[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Może znam się mniej niż ci panowie w warsztacie ale jak znam to auto to ten akumulator z linku będzie OK.Marcin2013 pisze:tutaj moje pytanie byłem u panów na warsztacie i powiedzieli że do A8 występuje tylko jeden czy dwa modele które można wsadzić, za taki akmulator wołają 1000,- (nie żelowy tylko zwykły)pan powiedział że jak wsadzę "zwykły" za 500,-np: http://allegro.pl/akumulator-varta-silv ... 00672.html
Da się go poprawnie zakodować i będzie służył długo.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 cze 2014, 08:28
- Lokalizacja: Poznań
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
podepnę się pod temat,
mnie również jakiś czas temu dotknął problem uciekającego prądu,
Aku ma 2 lata , bosh 110ah, na chwilę obecną w zielonym menu poukracałem "długość włączenia mmi" i trybu "gotowości". Wszystkie odbiorniki wylaczone, pobor 0,16A, lecz podejrzewam, że raz na jakiś czas załącza się wzmacniacz w bagażniku po lewej stronie, tak jakby mmi samo wstawało w nocy. Chciałem próbować po kolei wyjmując bezpieczniki od mmi na dłuższy czas, ale póki co muszę dojść co jest z ładowaniem. Auto odpalone, wszystkie odbiorniki wyłączone mam 13,7V , po wlaczeniu swiatel mijania+dlugie,halogeny, podgrzewanie szyb, foteli itp, czyli na max, napięcie spada do 12,5V. Czyzby alternator już nie wyrabiał?
Ładowałem aku, kodowałem, nic nie pomaga, cały czas jest za małe napięcie ładowania.
Z tego co się orientuję to regulator jest sterowany komputerem, może tutaj tkwi problem?
mnie również jakiś czas temu dotknął problem uciekającego prądu,
Aku ma 2 lata , bosh 110ah, na chwilę obecną w zielonym menu poukracałem "długość włączenia mmi" i trybu "gotowości". Wszystkie odbiorniki wylaczone, pobor 0,16A, lecz podejrzewam, że raz na jakiś czas załącza się wzmacniacz w bagażniku po lewej stronie, tak jakby mmi samo wstawało w nocy. Chciałem próbować po kolei wyjmując bezpieczniki od mmi na dłuższy czas, ale póki co muszę dojść co jest z ładowaniem. Auto odpalone, wszystkie odbiorniki wyłączone mam 13,7V , po wlaczeniu swiatel mijania+dlugie,halogeny, podgrzewanie szyb, foteli itp, czyli na max, napięcie spada do 12,5V. Czyzby alternator już nie wyrabiał?
Ładowałem aku, kodowałem, nic nie pomaga, cały czas jest za małe napięcie ładowania.
Z tego co się orientuję to regulator jest sterowany komputerem, może tutaj tkwi problem?
Marcin2013 pisze:Nie mam solara ,ale nie wydaje mi się że solar ładuje aku.??poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu
Koledzy. Solar służy do przewietrzenia wnętrza w upalne dni a nie do ładowania akumulatora
Akumulatora nie dodaje się do MMI tylko trzeba zrobić adaptację w module akumulatoradawid_oskar pisze:Na 100% trzeba zaprogramować akumulator na kompie (dodać go do MMI po numerach) Jeśli jest błędnie dodany , będzie pokazywał ,że się rozładowuje... poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2014, 00:59 przez Tomcio, łącznie zmieniany 1 raz.
😎NIC NIE KLEI SIĘ JAK QUATTRO👍
-
- Forum Audi A8
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 cze 2014, 08:28
- Lokalizacja: Poznań
Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu
sprawdzam swoje aku zwykłym miernikiem rano ma jakies 11.5v podczas ładowania na postoju wszystko off 13.9 v z radiem grzaniem dupy kierowca nawiewy, wiec ładowanie chyba ok
dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup
pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm
teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p
pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł
sprawdzam swoje aku zwykłym miernikiem rano ma jakies 11.5v podczas ładowania na postoju wszystko off 13.9 v z radiem grzaniem dupy kierowca nawiewy, wiec ładowanie chyba ok
dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup
pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm
teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p
pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł
W zasadzie jak komp widzi ci słaby aku to wsadziś tam od boeinga i bez kodowania nic sie nie zmieni. A jesli masz cos co żre prad to bedzie żarło tez z nowego a moduł i tak chyba odłączy ci systemy włącznie z odpalenie auta widząc stan starego.
Polecam sprawdzić stary aku u elektryka jak padaczka wymienić. Ale zaraz trza zakodować. Jak dalej problem sprawdzić co pobiera prad(nie usypia się)
Polecam sprawdzić stary aku u elektryka jak padaczka wymienić. Ale zaraz trza zakodować. Jak dalej problem sprawdzić co pobiera prad(nie usypia się)
Podladowalem i zosawiam na noc odlaczony od auta mial po naladowaniu 12.56 v rano sprawdze
Ogolnie to zwala bo podlaczam naladowany aku a w aucie nic nie dziala ;p po za podswietleniem juz raz tak mialem za 1 razem jak mi kleknol aku ale po kilkukrotnym zdjeciu klemy zaskoczylo i jezdzilem do dzis bez problemow z odpalaniem i aku
A czy kodowanie to ciezka sprawa mam vcds 12.12 uk
Jeszcze 2 tygodnie musze przelatac na tym cos poradzicie ?
Telefon wyjolem juz ze stacji dokujacej i wylaczylem
Ogolnie to zwala bo podlaczam naladowany aku a w aucie nic nie dziala ;p po za podswietleniem juz raz tak mialem za 1 razem jak mi kleknol aku ale po kilkukrotnym zdjeciu klemy zaskoczylo i jezdzilem do dzis bez problemow z odpalaniem i aku
A czy kodowanie to ciezka sprawa mam vcds 12.12 uk
Jeszcze 2 tygodnie musze przelatac na tym cos poradzicie ?
Telefon wyjolem juz ze stacji dokujacej i wylaczylem
Wina nie starego softu tylko tego że ktoś w nim grzebał i zniknęło - w oryginale stan baterii jest nawet w najstarszym sofcie.raftor pisze:Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu
Sytuacja trochę dziwna bo skoro odpalił normalnie za 1-wszym razem to za drugim chociaż by zakręcił..... jak długa była przerwa pomiędzy tymi odpaleniami i co się wtedy działo z autem?raftor pisze:dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup
Bez podglądu na stan baterii (minimum to to co widzi sterownik zarządzania energią a najlepiej VAG + miernik) to takie trochę błądzenie po omacku.
Bezpośrednio po wymianie koniecznie zakodować.raftor pisze:pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm
teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p
A później sprawdzić jak działa cała elektronika.
Tak jak napisałem powyżej - bezpośrednio po wymianie zakodować od nowa.raftor pisze:pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł
Po pierwsze nie znasz starego kodowania więc nie wiadomo czy jest poprawne a po drugie musisz dać informację do sterownika o zainstalowaniu nowego akumulatora i jego parametrach.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Sory za brak cytatow ale pisze z telefonu
Auto odpalilem potym jak zlozylem kierownice odpalilo na dotyk , pochodzilo chwile zgasilem zamknolem i do domu , stalo przed domem od 16 do 20 wsiadam chce odpalic zaplon mmi sie wlaczylo trytnrlo cos i nie odpalil , miernik w dlon i pokazalo 10.3 , a wiec do sasiada po prostownik odlaczylem kleme i przed ladowaniem sprawdzam napiecie a tam 8.5v 0.0
Zdjolem kleme
Podlaczylem naladowal sie do 12.5 v klema na aku i zero reakcji auta ale mowie to juz 2 gi raz
Kolego foss chcialbym podjechac z tematem w nastepny piatek na mokotowie wyczailem varte za 450 zl jak opisalem wyzej to bym ja zalatowal na pake i bysmy zawalczyli z wymiana jesli mialbys czas
Auto odpalilem potym jak zlozylem kierownice odpalilo na dotyk , pochodzilo chwile zgasilem zamknolem i do domu , stalo przed domem od 16 do 20 wsiadam chce odpalic zaplon mmi sie wlaczylo trytnrlo cos i nie odpalil , miernik w dlon i pokazalo 10.3 , a wiec do sasiada po prostownik odlaczylem kleme i przed ladowaniem sprawdzam napiecie a tam 8.5v 0.0
Zdjolem kleme
Podlaczylem naladowal sie do 12.5 v klema na aku i zero reakcji auta ale mowie to juz 2 gi raz
Kolego foss chcialbym podjechac z tematem w nastepny piatek na mokotowie wyczailem varte za 450 zl jak opisalem wyzej to bym ja zalatowal na pake i bysmy zawalczyli z wymiana jesli mialbys czas
-
- Forum Audi A8
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 cze 2014, 08:28
- Lokalizacja: Poznań
no okej to nie ma co kombinowac trzeba zrobic zgodnie ze sztuka , a tutaj koledzy pisali ze np varta nie ma kodu do kodowania ? czy coś źle doczytałem ?
aku po nocy odłączone od auta pokazało rano (jakies 8h stania) 12.3v po naładowaniu miało 12.56 , wiec to chyba nie jest normalne powinno trzymać napięcie
ładowanie auta super bo 14.5 cos kolo tego z włczonym mmi i nawiewem
podłączyłem pod auto odpaliły sie niektóre systemy zapłon oczywiście nie dopiero po jakims czasie i odpalił nagrzałem go przejechałem sie i postawiłem pod domem sprawdzę później jakie napięcie będzie
na aku nie ma żadnych nalepek wygląda jak no name no i wizualnie wyglada ze ma już swoje lata
a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?
pozdrawiam
aku po nocy odłączone od auta pokazało rano (jakies 8h stania) 12.3v po naładowaniu miało 12.56 , wiec to chyba nie jest normalne powinno trzymać napięcie
ładowanie auta super bo 14.5 cos kolo tego z włczonym mmi i nawiewem
podłączyłem pod auto odpaliły sie niektóre systemy zapłon oczywiście nie dopiero po jakims czasie i odpalił nagrzałem go przejechałem sie i postawiłem pod domem sprawdzę później jakie napięcie będzie
na aku nie ma żadnych nalepek wygląda jak no name no i wizualnie wyglada ze ma już swoje lata
a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?
pozdrawiam
Sprawdzić via VCDS można bardzo prosto, w blokach pomiarowych sterownika zarządzania energią.raftor pisze:a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-