[D3 03 4.2MPI ] Akumulator
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Na allegro trzeba uważać aby starego akumulator nie kupić , ewentualnie prosić sprzedającego żeby zrobił najpierw zdjęcie kodu akumulatora
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Michał, a jak się czyta datę z tego kodu? Bo jest tam gdzieś data ukryta które cyfry mówią o roku produkcji? Jestem przed kupnem nowego i właśnie nie chce kupić nowego aku z 2010 rokumichalwruszak pisze:Na allegro trzeba uważać aby starego akumulator nie kupić , ewentualnie prosić sprzedającego żeby zrobił najpierw zdjęcie kodu akumulatora
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Zaraz poszukam info na mailu , Panton mi wysyłał ostatnio
[ Dodano: 2016-11-14, 20:23 ]
Przykładowy Kod dla VARTY : HIC558281 0765 536083
558 - Окт 2015 (październik 2015)
pierwsze trzy literki to miejsce produkcji a następne trzy datę produkcji.... 1 rok produkcji a później 2 kolejne tydzień czy coś takiego
tutaj rozpisali kody że można sobie sprawdzić
http://aa-boschap-ru.resource.bosch.com ... 072015.pdf
widać, że dla kolejnych lat jest 6XX.......7XX.....8XX czyli 2016.....2017......2018
"The key thing is to know what to look for. Batteries sold in the EU must be permanently marked with a means for manufacturers to identify production batches (if needed to recall a defective batch). This requirement does not extend outside the EU, but as many manufacturers have no idea where batches may end up being sold, most arrange for batteries to include the information either explicitly - often on a label stating clearly the year/month the item left the factory - or in a code which is sometimes buried in a lot of other numbers. A genuine Bosch silver Battery has a very long number laser etched into the case - such as GBC1110330337 290A 24 Ignore everything on the printed labels. With batteries what matters is the number laser etched or physically melted as a string of numbers/letters into the case. To find the month of manufacture ignore the first three letters (GBC) it is the next 3 numbers which will identify when it left the factory. Then look up the three digit code here - http://aa-boschap-ru.resource.bosch.com ... 072015.pdf
http://mechanics.stackexchange.com/ques ... s-produced
[ Dodano: 2016-11-14, 20:23 ]
Przykładowy Kod dla VARTY : HIC558281 0765 536083
558 - Окт 2015 (październik 2015)
pierwsze trzy literki to miejsce produkcji a następne trzy datę produkcji.... 1 rok produkcji a później 2 kolejne tydzień czy coś takiego
tutaj rozpisali kody że można sobie sprawdzić
http://aa-boschap-ru.resource.bosch.com ... 072015.pdf
widać, że dla kolejnych lat jest 6XX.......7XX.....8XX czyli 2016.....2017......2018
"The key thing is to know what to look for. Batteries sold in the EU must be permanently marked with a means for manufacturers to identify production batches (if needed to recall a defective batch). This requirement does not extend outside the EU, but as many manufacturers have no idea where batches may end up being sold, most arrange for batteries to include the information either explicitly - often on a label stating clearly the year/month the item left the factory - or in a code which is sometimes buried in a lot of other numbers. A genuine Bosch silver Battery has a very long number laser etched into the case - such as GBC1110330337 290A 24 Ignore everything on the printed labels. With batteries what matters is the number laser etched or physically melted as a string of numbers/letters into the case. To find the month of manufacture ignore the first three letters (GBC) it is the next 3 numbers which will identify when it left the factory. Then look up the three digit code here - http://aa-boschap-ru.resource.bosch.com ... 072015.pdf
http://mechanics.stackexchange.com/ques ... s-produced
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Zmierz napięcie na wyłączonym silniku (i po dłuższym postoju, żeby nie zafałszować pomiaru), naładowany akumulator powinien mieć min 12,5V. Jeśli jest mniej, to aku jest niedoładowany.
Ładować najlepiej w aucie, podłączając minus do sześciokątnego pręta wystającego ze sterownika zarządzania energią.
Ładować najlepiej w aucie, podłączając minus do sześciokątnego pręta wystającego ze sterownika zarządzania energią.
Według instrukcji ELSA jest ważna kolejność podłączania aby zapobiec uszkodzeniom. Najpierw plus na akumulator i potem minus na sześciokątny trzpień przy sterowniku akumulatora
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Akumulatorowi i sterownikowi jest obojętne w jakiej kolejności są podłączane bieguny. Bardziej chodzi o bezpieczeństwo - jeśli podłączasz najpierw minus, a potem przypadkowo plusem z prostownika dotkniesz np. karoserii, to co najmniej nieźle zaiskrzy. Przy odwrotnej kolejności podłączania tego problemu nie ma.