części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator

Tupac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 23 paź 2013, 23:51
Lokalizacja: łódź

Post autor: Tupac » 18 lis 2013, 22:23

Apophis, oczywiście odłączenie "słownik" w telefonie hehe

123mielony, w 15 minut nie po 3 dnich miałem 5 % od czasu odłączenia telefonu 12 km miejskiej jazdy bateria 100 i tak sie utrzymuje

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 18 lis 2013, 22:54

Kamil pisze: oczywiście odłączenie
Co masz na myśli pisząc odłączenie,wyjęcie słuchawki czy wciśnięcie jakiegoś guzika czy po prostu coś nie łączyło i wystarczyło docisnąć?

Tupac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 23 paź 2013, 23:51
Lokalizacja: łódź

Post autor: Tupac » 18 lis 2013, 23:25

U mnie np nie dało się go wyłączyć jak był w stacji dokującej wystarczy go wyjąć i wyłączyć przyciskiem

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 18 lis 2013, 23:55

Dzięki Kamil jutro popróbuję może i u mnie winowajcą jest telefon.

Tupac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 23 paź 2013, 23:51
Lokalizacja: łódź

Post autor: Tupac » 19 lis 2013, 07:22

Jedynie dziwi mnie to twoje 15 min strasznie szybko jak na taki niemały aku, a zastanawialem sie jeszcze gdyby wyciągać poszczególne bespieczniki od osprzetu np. Tuner itp ? może wtedy wykluczy sie pewne elementy, napewno i wzmacniacz ma bespiecznik

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 lis 2013, 12:33

Kamil pisze:Jedynie dziwi mnie to twoje 15 min strasznie szybko jak na taki niemały aku, a zastanawialem sie jeszcze gdyby wyciągać poszczególne bespieczniki od osprzetu np. Tuner itp ? może wtedy wykluczy sie pewne elementy, napewno i wzmacniacz ma bespiecznik
W D3 tego tak się nie robi bo sporo sterowników czyli te które są powiązane z MMI i nagłośnieniem ma nie tylko połaczenie stricte elektryczne ale mają jeszcze przesył danych po światłowodach. Odłączenie zasilania jednego z tych urządzeń powoduje rozłączenie obiegu światłowodem a więc i wyłączenie MMI i wszystkich pozostałych urządzeń.
W D3 oprócz tego, że odłączasz wtyczkę elektryczną z urządzenia to odpinasz jeszcze wtyczkę ze światłowodem w którą musisz wpiąć pętlę światłowodową.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
shakal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 03 kwie 2010, 19:39
Lokalizacja: Polanica

Post autor: shakal » 21 lis 2013, 10:38

problem dotknal i mnie niestety. w zielonym menu poprzestawialem wszystkie ustawienia na minimum ale pomoglo tylko na chwile.
potrafi zrobic taki psikus ze po jezdzie zamykam auto i do kolejnego otwarcia/ jazdy jest ok. problem pojawia sie jesli np w miedzyczasie otworze auto na chwile bez odpalania lub rusze klape bagaznika. w innych przypadkach bateria trzyma.
dodam ze potrafi rozladowac baterie do 10% w 10 minut wiec pobor pradu musi byc straszny.
vagina pokazuje jedynie blad pradu spoczynkowego i tyle :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 21 lis 2013, 13:35

Dodatkowo trzeba takze bezwzględnie wywalić urządzenie z getwaya po zapętleniu światłowodowu inaczej system będzie cały czas żarł prąc i szukał urządzenia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 lis 2013, 14:28

shakal12 pisze:dodam ze potrafi rozladowac baterie do 10% w 10 minut wiec pobor pradu musi byc straszny.
Nie zawsze "stan baterii 10%" = duży pobór prądu spoczynkowego.

Tym bardziej, jeżeli po nocy, czy dłuższym staniu oprócz objawu w stylu "stan baterii 10%" nie masz żadnych żadnych problemów z odpalaniem.

Jak masz VAG'a to zerknij w sterownik zarządzania energią w bloki pomiarowe...... szczególnie wtedy kiedy "stan baterii 10%" i kiedy odpalisz auto.


