Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 3.7MPI ] Dziwny problem z autem

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 21:55

No właśnie i tutaj jest zonk... Nigdzie nie widać żadnego wycieku, sucho wszędzie. Jutro wszystko umyję dokładnie a po złożeniu wszystkiego w całość będę obserwował czy nigdzie się nie poci.

Zwalę jeszcze te koło pasowe, zobaczę ten uszczelniacz.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 07 lis 2016, 22:02

Zwróć uwagę na te miejsca: Obrazek
Bądź dobry jak chleb.

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 22:18

Tak, resztki płynu. Tak jakby wysechł. Z uszczelki pompy wody nie widać żadnego wycieku. Ładna nowa zielona uszczelka.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 lis 2016, 22:22

pebo pisze:Skoro rozrząd świeżo robiony - nie zaczepiaj.
Jeżeli to jest świeżo robiony rozrząd a na zdjęciach pasek ani napinacz ani żadna rolka od nich nie były ruszane to mogę powiedzieć, że jest źle zrobiony.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 22:33

Nie był ruszany pasek PK oraz jego rolki. Rozrząd był zrobiony cały, pasek, rolki, napinacz, pompa wody.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 07 lis 2016, 22:41

Rolka mimośrodowa w złą stronę przekręcona :P

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 22:47

Faktycznie... i pewnie aby ją poprawnie ustawić muszę rozpiąć rozrząd? A tak bardzo chciałem tergo uniknąć... Nie mam sprzętu do jego ustawienia :/

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 lis 2016, 22:52

Patrząc po zdjęciach wydaje mi się, że niepoprawnie napięty.
Aby to poprawić zgodnie ze sztuką to należy przejść całą procedurę ustawiania rozrządu od początku. Oczywiście z blokadami. Niestety.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 22:57

Zainteresował mnie jeszcze ten uszczelniacz na wale korbowym... Jak odkręcę koło pasowe (8x śruba spline) to uszczelniacz będzie widoczny od razu pod paskiem czy coś jeszcze trzeba odkręcać aby się do niego dostać? Pytam czysto teoretycznie jeśli okazałoby się, że jest źle założony lub cieknie... Po tej rolce już się wszystkiego mogę spodziewać ;/

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 lis 2016, 23:00

Zerknąłem jeszcze na filmik o pasku rozrządu - potwierdza on moje wcześniejsze wnioski wyciągnięte ze zdjęć:
Pasek rozrządu był źle napinany i został napięty za słabo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 07 lis 2016, 23:04

Ok, rozrząd do zdjęcia - bezdyskusyjnie.

Teraz kolejnych kilka pytań odnośnie ustawienia rozrządu.
Z blokad to tylko ta długa laga do blokowanie kół wałków i pin do napinacza hyraulicznego czy coś jeszcze potrzeba?
Jakim momentem dokręcać wszystkie śruby?

No i jeszcze jak to jest z tym uszczelniaczem?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 lis 2016, 23:10

Freeq pisze:Z blokad to tylko ta długa laga do blokowanie kół wałków i pin do napinacza hyraulicznego czy coś jeszcze potrzeba?
blokada wału korbowego + blokada kółek rozrządu + blokada napinacza hydraulicznego + klucz do napinania rolki mimośrodowej + klucz dynamometryczny 5-25Nm mierzący nacisk również w lewo + ściągacz kółek rozrządu bo te na wałkach należy poluzować i bez ściągacza bywa to awykonalne.

Jeżeli chcesz to robić własnoręcznie to zaopatrz się w jakąś instrukcję jak to zrobić poprawnie - było chyba kiedyś gdzieś tu na forum.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 11 lis 2016, 16:18

Muszę to zrobić sam, auto stoi rozbebeszone w garażu :D

Ten manual może byc?
http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... t-2887533/

Blokada wału to taki pin który się wkręca od dołu? Tak jak na manualu?

[ Dodano: 2016-11-11, 16:18 ]
Alternator wrócił z diagnozy. Podobno nic mu nie dolega. Zacząłem składać auto i znalazłem wyciek płynu :-) mianowicie cieknie z rurek które wychodzą z bloku i idą do alternatora. Czy ktoś może mnie na pilnie poratować rozmiarami o-ringów które idą na te rurki?
Potrzebuje wymiary wszystkich czterech o-ringów. Dwa do alternatora, dwa do bloku silnika.
Pomoże ktoś?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 lis 2016, 16:46

13,1x1,6

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 11 lis 2016, 17:56

Wszystkie 4 mają taki sam rozmiar? Przypadkiem te w bloku nie są inne?

13,1x1,6 są na pewno przy alternatorze, znalazłem w ETCE. Natomiast tych przy bloku nie mogłem znaleźć.

Ogólnie to u mnie od bloku aż do alternatora idą rurki, a w ETCE wszędzie są kawałki rurek, złączki, kolanka, opaski. I nigdzie o-ringów przy bloku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl