[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator
Co mogę oprócz wykluczenia wady przewodów zrobić, aby upewnić się, że problem z zapalająca się kontrolką braku ładowania to wina alternatora?
Problem jest taki, że aku przez to pada, ma trudności z porannym odapelniem... Rozważam też opcję, aby zainwestować w prostownik z rozruchem... W sensie coś takiego jak np to tutaj:
Problem jest taki, że aku przez to pada, ma trudności z porannym odapelniem... Rozważam też opcję, aby zainwestować w prostownik z rozruchem... W sensie coś takiego jak np to tutaj:
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:26 przez jazzm, łącznie zmieniany 2 razy.
Szału możliwości nie ma. Akumulator, przewody lub alternator (szczotki).
Miernikiem można wykluczyć pewne usterki. Sprawdzasz, porównujesz to z charakterystyką alternatora dla danego modelu - w instrukcji lub specyfikacji auta powinno być określone, jakie ma być prawidłowe napięcie.
Najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu, który się tym zajmuje. Mają narzędzia aby to sprawdzić (np oscylokop do sprawdzenia jakości napięcia).
Szukaj na OLX, ale w Raszynie pod Warszawą, przy Warszawskiej (jedna z głównych ulic) masz dobry warsztat.
Namiar:
Miernikiem można wykluczyć pewne usterki. Sprawdzasz, porównujesz to z charakterystyką alternatora dla danego modelu - w instrukcji lub specyfikacji auta powinno być określone, jakie ma być prawidłowe napięcie.
Najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu, który się tym zajmuje. Mają narzędzia aby to sprawdzić (np oscylokop do sprawdzenia jakości napięcia).
Szukaj na OLX, ale w Raszynie pod Warszawą, przy Warszawskiej (jedna z głównych ulic) masz dobry warsztat.
Namiar:
Ostatnio zmieniony 15 mar 2020, 13:28 przez klark, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2015, 16:08
- Lokalizacja: MAŁOMICE
A ja znalazłem chyba u siebie winowajcę. Cyrki dzieją się jak trochę popada lub po myciu. Ostatnio wchodziłem do auta i coś pakowałem z tyłu za fotel. Zatrzymał mnie znajomy i sobie tak gadamy stojąc przy tych drzwiach a one się zamykają i otwierają i zamykają i otwierają... i tak kilkanaście razy bez mojej pomocy
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
jak najbardziej typowe... klameczki (guziki)drago_o pisze:A ja znalazłem chyba u siebie winowajcę. Cyrki dzieją się jak trochę popada lub po myciu. Ostatnio wchodziłem do auta i coś pakowałem z tyłu za fotel. Zatrzymał mnie znajomy i sobie tak gadamy stojąc przy tych drzwiach a one się zamykają i otwierają i zamykają i otwierają... i tak kilkanaście razy bez mojej pomocy
ale przynajmniej wiesz że anteny od KESSY masz dobre
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
trololo aż za dobremaciu pisze:ale przynajmniej wiesz że anteny od KESSY masz dobre
Tymczasowo wyłącznik GW wleci i nie będzie guziczków. Za zimno na zabawy z drzwiami a jeszcze nie mam garażu...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Panowie u mnie problem powrócił. Miesiąc minął i problem odpalania na ciepłym powrócił... auto ledwo kręci jak jest nagrzane. Klema plusowa jest tak gorąca że nie można jej złapac w reke nawet....
Wymieniać ? jak myślicie ?
Ładowanie itd wzorcowe .
PS. Gdzie zamawialiście te klemy plusowe ?
pozdrawiam
[ Dodano: 2018-01-10, 07:26 ]
Edit :
zakupiłem takie ustrojstwo : http://allegro.pl/audi-a8-d3-w12-przewod-klema-plusowa-4e0971225f-i6956664074.html
Na dniach wymienie i dam znaka co i jak w moim przypadku....
pozdr.
Wymieniać ? jak myślicie ?
Ładowanie itd wzorcowe .
PS. Gdzie zamawialiście te klemy plusowe ?
pozdrawiam
[ Dodano: 2018-01-10, 07:26 ]
Edit :
zakupiłem takie ustrojstwo : http://allegro.pl/audi-a8-d3-w12-przewod-klema-plusowa-4e0971225f-i6956664074.html
Na dniach wymienie i dam znaka co i jak w moim przypadku....
pozdr.
Fabryczne połączenia miedź-mosiądz są zaciskane i po wielu latach śniedzieją, przez co rezystancja wzrasta, mamy spadek napięcia w instalacji i całość się grzeje. Zakup używanych przewodów to zwykle strata pieniędzy. Miałoby to sens gdybyś miał np. upaloną klemę albo czarną, przegrzaną miedź pod izolacją (sprawdź). Może będzie nieco lepiej, ale cudów się nie spodziewaj po używkach. Tylko lutowanie zdaje egzamin.
Zmierz sobie spadek napięcia w tym grzejącym się miejscu, koniecznie na uruchomionym silniku i włączonych wszystkich odbiornikach. Woltomierz ustaw na najniższy zakres i przyłóż jedną stroną bezpośrednio do plusa akumulatora, a drugą najpierw do klemy plusowej, potem kawałek dalej - do miedzianego przewodu wchodzącego z tejże klemy (dosłownie centrymetr dalej). Prawdopodobnie będziesz tam mieć spadek około 0.1V, to wystarczy, żeby połączenie się solidnie nagrzewało.
Zmierz sobie spadek napięcia w tym grzejącym się miejscu, koniecznie na uruchomionym silniku i włączonych wszystkich odbiornikach. Woltomierz ustaw na najniższy zakres i przyłóż jedną stroną bezpośrednio do plusa akumulatora, a drugą najpierw do klemy plusowej, potem kawałek dalej - do miedzianego przewodu wchodzącego z tejże klemy (dosłownie centrymetr dalej). Prawdopodobnie będziesz tam mieć spadek około 0.1V, to wystarczy, żeby połączenie się solidnie nagrzewało.
Nie trzeba kupować nowego w ASO. Przewód się kupuje na metry, a oczka na kilogramy. Klema zdaje się być nietypowa, ale można odzyskać starą - trzeba by ją naciąć lekko z boku tak żeby przewód wyszedł, a potem zalutować nowy. W większości przypadków wystarczy jednak na istniejącym przewodzie zalutować stare końcówki, bez żadnego wymieniania.
Ja u siebie zalutowałem niemalże wszystkie połączenia - począwszy od alternatora aż do akumulatora - i dopiero mogę uczciwie powiedzieć, że problem zniknął i nie ma spadków napięć. Z końcówek zdzierałem folię termokurczliwą, naciągałem izolację aby ujrzeć czystą miedź i lutowałem do kupy miedź z mosiądzem. Na to nowa koszulka termokurczliwa i gotowe.
Problem miałem tylko ze złączem za dywanikiem od strony pasażera, tam się najbardziej grzało i miedź była czarna. Obciąłem więc ten najgorszy kawałek, założyłem nowe oczko i polutowałem na kwas.
Ja u siebie zalutowałem niemalże wszystkie połączenia - począwszy od alternatora aż do akumulatora - i dopiero mogę uczciwie powiedzieć, że problem zniknął i nie ma spadków napięć. Z końcówek zdzierałem folię termokurczliwą, naciągałem izolację aby ujrzeć czystą miedź i lutowałem do kupy miedź z mosiądzem. Na to nowa koszulka termokurczliwa i gotowe.
Problem miałem tylko ze złączem za dywanikiem od strony pasażera, tam się najbardziej grzało i miedź była czarna. Obciąłem więc ten najgorszy kawałek, założyłem nowe oczko i polutowałem na kwas.
Ja właśnie przejechałem kilka km. Kabel jest ciepły. Ale klema sama na akumulatorze jest potwornie gorąca. Nie da się jej dotknąć. Na zimnym kablu itd odpala wzorowo. Na ciepłym gorzej, a po daniu ostro w palnik, zgaszeniu i po 5 min ponownym rozruchu ledwo w ogóle kręci. Dodam że akumulator mam nowy, nie ma on nawet miesiąca.
ASO to jest jednak ASOcarbonek pisze: nowy kabel pewnie worek pieniędzy w ASO więc mija sie z celem ...
- kabel minusowy od akumulatora do sterownika zarządzania energią 173,41pln netto detal
- kabel plusowy od akumulatora do bezpiecznika 420,22pln netto detal
Skąd taka różnica w cenie?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Nie chcę śmieszkować ale każda kobieta Ci powie jakie znaczenie ma te kilka cm więcejFOSS pisze:Skąd taka różnica w cenie?
A na serio, to niektóre ceny są normalne a niektóre z kosmosu i ciężko to ogarnąć. Raz za jakąś gumorą rurkę zapłaci się 20zł a raz dowalą cenę 180zł.
Ja bym się tak nie upierał z tym ASO. To jednak tylko przewód z zarobioną klemą. Zaczynałbym od wyczyszczenia wszelkich połączeń na przewodach a jeśli nic nie da to zarobił taką klemę na nowo. To nie jakaś specjalistyczna klema znowu aby w ASO ją kupować. Bierzesz dwie dość solidne, kawałek kabla i gotowe. A jak nie chce Ci się bawić to przypasowałbym coś z łączników do akumulatorów z TIRów albo coś
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG