[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Wczoraj wieczorem wymieniłem alternator , to co najbardziej mnie zabolało i że wcześniej tego nie sprawdziłem to stan połączeń elektryki . Główny gruby przewód który jest przekręcony do alternatora był mocno zaśniedziały i długo go czyściłem . Jest jeszcze mniejszy przewód z bezpiecznikiem po drodze , bezpiecznik był cały ale tak zaśniedziały że chyba nic nie przepuszczał . Wymiana alternatora raczej jest bezproblemowa , trochę zabawy przy wkładaniu ( szczególnie długich śrub od mocowania alternatora - troszkę chłodnica przeszkadza ) z wężami od chłodzenia też nie ma problemu - mam nadzieje że wycieków płynu nie zobaczę . Teraz przy każdej wymianie oleju będę kontrolował stan połączeń przewodów na alternatorze bo jednak zima + sól swoje robią . Jeszcze nie sprawdzałem vasem co i jak bo trzeba było świeczki i olej zmienić a czasu mało jak zwykle było .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
W aucie które robiłem po wymianie sterownika zarządzania energią była duża poprawa ale wciąż coś żarło prąd. Zdiagnozowałem sterownik telefonu który wywaliłem.
Finalnie, po zamknięciu auta i uśpieniu systemu pobór prądu był na poziomie 1,2mA i to jest już raczej szczęśliwy finał naprawy.
Auto już u kolegi i jak na razie nie zgłasza problemów.
Finalnie, po zamknięciu auta i uśpieniu systemu pobór prądu był na poziomie 1,2mA i to jest już raczej szczęśliwy finał naprawy.
Auto już u kolegi i jak na razie nie zgłasza problemów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
U mnie nie bylo dobrego ladowania - jakies 10,5-11v na wlaczonych odbiornikach wiec wiadomo ze lipa. Na kanal i okazalo sie ze przewod glowny alternatora to porazka - polamana podkladka, kabel zasniedzialy. I to bylo przyczyna znikania pradu - po prostu kabel czasami stykal sie z obudowa, poszlo zwarcie i w ciagu paru chwil baterial prawie do zera. Dodam ze podejscie do alternatora w tym silniku to padaczka - pol auta do rozebrania niestety.
Jesli ktos ma podobny problem - czyli bardzo szybko rozladowywujacy sie akumulator - proponuje sprawdzic te polaczenie.
Po wymianie wtyczki, przy okazji lozysk na alternatorze i szczotek przy maksymalnym obciazeniu - ogrzewanie, fotele, lodowka, dzwiek, wszystkie swiatla, podgrzewanie szyb i lusterek - w sumie wszystkiego - napiecie na alternatorze 14,85 a na baterii 14,75-14,8 wiec duzych strat nie ma po drodze biorac pod uwage droge jaka musi przejsc caly prad.
pozdrawiam
Jesli ktos ma podobny problem - czyli bardzo szybko rozladowywujacy sie akumulator - proponuje sprawdzic te polaczenie.
Po wymianie wtyczki, przy okazji lozysk na alternatorze i szczotek przy maksymalnym obciazeniu - ogrzewanie, fotele, lodowka, dzwiek, wszystkie swiatla, podgrzewanie szyb i lusterek - w sumie wszystkiego - napiecie na alternatorze 14,85 a na baterii 14,75-14,8 wiec duzych strat nie ma po drodze biorac pod uwage droge jaka musi przejsc caly prad.
pozdrawiam
Witam, miałem podobne objawy. Coś jak by żarło prąd, akumulator cały czas w połowie naładowany. Raz wystarczyło że sprzątałem w aucie ok 2h przy otwartych drzwiach, radio wyłączone, tylko świeciła się lampka nad głową. A akumulator potrafił się wyzerować, nie mogłem odpalić auta. Cały czas miałem wyskakujący komunikat że mam niski poziom aku, nawet w czasie jazdy. Zadzwoniłem do mechanika, który specjalizuje się w A8 i powiedział by kupić akumulator Warty 110Ah, pomimo że w każdym sklepie mówili że 95 wg katalogu będzie ok. Kupiłem jednak ten o którym mówił mechanik i jak ręką odjął, cały czas nabity na 100 %.
Tak na marginesie uprzedzał że akumulatory Bosha w A8 nie będą działać, zawsze będzie problem z kodowaniem akumulatora.
Tak na marginesie uprzedzał że akumulatory Bosha w A8 nie będą działać, zawsze będzie problem z kodowaniem akumulatora.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Taki aku mam u siebie i przez 8 mc. było ok ale spokój się skończył i zaczęła się jazd z ginącym prądem.Podmiana aku na starego Boscha i wszystko się uspokoiło,dwa tygodnie jeździłem z pożyczonym aku i wszystko było w porządku.Diagnoza uszkodzony akumulator,wysłałem do serwisu Varty po tygodniu wrócił i w uzasadnieniu napisane że akumulator sprawny.Po zainstalowaniu go do auta na początku stycznia do dnia dzisiejszego spokój <niewiem>NewGuy pisze:powiedział by kupić akumulator Warty 110Ah
nikoa4, Dzisiejsze aku to wytrzymują okres gwarancji. Naładuj akumulator i podłącz miernik. Zobacz jakie ma napięcie. Potem niech ktoś da na rozrusznik i zobacz co się dzieje z napięciem na akumulatorze. Odpal/zgaś odpal/zgaś odpal/zgaś jeśli po chwili bateria padnie to znaczyć może że już nie ma pojemności i nie trzyma naładowania. Aku do wymiany. Miałem tak miesiąc temu u ojca w samochodzie. Akumulator naładowany pokręcił i padał po chwili, myślałem że to wina rozrusznika ale po jego regeneracji dalej to samo. Sprawdziłem w ten sposób aku i wyszło szydło z worka. Akumulator miał 4 lata
Ja wymienialem aku na nowy 8 miechow temu.varta 110ah
dzisiaj po ponad 2 tyg postoju,szok aku do zera rozladowany,nawet zadna lampka sie nie zaswiecila Odloczylem aku i laduje .
Zastanawiam sie co moglo go rozladowac i jakie beda tego nastepstwa?
Moze modul tel,?gdzie on sie znajduje,?i jak go odlaczyc.i czy po jego odlaczeniu bedzie dzialac mmi?
dzisiaj po ponad 2 tyg postoju,szok aku do zera rozladowany,nawet zadna lampka sie nie zaswiecila Odloczylem aku i laduje .
Zastanawiam sie co moglo go rozladowac i jakie beda tego nastepstwa?
Moze modul tel,?gdzie on sie znajduje,?i jak go odlaczyc.i czy po jego odlaczeniu bedzie dzialac mmi?
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Wychodzi na to że Varta tak ma,mój aku też zaczął robić głupie zagrywki po 8mc.i jest to też Varta 110ah.Po powrocie z reklamacji na której stwierdzili że aku jest sprawny i odesłali go z powrotem i od stycznia do dnia dzisiejszego jest wszystko tak jak należy.nikoa4 pisze:Ja wymienialem aku na nowy 8 miechow temu.varta 110ah
Witam
Tak samo mam problem z akumulatorem, tzn. jeżeli auto stoi kilka dni nie używane to nie ma problemu z odpaleniem natomiast jak np. 15min pochodzi muzyka, albo drzwi są otwarte przy sprzątaniu to potem ledwo co pali, co 10 min musze go odpalać bo boje się, że zaraz zostane w miejscu, a akumulator był kupowany nowy 2 lata temu. Czy to akumulator jest zużyty po tak krótkim okresie czy czego to może być przyczyna?
Tak samo mam problem z akumulatorem, tzn. jeżeli auto stoi kilka dni nie używane to nie ma problemu z odpaleniem natomiast jak np. 15min pochodzi muzyka, albo drzwi są otwarte przy sprzątaniu to potem ledwo co pali, co 10 min musze go odpalać bo boje się, że zaraz zostane w miejscu, a akumulator był kupowany nowy 2 lata temu. Czy to akumulator jest zużyty po tak krótkim okresie czy czego to może być przyczyna?