Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Falujące przyspieszanie samochodu

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

[D3 03 4.2MPI ] Falujące przyspieszanie samochodu

Post autor: skipper » 22 mar 2011, 22:18

Witam
Czy ktoś z kolegów miał taki problem że auto przyspieszało w sposób falujący.
Jadę 80 km/h 1300 obr/min i lekko przyspieszam,wówczas widać po obrotomierzu jak faluje i czuć fizycznie że przyspiesza w sposób falujący,jak zablokuje bieg na tiptronicu to mam hustawkę.
W skrajnym przypadku jak ruszyłem ze skrzyżowania to jak skrzynia zmieniła bieg w górze amplitudy mocy to mam kopniecie do przodu,jak zmieniła bieg w dole amplitudy to dziura i spadek przyspieszenia,na wolnych obrotach silinik pracuje równo.
Jak wyjechałem z serwisu to było dobrze przez 30 km,czym dalej jechałem tym gorzej.
Jak sewrisanci jeździli z komputerem i wówczas auto chodziło im dobrze (jak to bywa w serwsie,usterka złosliwie ustąpiła,zreszta jak sie okazało problem wystepuje po przynajmniej pokonaniu ok.30 km) to nic nie znaleźli.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 16:11 przez skipper, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

kolonkos88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 110
Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kolonkos88 » 22 mar 2011, 23:03

Wiesz co może być kłopot z transmiterem czy jakoś tak się to nazywa w skrzyni biegów.
Pomiędzy przełożeniami biegów. Zwróć może uwagę pomiędzy którymi biegami to występuje, czy raczej na każdym?
Mercedes Benz E500 V8 :)
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 23 mar 2011, 16:30

Dzis rano zapalam i jeżdze,wszystko chodzi ok,jak juz troche pojezdziłem to po południu pojawiła sie znajoma usterka.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

kolonkos88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 110
Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kolonkos88 » 23 mar 2011, 17:58

Wiesz co , tak na prawdę to na twoim miejscu bym podjechał do ASO i podpiął autko pod kompa... koszt chyba 200złotych.
Takie moje zdanie jest, może się mylę ale tak bym uczynił...
Mercedes Benz E500 V8 :)
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 23 mar 2011, 18:06

Akurat jestem z tych co jeżdżą głównie do ASO,znam koszty i tu nie ma problemu.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 23 mar 2011, 22:11

Czy usterka objawia się na wszystkich biegach? Czy głównie na 5 i 6?

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 24 mar 2011, 09:41

Usterka obiawia sie na wszystkich biegach,ale dczuwa mocniej sie ja głownie na wyzszych i mam wrazenie ze czym dłużej bym jechał to problem narasta,a rano auto działa normanie.
Jezeli stoje i probuje utrzymac stałe np.1500obr/min to nic nie faluje,problem więc wystepuje pod obciążeniem.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 24 mar 2011, 11:18

Śmierdzi mi to awarią "lock-upa", też mam ten problem w D3, lecz lock-up blokuje tylko biegi 4,5,6. Usterka nie powinna być odczuwalna na innych biegach.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 kwie 2011, 00:00

Skoro falują obroty i przyspiesza raz lepiej raz gorzej (bo falują obroty) to sugerowałbym do wymiany sprzęgło hydrokinetyczne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 02 kwie 2011, 21:18

Dzieki koeledzy za info,ale skończyło się na razie na tym że usterka znikła i serwis nie widzi jej na VAG-u.Jak sie spi...rdoli to dopiero wówczas badzie można ja lokalizować.
Nie wierze w samonaprawienie,więc czekam.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 kwie 2011, 22:29

skipper pisze:Dzieki koeledzy za info,ale skończyło się na razie na tym że usterka znikła i serwis nie widzi jej na VAG-u.Jak sie spi...rdoli to dopiero wówczas badzie można ja lokalizować.
Serwis czyli ASO czy serwis skrzyń biegów... pytanie o tyle istotne, że wspomniane przeze mnie powyżej wadliwe działanie sprzęgła na tym etapie co u Ciebie nie generuje żadnego konkretnego błędu w skrzyni... ale w jeździe codziennej jest już uciążliwe.

Jeżeli to ASO to niestety ale wiele tu nie zwojują bo ASO generalnie nie zajmuje się naprawami automatycznych skrzyń biegów a ich fachowości w zakresie diagnostyki takich skrzyń niestety nie oceniam zbyt wysoko (to oczywiście idzie w parze z tym że ich nie naprawiają).
Jeżeli polegasz na ASO to oczywiście wadliwe działanie musi być widoczne bądź też musi generować konkretny kod błędu.

Osobiście polecałbym pojechać do specjalistów od "automatów" - Ci powinni dużo szybciej wykryć usterkę (nawet jeżeli nie generuje ona błędu w komputerze) i zaproponować odpowiednią procedurę naprawy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 03 kwie 2011, 18:11

Dzieki FOSS ,fakt ze na razie ufam serwisowi Audi bo po ich działaniach auto chodzi idealnie,ciesze się że mnie wogóle na niego stać,zostawiam A8,biore auto zastepcze i odbieram naprawione,nie powiem ale staraja sie, nawet za moja interwencją przeglądneli nasze forum i sprawdzili to co koledzy pisali ze nawala.
Jak usterka sie odnowi to mysle ze trzebaby odwiedzic dobrych speców o skrzyń,bo jest cos na rzeczy.
FOSS widze ze masz takie samo jak ja A8,zrobiłes swiatła dzienne w swoim,bo mi sie nie udało,a probowalismy rónych kombinacji;
-podpiecie do długich słabego prądu(centralka SP-2)
-mocne zarówki postojowe ledowe
wszystko zawiodło,błedy i problemy
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 kwie 2011, 00:03

skipper pisze:FOSS widze ze masz takie samo jak ja A8,zrobiłes swiatła dzienne w swoim,bo mi sie nie udało,a probowalismy rónych kombinacji;
-podpiecie do długich słabego prądu(centralka SP-2)
-mocne zarówki postojowe ledowe
wszystko zawiodło,błedy i problemy
Też mam ochotę na dzienne LED'y ale jak na razie nic w tym kierunku nie robiłem...
na razie mam dużo większy problem bo jak byłem w szpitalu to auto stało ponad tydzien u kolegi pod domem i najprawdopodobniej wlazł mi w auto jakiś gryzoń i uszkodził elektrykę... auto zwariowało :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 22 paź 2013, 20:03

Odświeżam temat bo doszłem do usterki,otóż okazało się że to pompa paliwa jest odpowiedzialna za problem z przyspieszaniem ,w D3 są dwie pompy, prawa chodzi non stop i lewa która chodzi po zapaleniu przez chwilę i włacza się na stałe dopiero po 3000obr,natomiast przy zwykłej jeździe jedzi sie na prawej,jak ma za mały wydatek to zaczynają się problemy.
Pompa ma dawać 3.5bara i miec obciążenie min 9.5A jak nie spełnia parametrów to znaczy że się zużyła.
Typowe zachowanie to jak wciśniesz na skrzyżowaniu i auto jakby zmieniało bieg wtedy co nie trzeba,ale to nie skrzynia tylko brak paliwa,trudna i zwodliwa usterka,pisze dla innych aby się nie męczyli.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl