![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI ] Dziwny problem z autem
Jeżeli to jest świeżo robiony rozrząd a na zdjęciach pasek ani napinacz ani żadna rolka od nich nie były ruszane to mogę powiedzieć, że jest źle zrobiony.pebo pisze:Skoro rozrząd świeżo robiony - nie zaczepiaj.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Patrząc po zdjęciach wydaje mi się, że niepoprawnie napięty.
Aby to poprawić zgodnie ze sztuką to należy przejść całą procedurę ustawiania rozrządu od początku. Oczywiście z blokadami. Niestety.
Aby to poprawić zgodnie ze sztuką to należy przejść całą procedurę ustawiania rozrządu od początku. Oczywiście z blokadami. Niestety.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Zainteresował mnie jeszcze ten uszczelniacz na wale korbowym... Jak odkręcę koło pasowe (8x śruba spline) to uszczelniacz będzie widoczny od razu pod paskiem czy coś jeszcze trzeba odkręcać aby się do niego dostać? Pytam czysto teoretycznie jeśli okazałoby się, że jest źle założony lub cieknie... Po tej rolce już się wszystkiego mogę spodziewać ;/
Zerknąłem jeszcze na filmik o pasku rozrządu - potwierdza on moje wcześniejsze wnioski wyciągnięte ze zdjęć:
Pasek rozrządu był źle napinany i został napięty za słabo.
Pasek rozrządu był źle napinany i został napięty za słabo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ok, rozrząd do zdjęcia - bezdyskusyjnie.
Teraz kolejnych kilka pytań odnośnie ustawienia rozrządu.
Z blokad to tylko ta długa laga do blokowanie kół wałków i pin do napinacza hyraulicznego czy coś jeszcze potrzeba?
Jakim momentem dokręcać wszystkie śruby?
No i jeszcze jak to jest z tym uszczelniaczem?
Teraz kolejnych kilka pytań odnośnie ustawienia rozrządu.
Z blokad to tylko ta długa laga do blokowanie kół wałków i pin do napinacza hyraulicznego czy coś jeszcze potrzeba?
Jakim momentem dokręcać wszystkie śruby?
No i jeszcze jak to jest z tym uszczelniaczem?
blokada wału korbowego + blokada kółek rozrządu + blokada napinacza hydraulicznego + klucz do napinania rolki mimośrodowej + klucz dynamometryczny 5-25Nm mierzący nacisk również w lewo + ściągacz kółek rozrządu bo te na wałkach należy poluzować i bez ściągacza bywa to awykonalne.Freeq pisze:Z blokad to tylko ta długa laga do blokowanie kół wałków i pin do napinacza hyraulicznego czy coś jeszcze potrzeba?
Jeżeli chcesz to robić własnoręcznie to zaopatrz się w jakąś instrukcję jak to zrobić poprawnie - było chyba kiedyś gdzieś tu na forum.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Muszę to zrobić sam, auto stoi rozbebeszone w garażu 
Ten manual może byc?
http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... t-2887533/
Blokada wału to taki pin który się wkręca od dołu? Tak jak na manualu?
[ Dodano: 2016-11-11, 16:18 ]
Alternator wrócił z diagnozy. Podobno nic mu nie dolega. Zacząłem składać auto i znalazłem wyciek płynu :-) mianowicie cieknie z rurek które wychodzą z bloku i idą do alternatora. Czy ktoś może mnie na pilnie poratować rozmiarami o-ringów które idą na te rurki?
Potrzebuje wymiary wszystkich czterech o-ringów. Dwa do alternatora, dwa do bloku silnika.
Pomoże ktoś?

Ten manual może byc?
http://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d ... t-2887533/
Blokada wału to taki pin który się wkręca od dołu? Tak jak na manualu?
[ Dodano: 2016-11-11, 16:18 ]
Alternator wrócił z diagnozy. Podobno nic mu nie dolega. Zacząłem składać auto i znalazłem wyciek płynu :-) mianowicie cieknie z rurek które wychodzą z bloku i idą do alternatora. Czy ktoś może mnie na pilnie poratować rozmiarami o-ringów które idą na te rurki?
Potrzebuje wymiary wszystkich czterech o-ringów. Dwa do alternatora, dwa do bloku silnika.
Pomoże ktoś?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wszystkie 4 mają taki sam rozmiar? Przypadkiem te w bloku nie są inne?
13,1x1,6 są na pewno przy alternatorze, znalazłem w ETCE. Natomiast tych przy bloku nie mogłem znaleźć.
Ogólnie to u mnie od bloku aż do alternatora idą rurki, a w ETCE wszędzie są kawałki rurek, złączki, kolanka, opaski. I nigdzie o-ringów przy bloku.
13,1x1,6 są na pewno przy alternatorze, znalazłem w ETCE. Natomiast tych przy bloku nie mogłem znaleźć.
Ogólnie to u mnie od bloku aż do alternatora idą rurki, a w ETCE wszędzie są kawałki rurek, złączki, kolanka, opaski. I nigdzie o-ringów przy bloku.