części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 23 wrz 2014, 07:16

To dobrze, bo jak już odłączyłem, a dopiero teraz pytam, to tak jak z instrukcją obsługi czyta sie dopiero jak się coś zepsuje :P Z odpiętym aku postoje jakieś dwa dni.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 wrz 2014, 09:08

Marcin2013 pisze:tutaj moje pytanie byłem u panów na warsztacie i powiedzieli że do A8 występuje tylko jeden czy dwa modele które można wsadzić, za taki akmulator wołają 1000,- (nie żelowy tylko zwykły)pan powiedział że jak wsadzę "zwykły" za 500,-np: http://allegro.pl/akumulator-varta-silv ... 00672.html
Może znam się mniej niż ci panowie w warsztacie ale jak znam to auto to ten akumulator z linku będzie OK.
Da się go poprawnie zakodować i będzie służył długo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

dawid_oskar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 22 cze 2014, 08:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawid_oskar » 23 wrz 2014, 20:26

Na 100% trzeba zaprogramować akumulator na kompie (dodać go do MMI po numerach) Jeśli jest błędnie dodany , będzie pokazywał ,że się rozładowuje... poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu ;)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 23 wrz 2014, 21:01

poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu
Nie mam solara :( ,ale nie wydaje mi się że solar ładuje aku.??

siwy71
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 10 sie 2013, 11:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: siwy71 » 23 wrz 2014, 23:59

podepnę się pod temat,
mnie również jakiś czas temu dotknął problem uciekającego prądu,
Aku ma 2 lata , bosh 110ah, na chwilę obecną w zielonym menu poukracałem "długość włączenia mmi" i trybu "gotowości". Wszystkie odbiorniki wylaczone, pobor 0,16A, lecz podejrzewam, że raz na jakiś czas załącza się wzmacniacz w bagażniku po lewej stronie, tak jakby mmi samo wstawało w nocy. Chciałem próbować po kolei wyjmując bezpieczniki od mmi na dłuższy czas, ale póki co muszę dojść co jest z ładowaniem. Auto odpalone, wszystkie odbiorniki wyłączone mam 13,7V , po wlaczeniu swiatel mijania+dlugie,halogeny, podgrzewanie szyb, foteli itp, czyli na max, napięcie spada do 12,5V. Czyzby alternator już nie wyrabiał?
Ładowałem aku, kodowałem, nic nie pomaga, cały czas jest za małe napięcie ładowania.
Z tego co się orientuję to regulator jest sterowany komputerem, może tutaj tkwi problem?

Tomcio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 13 lis 2013, 02:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomcio » 24 wrz 2014, 00:30

Marcin2013 pisze:
poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu
Nie mam solara :( ,ale nie wydaje mi się że solar ładuje aku.??


Koledzy. Solar służy do przewietrzenia wnętrza w upalne dni a nie do ładowania akumulatora ;)
dawid_oskar pisze:Na 100% trzeba zaprogramować akumulator na kompie (dodać go do MMI po numerach) Jeśli jest błędnie dodany , będzie pokazywał ,że się rozładowuje... poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu ;)
Akumulatora nie dodaje się do MMI tylko trzeba zrobić adaptację w module akumulatora
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2014, 00:59 przez Tomcio, łącznie zmieniany 1 raz.
😎NIC NIE KLEI SIĘ JAK QUATTRO👍

dawid_oskar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 22 cze 2014, 08:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawid_oskar » 24 wrz 2014, 07:04

Maricn2013 - ja kupiłem ostatecznie Varte Silver i jeżdżę już długi czas , cały czas full . Tylko wpisany jak wspomniał Tomcio - zaadaptowany po kodzie aku- tak mi powiedzieli.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 29 paź 2014, 19:48

Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu

sprawdzam swoje aku zwykłym miernikiem rano ma jakies 11.5v podczas ładowania na postoju wszystko off 13.9 v z radiem grzaniem dupy kierowca nawiewy, wiec ładowanie chyba ok

dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup

pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm

teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p

pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł

Gość

Post autor: Gość » 29 paź 2014, 20:21

W zasadzie jak komp widzi ci słaby aku to wsadziś tam od boeinga i bez kodowania nic sie nie zmieni. A jesli masz cos co żre prad to bedzie żarło tez z nowego a moduł i tak chyba odłączy ci systemy włącznie z odpalenie auta widząc stan starego.
Polecam sprawdzić stary aku u elektryka jak padaczka wymienić. Ale zaraz trza zakodować. Jak dalej problem sprawdzić co pobiera prad(nie usypia się)

