![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI ] Dziwny problem z autem
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wg foto nic tam takiego nie ma , tylko dekielek przykrecany na śrubki i nic wiecej .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Jutro wyjmuje alternator. Zobaczymy co go boli...
[ Dodano: 2016-11-05, 15:18 ]
Alternator wyjęty. Tuleje super, łożyska też. Diody wszystkie sprawne, uzwojenoe też ok. Oddałem do kolesia na sprawdzenie i w poniedziałek ma być diagnoza.
Dodatkowo zauważyłem wyciek... To z wału? Niby lepkie i śliskie, ale na misce olejowej jest różowe, jak płyn chłodniczy. W dodatku płynu deku obyło...
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2016-11-05, 15:18 ]
Alternator wyjęty. Tuleje super, łożyska też. Diody wszystkie sprawne, uzwojenoe też ok. Oddałem do kolesia na sprawdzenie i w poniedziałek ma być diagnoza.
Dodatkowo zauważyłem wyciek... To z wału? Niby lepkie i śliskie, ale na misce olejowej jest różowe, jak płyn chłodniczy. W dodatku płynu deku obyło...
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wyciek widoczny tylko w tym miejscu. Na śrubach miski krople mają kolor różowy jak płyn chłodniczy...
W którym miejscu jest termostat?
Jutro odkręce koło pasowe i zobaczymy co tam znajdę.
Jeszcze tylko pytanie odnośnie samego koła. Jakim momentem odkręcić koło? Śruby na jakiś klej lub uszczelniacz dać? Jego pozycja raczej bez znaczenia jest?
W którym miejscu jest termostat?
Jutro odkręce koło pasowe i zobaczymy co tam znajdę.
Jeszcze tylko pytanie odnośnie samego koła. Jakim momentem odkręcić koło? Śruby na jakiś klej lub uszczelniacz dać? Jego pozycja raczej bez znaczenia jest?
Patrz screen poniżej (numer 4).Freeq pisze:W którym miejscu jest termostat?
Koło dokręcasz siłą 22Nm, koło ma swoją wyznaczoną pozycję, na śruby możesz dać kropeleczkę kleju do gwintów.Freeq pisze:Jakim momentem odkręcić koło? Śruby na jakiś klej lub uszczelniacz dać? Jego pozycja raczej bez znaczenia jest?
Super, wielkie dzięki :-) jutro odkręce i zobaczę z czego leci.
Martwi mnie tylko fakt, że aby wymienić uszczelniacz na wale muszę zdjąć rozrząd i boję się że go sam nie ustawię... Nie mam blokady wałków ani nic innego...
[ Dodano: 2016-11-07, 20:54 ]
Panowie, zacząłem deko odbiegać od głównego tematu wątku, ale nie chcę zakładać kolejnego tematu.
Punkt 1:
Więc w kwestii wycieków...
Po zdjęciu osłon i paska PK ukazał mi się taki oto piękny widok (no może nie do końca...):
![Obrazek]()
Osłona termostatu - wycieku brak:
![Obrazek]()
Pompa wody - wycieku brak:
![Obrazek]()
Widoczne mokre miejsca ale wycieku brak:
![Obrazek]()
Koło pasowe - mokro... :
![Obrazek]()
Koła pasowego nie odkręciłem, uszkodził się bit... muszę kupić nowy. Jak odkręcę zobaczę do jest dalej. Oliwa nie cieknie, tylko płyn i nie wiem skąd ;/
Punkt 2:
Potrzebuję numery rolek i paska PK celem zakupu nowych, ktoś poratuje?
Rolka plastikowa:
![Obrazek]()
Rolka metalowa:
![Obrazek]()
Rolka od napinacza paska PK:
![Obrazek]()
Jeśli nie można kupić samej rolki (napinacz jest OK) to czy mogę wymienić same łożysko?
![Obrazek]()
Pasek PK:
![Obrazek]()
Śruby spline na koło pasowe bo są mocno zjechane więc od razy dam nowe.
Punkt 3:
Zauważyłem dziwny luz na pasku rozrządu. Załączam film.