Mam tu właśnie jedną D3 u siebie i po zgłębieu tematu i odpięciu kilku podejrzanych elementów układu wszystko wskazuje na uwalony sterownik zarządzania energią.
Robiłem już próby z przełożonym z mojego auta i testy wypadły pomyślnie a że przed chwilą kurier przywiózł sterownik więc idę go podpinać + wszystko to co odpiąłem i zobaczymy co dalej.
shakal12 pisze:vagina pokazuje jedynie blad pradu spoczynkowego i tyle :)
No jak widzi "stan baterii 10%" to to oczywiście jest całkiem normalne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 21 lis 2013, 14:35

Czy ten sterownik po zmianie trzeba kodować ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
shakal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 03 kwie 2010, 19:39
Lokalizacja: Polanica

Post autor: shakal » 21 lis 2013, 15:18

tego sterownika sie nie koduje
FOSS - daj znac czy pomoglo - w poprzedniej maszynie nie przynioslo to rezultatu niestety.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 21 lis 2013, 16:06

Zmieniłem ten sterownik już dawno i też nie pomogło . Vas mi pokazuje że alternator za słabo ładuje , jak się dostanę do domu to zmieniam profilaktycznie alternator ( dostałem dobry i sprawdzony ) zobaczymy czy coś to da. Robię raczej długie trasy to nie mam problemów ale jak przejadę kilka razy krótkie odcinki i otwieranie bagażnika z tym połączę to pokazuje 10% .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lis 2013, 02:24

shakal12 pisze:tego sterownika sie nie koduje
Sorry ale jestem innego zdania.
Moim zdaniem sterownik po zmianie należy zakodować.... a dokładniej mówiąc zakodować w nim swój akumulator.

Teoretycznie, tak zgodnie ze sztuką, kodowania należałoby dokonać wtedy kiedy akumulator fizycznie jest naładowany na 100%

Dzięki powyższemu informujemy sterownik o tym jaki mamy akumulator w aucie i on zawiaduje dalszym trybem ładowania.

Nasz alternator jest sterowany poniekąd właśnie tym sterownikiem więc kiedy aku jest widziany jako 100% to alternator zaprzestaje ładowania.




Z drugiej jednak strony jakiś czas po zmianie aku na nowy też miałem go nie zakodowanego w sterowniku i jakoś to wszystko działało.
Kupiłem nowy VARTA ale nie było wklejki z numerami a że wszystko chodziło to sobie odpuściłem.
Ale przy okazji naprawy tego auta co teraz u mnie stoi zakodowałem również swój aku i sprawdzę czy będzie jakaś różnica ;-)

shakal12 pisze:FOSS - daj znac czy pomoglo - w poprzedniej maszynie nie przynioslo to rezultatu niestety.
Pierwsze wrażenia są obiecujące - wskaźnik aku zachowuje się poprawnie.
Wszystko będzie wiadomo rano bo podłączyłem wszystkie odpięte wcześniej komponenty.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
shakal
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 03 kwie 2010, 19:39
Lokalizacja: Polanica

Post autor: shakal » 22 lis 2013, 09:00

No tak kodujesz aku a nie sam sterownik.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 22 lis 2013, 10:34

Myślę że temat uzdrowiony.

Po nocnym postoju pod chmurką (łącznie 18h na uzbrojonym alarmie) z wszystkimi elementami podpiętymi na gotowo Aku 100%
Odpalił bez zająknięcia i wszytko gra i buczy.

Później jeszcze jakieś 20min podpięty pod VCDS z włączonym zapłonem (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) i nic się nie wysypało.
Dopiero po tych 20 minutach wykrzyczał prośbę o uruchomienie auta i Aku spadło na 90%.

Po następnych 8-10 minutach od uruchomienia (klima OFF, światła zewnętrzne OFF, oświetlenie wnętrza OFF, radio ON) na postoju i wyłącznie na wolnych obrotach Aku powróciło na 100% co przy postoju i wolnych obrotach wydaje mi się raczej poprawne ;-)


Myślę, że na tym etapie jest OK.
Zobaczymy jak będzie później w codziennym użytkowaniu bo zmieniarka CD nie działa ale raczej to problem sam w sobie z nią nie mający jednak wpływu na prąd.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl