie wspominając już o liczbie cylindrów) to też powinno wystarczyć. Zakładam, że nie jesteś maniakiem startowania na maksa spod świateł - A8 to nie ta liga. Ale jako najlepsze rozwiązanie to polecam przejażdżkę A8 z jednym i drugim silnikiem. Na podstawie obiektywnych wrażeń wybierz sobie to, które Ci bardziej odpowiada. Różnice tak naprawdę są niewielkie, oba silniki są dobre, a jeśli znajdziesz auto tej klasy w dobrej cenie i zadbane, to te brakujące pół litra pojemności naprawdę nie będzie miało istotnego znaczenia.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Miras 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: 6hp19 Quattro
Zasilanie: PB
Imię: Miras
Jeżdzę: D3
Wiek: 52
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2014-03-27, 22:00   

No to fajnie. Auto potrzebuję do codziennej jazdy mieszanej. Jezdziłem jedną i drugą mocą i mnie wystarcza. Nie to było moim zmartwieniem lecz plotki o awaryjności silnika 3.7. Skoro twierdzicie ,ze nic takiego nie ma miejsca to bardzo się cieszę ,ponieważ to mnie przybliża do marki AUDI A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.