Czy takie zachowanie jest normalne? Jeśli nie, to dlaczego tak się dzieje?
Punkt 4:
Czy połączenie zaznaczone na foto jest zawsze uszczelnione silikonem?
![Obrazek]()
Liczę na Waszą pomoc. Jestem laikiem w temacie D3. Pozdrawiam.
Martwi mnie tylko fakt, że aby wymienić uszczelniacz na wale muszę zdjąć rozrząd i boję się że go sam nie ustawię... Nie mam blokady wałków ani nic innego...
[ Dodano: 2016-11-07, 20:54 ]
Panowie, zacząłem deko odbiegać od głównego tematu wątku, ale nie chcę zakładać kolejnego tematu.
Punkt 1:
Więc w kwestii wycieków...
Po zdjęciu osłon i paska PK ukazał mi się taki oto piękny widok (no może nie do końca...):
Osłona termostatu - wycieku brak:
Pompa wody - wycieku brak:
Widoczne mokre miejsca ale wycieku brak:
Koło pasowe - mokro... :
Koła pasowego nie odkręciłem, uszkodził się bit... muszę kupić nowy. Jak odkręcę zobaczę do jest dalej. Oliwa nie cieknie, tylko płyn i nie wiem skąd ;/
Punkt 2:
Potrzebuję numery rolek i paska PK celem zakupu nowych, ktoś poratuje?
Rolka plastikowa:
Rolka metalowa:
Rolka od napinacza paska PK:
Jeśli nie można kupić samej rolki (napinacz jest OK) to czy mogę wymienić same łożysko?
Pasek PK:
Śruby spline na koło pasowe bo są mocno zjechane więc od razy dam nowe.
Punkt 3:
Zauważyłem dziwny luz na pasku rozrządu. Załączam film.
Czy takie zachowanie jest normalne? Jeśli nie, to dlaczego tak się dzieje?
Punkt 4:
Czy połączenie zaznaczone na foto jest zawsze uszczelnione silikonem?
Liczę na Waszą pomoc. Jestem laikiem w temacie D3. Pozdrawiam.
1. W sprawie numerów części jak i samych części uderzaj do Michała Wruszak - na 99% dobierze Ci prawidłowo. Części wysyła zwykle błyskawicznie. Ceny też konkurencyjne. No i będziesz miał komplet na czas.
2. Kolejna sprawa, to jak dawno temu był wymieniany napęd rozrządu - jeśli serwis blisko, to mając to wszystko zrzucone (mimo iż z kanału wodnego nie cieknie i z pompy płynu także), to warto wymienić termostat, pompę, płynu chłodzącego oraz pasek zębaty i osprzęt (rolki, napinacz itp).
3. Luz na pasku zębatym tak jak masz to na filmiku jest możliwy - po prostu tak Ci się zatrzymały wałki i wał korbowy.
4. Niestety (albo na plus), to wersje silnikowe składane na silikon. Gdy będziesz uszczelniać misę to z wyczuciem. Dasz za mało pasty - będzie ciekło, dasz za dużo - pójdzie w silnik, zatka kanały i bieda.
5. Z metalowymi rolkami do paska wieloklinowego jest o tyle łatwiej, że możesz je roznitować (nity są stalowe) i wymienić łożyska, a następnie skręcić na śruby i zabezpieczyć gwint (dobrze dobierz stronę śrub, aby nie zaczepiały o obudowę) . Tylko bierz dobre łożyska, najlepiej tylu zamkniętego (Z), do alternatorów lub coś w tym stylu, bo na tych rolkach one jednak trochę dostają w kość.
2. Kolejna sprawa, to jak dawno temu był wymieniany napęd rozrządu - jeśli serwis blisko, to mając to wszystko zrzucone (mimo iż z kanału wodnego nie cieknie i z pompy płynu także), to warto wymienić termostat, pompę, płynu chłodzącego oraz pasek zębaty i osprzęt (rolki, napinacz itp).
3. Luz na pasku zębatym tak jak masz to na filmiku jest możliwy - po prostu tak Ci się zatrzymały wałki i wał korbowy.
4. Niestety (albo na plus), to wersje silnikowe składane na silikon. Gdy będziesz uszczelniać misę to z wyczuciem. Dasz za mało pasty - będzie ciekło, dasz za dużo - pójdzie w silnik, zatka kanały i bieda.
5. Z metalowymi rolkami do paska wieloklinowego jest o tyle łatwiej, że możesz je roznitować (nity są stalowe) i wymienić łożyska, a następnie skręcić na śruby i zabezpieczyć gwint (dobrze dobierz stronę śrub, aby nie zaczepiały o obudowę) . Tylko bierz dobre łożyska, najlepiej tylu zamkniętego (Z), do alternatorów lub coś w tym stylu, bo na tych rolkach one jednak trochę dostają w kość.
Bądź dobry jak chleb.
Dzięki za szybką odpowiedź 
1. Michał Wruszak - jakiś nick na forum? Ok, znalazłem
2. Rozrząd był robiony w czerwcu, pompa wody również. Termostat nie był wymieniany.
3. Ok, więc tutaj się uspokoiłem
4. Miska nie była zrzucana (chyba że przy wymianie filtrów, oleji i rozrządu jest to niezbędne) jeśli nie to na 100% nie była
5. Obecnie w rolkach są łożyska zamknięte. Niestety, łożysko w rolce napinacza paska PK chrobocze jak się nim kręci a więc do wymiany. Metalowa rolka (żółte łożysko) ma tak jakby śrubę na stałe... bardzo ciężko się kręci łożysko więc raczej do wymiany. Natomiast łożysko w plastikowej rolce ma taki jakby luz na boki więc wszystko idzie do wymiany.

1. Michał Wruszak - jakiś nick na forum? Ok, znalazłem

2. Rozrząd był robiony w czerwcu, pompa wody również. Termostat nie był wymieniany.
3. Ok, więc tutaj się uspokoiłem

4. Miska nie była zrzucana (chyba że przy wymianie filtrów, oleji i rozrządu jest to niezbędne) jeśli nie to na 100% nie była
5. Obecnie w rolkach są łożyska zamknięte. Niestety, łożysko w rolce napinacza paska PK chrobocze jak się nim kręci a więc do wymiany. Metalowa rolka (żółte łożysko) ma tak jakby śrubę na stałe... bardzo ciężko się kręci łożysko więc raczej do wymiany. Natomiast łożysko w plastikowej rolce ma taki jakby luz na boki więc wszystko idzie do wymiany.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Freeq, łącznie zmieniany 1 raz.
To ten człowiek.michalwruszak pisze:Wg foto nic tam takiego nie ma , tylko dekielek przykrecany na śrubki i nic wiecej .
Skoro rozrząd świeżo robiony - nie zaczepiaj.
Chroboczące łożysko = do wyrzucenia. Ewentualnie obudowa na jakiś zapas (awaryjnie).
Skoro to nie z misy cieknie, to najprawdopodobniej uszczelniacz wału korbowego za tłumikiem drgań i kołem zębatym rozrządu - więc i tak rozrząd trzeba będzie rozpinać.
Bądź dobry jak chleb.
A to inna bajka. Skoro płyn, to albo pompa albo kanał wodny. Sprawdź jeszcze połączenia węży wokół silnika. Alternator tez jest chłodzony/dogrzewany płynem, ale z niego to płyn raczej rzuca do tyłu auta.Freeq pisze:Tak, znalazłemPisałem z nim na temat regulatora napięcia do alternatora.
Uszczelniacz był wymieniany razem z rozrządem w czerwcu. Kolejna sprawa, cieknie płyn a nie olejna śrubach miski olejowej jest różowy płyn a oliwy brak.
A po mojemu to Ci z pompy cieknie - obejrzyj dokładnie prawa stronę tłumika drgań i napinacz paska zębatego. Masz taki ładny różowy ślad za napinaczem i dalej pionowo po obudowie silnika i osłonie tłumika drgań (to duże koło pasowe z wału korbowego). układ jest ciśnieniowy więc będzie płyn wywalać, jeśli źle uszczelniono albo jeśli śruby nie są dokręcone jednakowym momentem.
Bądź dobry jak chleb.