Motostacja

Post autor: Motostacja » 29 paź 2014, 21:52

Podladowalem i zosawiam na noc odlaczony od auta mial po naladowaniu 12.56 v rano sprawdze

Ogolnie to zwala bo podlaczam naladowany aku a w aucie nic nie dziala ;p po za podswietleniem juz raz tak mialem za 1 razem jak mi kleknol aku ale po kilkukrotnym zdjeciu klemy zaskoczylo i jezdzilem do dzis bez problemow z odpalaniem i aku

A czy kodowanie to ciezka sprawa mam vcds 12.12 uk

Jeszcze 2 tygodnie musze przelatac na tym cos poradzicie ?

Telefon wyjolem juz ze stacji dokujacej i wylaczylem

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 paź 2014, 21:53

raftor pisze:Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu
Wina nie starego softu tylko tego że ktoś w nim grzebał i zniknęło - w oryginale stan baterii jest nawet w najstarszym sofcie.
raftor pisze:dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup
Sytuacja trochę dziwna bo skoro odpalił normalnie za 1-wszym razem to za drugim chociaż by zakręcił..... jak długa była przerwa pomiędzy tymi odpaleniami i co się wtedy działo z autem?

Bez podglądu na stan baterii (minimum to to co widzi sterownik zarządzania energią a najlepiej VAG + miernik) to takie trochę błądzenie po omacku.
raftor pisze:pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm

teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p
Bezpośrednio po wymianie koniecznie zakodować.

A później sprawdzić jak działa cała elektronika.
raftor pisze:pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł
Tak jak napisałem powyżej - bezpośrednio po wymianie zakodować od nowa.
Po pierwsze nie znasz starego kodowania więc nie wiadomo czy jest poprawne a po drugie musisz dać informację do sterownika o zainstalowaniu nowego akumulatora i jego parametrach.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Motostacja

Post autor: Motostacja » 29 paź 2014, 22:05

Sory za brak cytatow ale pisze z telefonu

Auto odpalilem potym jak zlozylem kierownice odpalilo na dotyk , pochodzilo chwile zgasilem zamknolem i do domu , stalo przed domem od 16 do 20 wsiadam chce odpalic zaplon mmi sie wlaczylo trytnrlo cos i nie odpalil , miernik w dlon i pokazalo 10.3 , a wiec do sasiada po prostownik odlaczylem kleme i przed ladowaniem sprawdzam napiecie a tam 8.5v 0.0

Zdjolem kleme
Podlaczylem naladowal sie do 12.5 v klema na aku i zero reakcji auta ale mowie to juz 2 gi raz

Kolego foss chcialbym podjechac z tematem w nastepny piatek na mokotowie wyczailem varte za 450 zl jak opisalem wyzej to bym ja zalatowal na pake i bysmy zawalczyli z wymiana jesli mialbys czas

dawid_oskar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 22 cze 2014, 08:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawid_oskar » 30 paź 2014, 07:56

Bez kodowania możesz uwalić mmi... I tak jeśli bez kodowania się uda ,że wskaże w systemie pełen, to na krótką metę... Sam to doświadczyłem i 2 dobre aku Boscha poszły w pizdu.

Motostacja

Post autor: Motostacja » 30 paź 2014, 09:59

no okej to nie ma co kombinowac trzeba zrobic zgodnie ze sztuka , a tutaj koledzy pisali ze np varta nie ma kodu do kodowania ? czy coś źle doczytałem ?

aku po nocy odłączone od auta pokazało rano (jakies 8h stania) 12.3v po naładowaniu miało 12.56 , wiec to chyba nie jest normalne powinno trzymać napięcie

ładowanie auta super bo 14.5 cos kolo tego z włczonym mmi i nawiewem

podłączyłem pod auto odpaliły sie niektóre systemy zapłon oczywiście nie dopiero po jakims czasie i odpalił nagrzałem go przejechałem sie i postawiłem pod domem sprawdzę później jakie napięcie będzie

na aku nie ma żadnych nalepek wygląda jak no name no i wizualnie wyglada ze ma już swoje lata

a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 paź 2014, 10:16

raftor pisze:a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?
Sprawdzić via VCDS można bardzo prosto, w blokach pomiarowych sterownika zarządzania energią.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl